1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een stilte hier zeg.. Maarja ik ben eigenlijk weer eens toe aan een upgrade:cool: Heel leuk hoor zo'n 5.1 setje met sattelietjes, maar ik ben van plan nieuwe front speakers aan te schaffen (later upgraden naar surround). Onlangs heb ik de JBL E80's kunnen horen en die vond ik erg lekker klinken i.c.m een Pioneer receiver!! maarja aangezien het toch een vrij grote uitgave is wil ik nog wel even verder kijken/luisteren. Weet iemand misschien nog een paar andere goede alternatieven?:)
     
  2. Schranseman

    Schranseman Heeft altijd honger

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf een paar Klipschen aan mijn pioneer VSX-416 geknoopt en ben er erg tevreden mee. Lekker vol geluid.
     
  3. Forza M

    Forza M Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Aangezien ik zelf een totaale noob ben op dit gebied kom ik hier maar raad vragen. Ik heb vandaag m'n tweedehandse Creative HQ-2300D aangekregen:

    [PLAATJE]http://images.europe.creative.com/iss/images/artwork/A5_RGB/HQ2300D_c.jpg[/PLAATJE]

    Daar krijg je dus een decoder bij, Om de volgende signalen om te zetten naar Dolby headphone:
    -Dolby Digital
    -DTS
    -Pro Logic II

    Om dit te bekomen moet je er dus ook een optische of coaxiale bron op aansluiten via de optische/digitale minijack aansluiting. Daarom heb ik me dus een kabel aangeschaft die van toslink naar optische minijack gaat.
    Zoiets dus: [​IMG]

    De decoder zou dan automatisch het signaal moeten detecteren, en zichzelf goed instellen. Echter, wanneer ik dit aansluit gebeurt er hoegenaamd niets. De doorvoer van het rode licht is goed, de toslink aansluiting klikt vast, ik heb in het menu van de 360 bij digitale uitgang de tweede optie gekozen, en heb het zowel met m'n VGA als met m'n advanced scart kabel geprobeerd. Ook de toslink uitgang van de DVD-recorder met een 5.1 DVD geeft geen geluid.

    Weet iemand wat ik verkeerd doe, of moet er nog iets extra ingesteld worden ofzo?

    Mvg,

    Ken
     
  4. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom je aan de 2ehands? gewoon van een vriend of marktplaats? Misschien ben je opgelicht en heb je een kapotte gekocht. OF je doet wat verkeerd, als je nog de handleiding hebt zou ik eens alles nagaan, misschien is er wat verkeerd ingesteld op je decodertje. Aan iets anders zou het denk ik niet liggen, want aan je verhaal te zien heb je het voor de rest allemaal goed aangesloten en nagechecked.

    hoop dat ik hiermee een beetje behulpzaam ben \o/ en ik hoop dat het goedkomt :b:
     
  5. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren liep ik mijn folderwijkje. Ik wist al dat iemand een grote Philips LCD-tv had, dus dat trekt natuurlijk wel je aandacht als je daar een folder in de bus gooit:). Maar nu viel mij nog iets op. Onder die plasma stond namelijk dit:eek: :

    [​IMG]

    Wat een ding:cool: . Die zou ik graag willen hebben:9 . Je begrijpt natuurlijk wel dat ik even ben blijven staan:).
    Ik heb nog proberen te kijken wat voor speakers hij had, maar met alleen het licht van de tv was dat erg moeilijk (het was al donker buiten). Ik denk dat het B&W 803's waren. Misschien dat ik daar met een vriend maar eens langs ga*) .
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    wtf, je bedoelt bij iem. thuis!? Zorg dan in ieder geval dat je je bivakmuts goed op zet :eek:
     
  8. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    _O_
     
  9. Forza M

    Forza M Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik denk dat ik dus echt een kapotte gekocht heb :mad:. Ik ben ondertussen trouwens al de derde eigenaar. De tweede (waarvan ik hem dus gekocht) heb beweert dat hij de digitale ingang nooit getest heeft, en de eerste zegt dat hij bij hem nog werkte. Ik heb nu dan maar aan de eerste gevraagd of hij het factuur wil opsturen zodat ik hem nog kan binnen doen onder garantie. Bedankt voor de hulp toch.
     
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    :D :+

    Dan kom jij me wel ff helpen hé, ik heb graag hulp van een ervaren persoon:+ .
     
  11. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Alleen al om em te tillen, dat ding weegt 44 kilo! :eek:
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Wat is het dan,ook een receiver toch:eek:
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Amplifier
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    reken maar dat meneer big ass plasma/denon niet geheel vrijwillig afstand doet van zijn speelgoedjes.......daar staat voor ongeveer 30 jaar aan foldertjes lopen in zijn huiskamer.


    maar troost je.......


    ik ben vroeger ook zo begonnen hoor.

    de neuk van beuk :+
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    nog meer leuke avc-a1xv plaatjes.


    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/1_gr_av_AVCA1XV_PSilver.jpg[/plaatje]


    achterkantje :+

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/1_gr_av_AVCA1XV_back.jpg[/plaatje]


    binnenkantje.

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/1_gr_av_AVCA1XV_inside2.jpg[/plaatje]
     
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    :+

    Foldertjes á 7 euro per week = ongeveer 350 per jaar = in 30 jaar ongeveer 10.000 euro.:+ Houd je ook nog wat geld over voor een bank om op te zitten:+ . Ik denk dat hij er computerspeakertjes op aan heeft gesloten omdat het geld op was:+:D .
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens Hifi.nl heeft de versterker een continu vermogen van 1,7 Kw.
    De computerspeakertjes zullen het niet lang volhouden.
     
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    1.7 Kw? Is dat 1700 watt? Per kanaal? Is die 'watt' dezelfde 'watt' als wordt gebruikt om de 135 watt per kanaal van mijn versterker aan te duiden?

    Wow:D .
     
  19. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Per kanaal 1,7 kw lijkt me wel lache :lol: , nee niet per kanaal, per kanaal is het rond de 220 w á 6 ohm en 175 w á 8 ohm.

    ik heb ff op de site gekeken..... dit ding is ziek.... 9.1 ondersteuning.... 8)

    10 kannalen... dit betekent dat je ook 2 maal een 5.1 setting kan opstellen ! :emo:
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol :+


    bij deze receiver wordt geen extra kerncentrale bijgeleverd.

    die 1,7 Kw moet je ook door 10 delen voor elk kanaal.....geen enkele huisinstalatie/zekeringkast trekt een apparaat dat 10 keer 1700 watt eruit pompt.

    zelf loop ik hier thuis al te rommelen als ik 1 voor 1 mijn eindtrappen aanzet.
    zou ik ze beide tegelijk aanflippen dan wordt het hier heel donker en kan ik ook naar de groepenkast lopen om daar alles weer aan te zetten.
    beide eindtrappen trekken nml continue 2,4 Kw aan stroom uit het net......das meer dan 3 pk :+

    rotel zelf geeft meteen in hun handleiding aan dat de enige beperking schuilt in het lichtnet......de versterkers krijgen dus nooit voldoende stroom om een volle 100% te kunnen leveren.

    natuurlijk is dit pure overkill......je wil niet weten wat er nu al met je gehoor gebeurt als alleen al de stereo eindtrap even stevig aanstaat.
    deze draait nu op 8 Ohm en floept dan slechts een kleine 400 watt's per kanaal continue de front speakers in.
    deze amp is volledig stabiel tot 2 Ohm wat dan een asociale 1500 watts continue per kanaal wordt.

    krankzinnig.....met zoveel herrie blijft niemand vrijwillig in je kamer zitten maar daar draait het niet om.
    vermogen is iets dat altijd controleerbaar eruit moet komen rollen en dat altijd over voldoende stroom beschikt om de speakers de baas te blijven....daarvan kan je beter teveel hebben als te weinig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina