1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    In de Boot Camp assistent ben ik die nu aan het downloaden. Moet je die eerst branden op een schijfje of iets dergelijks?

    Edit: Die moet ik nu branden op een schijfie :)

    Moet ik Lion ook nog paraat hebben?
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2011
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Moet morgen 'ineens' wat inleveren, wat niet heel duidelijk gecommuniceerd werd en nu betrekkelijk last moment is. Geen ramp, is niet gek veel of moeilijk.

    "Een Project planning gemaakt in MS-project / Gant project of vergelijkbaar planningspakket"
    Zijn er goede tools voor OSX? En anders pak ik gewoon een oude Excel planning die ik aanpas.

    "Een mindmap gemaakt in texst2mindmap / freemind / compendium / of vergelijkbaar mindmap pakket"
    Wederom, aanraders?
    Heb Omnigraffle, maar vind ik nog niet super voor mindmaps. Mindnote nog niet echt geprobeerd, maar zou de trick kunnen doen. Mindmap op zichzelf is niet zo lastig, maar zoek nog iets om het erg goed / mooi / fraai uit te laten zien.
     
  3. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, hoe zet ik Lion op een DVD eigenlijk? Heb hem aangeschaft toen en de installatie meteen verwijderd dus ik kan daar de DMG niet vandaan halen. Je kan hem opnieuw downloaden door ALT in te drukken, maar dan staat de prijs van €23,99 er ook gewoon weer en ik wil natuurlijk niet nog een keer betalen...

    Edit: Never mind. Als je ALT ingedrukt houdt en inlogt zegt hij dat je hem gratis opnieuw kunt downloaden
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2011
  4. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ga denk ik deze week een Macbook Pro 13'' halen. Logic erop en Office, misschien nog Photoshop.
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Hoe lang hoort het partitioneren van je schijf te duren in Boot Camp? Hij is nu 20 minuten bezig en is net op zo'n 30%. Partitie moet 50gb groot worden...
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat is wel erg lang. Kan goed dat hij het aan het einde niet doet en je je hardeschijf moet defragmenteren met iDefrag.
     
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nja na een uur ongeveer was hij ineens klaar. W7 staat er nu bijna op

    Edit om 14.15: Hij hangt nu al een hele tijd vast bij 'installatie voltooien'. Bekend iets?
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2011
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    2 macs naast elkaar met Lion, Airdrop vindt elkaar niet.
    Nog geen enkele keer werkend gekregen. :confused:
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    WiFi aanstaan? Wat voor Mac's zijn het? Niet alle Mac's ondersteunen AirDrop.
     
  10. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Weet je iets op mijn 'installatie voltooien' geval?
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb dat ook gehad bij een klant. Die hardeschijf bleek corrupt te zijn op het gedeelte waar Bootcamp Windows wil gaan installeren. Mac OS X werkt perfect, maar achterop de hardeschijf zat het één en ander niet goed.

    Je kunt het proberen te herstellen door iDefrag te gebruiken.
     
  12. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb hem nu herstelt door cmd+r in te drukken bij opstarten. Nu opnieuw partitioneren en proberen te installeren. Al duurt het partitioneren misschien nu weer lang, net een minuut bezig... Zit op 1/5e.

    Edit: al over de helft na 1,5 minuut
    Edit2: klaar na 2 minuut. 30gb partitie aangemaakt.

    Edit 3: Hmm, ik denk dat ik het ff opnieuw doe. 30 gb is wel erg weinig, houd na installatie maar 2.8 gb over...

    Hoe groot is Windows 7 bij jullie ongeveer?
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2011
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    WiFi staat aan. Allebei macbook pro's die het ondersteunen.
    Bij gebruikers Apple ID ingevoerd. Toen zagen we elkaar even. Hij kon een bestand naar mij sturen, terug werkte niet en even later konden we elkaar niet meer zien.
    Als het werkt, werkt het ideaal en snel, maar jammer genoeg werkte het niet goed / stabiel.
     
  14. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik probeer een pdf te openen op de website van mijn school, krijg ik dit:
    [​IMG]

    Iemand die me kan vertellen wat dit is, en hoe ik het moet oplossen. Dacht eerst misschien ligt het aan Safari, maar in Firefox deed ie hetzelfde. Best cruciaal dat ik die documenten kan zien dus hoop dat jullie me kunnen vertellen wat het is.
     
  15. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Andere mensen kunnen die PDF wel gewoon lezen?
     
  16. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Op mijn oude windows laptop kon het wel.

    Edit: Kan.

    p.s. als iemand nog aanraders heeft qua programma's, widgets of whatever, laat het me weten :+
     
    Laatst bewerkt: 25 sep 2011
  17. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Het is overigens bij maar 2 van de pdf's op de website van mijn opleiding (net de belangrijke uiteraard). Heb het een beetje gecheckt op andere websites en is echt alleen deze paar tot nu toe. Geen idee waarom dat zo is.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    En als je 'm opslaat en opent met Preview (Voorvertoning)?
     
  19. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ook geprobeerd. Had het aan een klasgenoot gevraagd en die zei gebruik Chrome. Daarin kan het wel. Blijf het raar vinden, daar niet van.
     
  20. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Zit in alle iMacs van de laatste 3 jaar een 3.5" HDD?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina