1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple iPod [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 19 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Welkom in de Apple iPod thread. Heb je vragen of ervaring met een iPod, dan is dit de plek waar je moet zijn :).

    De iPod is op 23 oktober 2001 aangekondigd en ondanks zijn hoge prijs is het een succes geworden en is het nu één van de bekendste gadgets over heel de wereld. Er zijn veel verschillende modellen op de markt gebracht zodat er voor iedereen en voor elke prijsklasse wel een iPod is.

    De modellen krijg om het jaar een revisie (hier beter bekend onder generatie) waarbij ze proberen het apparaat steeds kleiner te maken terwijl ze er meer opslag ruimte insteken, de levensduur van de batterij verbeteren en meer functies te geven.

    Hieronder vind je een overzicht terug van de huidige iPod modellen:

    iPod Shuffle (2de generatie)
    [​IMG]
    Isbeschikbaar in een 1GB versie en in een 2GB versie. Het is de enigste iPod zonder een schermpje. Dit model heeft ook flash geheugen i.p.v. een gewone harde schijf

    iPod Nano (3de generatie)
    [​IMG]
    Is beschikbaar in een 4GB versie en in een 8GB versie. Dit model heeft ook flash geheugen i.p.v. een gewone harde schijf

    iPod Classic (6de generatie)
    [​IMG]
    Is beschikbaar in een 80GB versie en in een 160GB versie.

    iPod Touch (1ste generatie)
    [​IMG]
    Is beschikbaar in een 8GB versie, in een 16GB versie en in een 32GB versie.

    Vergelijkingstabel:
    [​IMG]

    Officiële site:
    Apple

    Vorige delen:
    Deel 1
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als iemand nog wat ideetjes heeft om nog wat in de startpost toe te voegen (iemand iets goed over Itunes?), laat het dan gerust weten :).

    @JoMo0: Titel is gefixed en foto's zijn ook al wat verkleind of bedoel je die thumbnails van imageshack?
    @² JoMo0: Muggenzifter :+.
     
  3. JoMo0

    JoMo0 Unregistered User

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is iPod .. verder zou ik niet van die grote foto's gebruiken al valt het wel op natuurlijk .. :+

    Mooi ja , toch nog even zeiken : in de OP staat veel Ipod ..}:]
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2008
  4. Masterchiief

    Masterchiief Prepare to fight...

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, er staat in het plaatje dat de Ipod nano van 8 gb tot 5 uur video ondersteunt.. hoe kan het dan dat het bij de Ipod classic van 160 gb maar tot 7 uur is?
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Grotere HDD (en de Nano heeft dan ook nog maar eens flash geheugen) en groter scherm verbruiken meer ;).
     
  6. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat een Nano een stuk minder batterij verbruik heeft dan de Classic.. Zoeken in het enorme geheugen kost batterij, en meer van dat soort ongein. Iets wat de Nano minder heeft.. Vandaar dat een relatief kleinere batterij in de Nano, voor in verhouding meer tijd heeft dan de Classic..

    Edit:/ kutPegas :+
     
  7. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Sinds gisteren is er ook een 2GB shuffle aangekondigd. Zie het nieuwsbericht hier. De 2GB is binnenkort beschikbaar en maakt het assortiment weer iets breder :)
     
  8. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Binnenkort zal ik er ook maar eens aan moeten geloven. Had eerst nog mijn telefoon als MP3 speler maar dit is niet helemaal goed bevallen. Na mijn verjaardag over ongeveer een maand ga ik een ipod classic kopen met 80 GB. Ik zit te denken aan een zwarte maar dat kan ook nog veranderen.
     
  9. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke even wat vraagjes over de Ipod Touch (16gb)
    deze wil ik binnekort gaan aanschaffen, maar over het internet
    wat is er daar mogelijk? kun je gewoon naar alle websites? (hier op xbw bijvoorbeeld een post maken?)
    kun je op elk draadloos netwerk komen (indien geen beveiliging)?

    er is een nieuwe versie in de omloop en op bol.com staat er het volgende over:
    Bijgeleverde software: Uitbreiding t.o.v. voorgaand model: aanpasbaar beginscherm, mail, Google Maps, weer, notities, aandelen

    is dat het enige nieuwe? (dit zal een cd'tje zijn die ook wel op internet te vinden zal zijn gok ik O-) )
     
  10. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat nieuwe zoals beschreven wordt is gewoon de nieuwste firmware voor de iPod. Deze is gewoon via iTunes te downloaden.

    En ja, je kunt gewoon op onbeveiligde netwerken inloggen, het is gewoon draadloos internet maar dan zonder flash ondersteuning. Dus je kunt hier gewoon een post plaatsen, heb ik al verscheidene malen gedaan met mn iPhone.
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Maar met de 1.1.4 firmware (die eigenlijk vandaag uit had moeten komen :confused:) heeft de iPod Touch wel flash ondersteuning. Maar dat flash is een betaalde upgrade. Maar dan moet je hem even jailbreaken en dan zal je hem wel gratis kunnen downloaden via de installer (hoop ik).

    Waar blijft die update ergens?
     
  12. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat flash zeker in 1.1.4 komt. Daar is namelijk niets over bekend.

    De 1.1.3 update voor de ipod touch kost 17,99. Hiermee krijg je een aanpasbaar homescherm, mail, notities etc. Deze update is aan te schaffen via de itunes store. Mocht je de update niet per se nodig hebben, dan kun je volgens mij bij alle resellers (iig bij a-mac) voor de 18 euro minder te koop.
     
  13. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    maar die update zit automatisch(gratis) in de nieuwste modellen.

    k vroeg me al af waarom er zoveel icoontjes staan bij die ipod touch hier in de startpost, en bij iemand in mn klas ook. terwijl ik gewoon nog alles standaard heb v/a de releas. maar dat is dus gewoon die update...
     
  14. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    De 1.1.3 update zit in de nieuwere iPod touches. Binnen het retailkanaal (APR's, Dixons, Mediamarkt, etc.) van Apple zweven nog heel veel touches zonder de update. Mocht je de update niet per se nodig hebben kun je zo 18 euro besparen ;).
     
  15. Shizzel

    Shizzel Guest

    Waar moet je trouwens berichten over de iPhone achterlaten? Hier of in het Apple / Mac draadje?
    Ga namelijk een iPhone importeren :D.
     
  16. JoMo0

    JoMo0 Unregistered User

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe denk je dat te gaan doen ?

    Overigens is inderdaad 1.1.4. uit maar nog geen Flash. Wat kleine fixes en voor de iPhone iets betere camera. En voorbereiding op SDK.
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2008
  17. Shizzel

    Shizzel Guest

    Ik denk dat ik hem gewoon via een betrouwbare Amerikaanse eBay verkoper ga halen, en anders via de Duitse eBay. Heb helaas geen buitenlandse familie of vrienden/kennissen die naar de US of UK toe gaan.
     
  18. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat mediamarkt binnekort komt met een aanbieding voor de ipod touch (16GB)
    tussen de 300-340 euro moet te doen zijn *)

    in de vs kost ie 400$ = 265 euro, zogroot is dat verschil ook niet
     
  19. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    mikecitybike,

    Zoals altijd met vergelijkingen tussen dollar en europrijzen klopt deze niet. De dolarprijs is zonder belasting.

    Wanneer je de Nederlandse btw (ok, die is belachelijk hoog, maar daar gaat het even niet om ;)) er bij doet zit je op €315,-. Dan is Nederland €60,- duurder. Dat blijft naar mijn mening nog wel iets te veel, maar het is niet zo belachelijk als het eerst was. Wat daarbij ook nog een rol speelt is dat Apple de prijs bij de lancering van het product bepaalt. Zeker met de huidige trend dat de dollar minder waard wordt, krijg je hierdoor na verloop van tijd een krom verschil.
     
  20. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    het maakt niet uit
    want als je naar amerika gaat en je koopt hem voor 400$ dan ben je 265euro kwijt :9 en in nederland ~350 O-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina