1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 11]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Sturen en ontvangen staat bij niet erbij bij Berichten??
     
  2. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    In augustus komen ze hier in het dorp glasvezel aanleggen en daar hoort natuurlijk een nieuwe router bij. Maar wat is de meerwaarde van de AirPort Extreme tegenover een fatsoenlijke router van een willekeurig ander merk?

    We hebben hier in huis 2 iPhone/iPad/MBA.
     
  3. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Dan moet je wachten tot iOS6. :+

    @AntraXxX: Heb geen ervaring met andere routers, maar het fijne eraan is dat je er vanaf elk apparaat van Apple op kan en alles makkelijk te configureren is. Maar zijn er meer PC's dan Mac's in huis, dan zou ik gewoon een Cisco aanschaffen.
     
    Laatst bewerkt: 27 jul 2012
  4. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Werk nooit met de iTunes Media map, maar was het deze keer vergeten uit te vinken toen ik mijn muziek in iTunes gooide. Heb namelijk een clean install van ML gedaan.

    Maar ik snap het dus niet helemaal, als ik het goed begrijp kan ik dus de mappen in de map Muziek verwijderen? Normaal heb ik in die map submappen als "Albums", "Mixtapes" etc.

    Dit staat ook zo op mijn externe HD als backup, maar eigenlijk kan ik dus al die submappen verwijderen, omdat nu alles in mijn iTunes mapje staat? En als ik dus volgende keer een clean install wil doe dan ga ik gewoon naar iTunes>Media>Music en sleep ik alles wat daarin staat naar mijn externe HD?

    Of raden jullie het gebruik van de iTunes media map af en is mijn manier beter/slimmer ofzo?
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wie wordt de provider ??
    Bij KPN krijg je namelijk een gecombineerde Experie modem/router.
    Veel mensen denken eindelijk af te zijn van het Experia gebeuren via ADSL en krijgen vervolgens Experia via glasvezel :'-(
     
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Breedband Helmond is de provider. :)
    @ Froggle, bedankt voor je antwoord.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    We zouden eerst een vaste modem gebruiken met daarin de telefoon , 4x utp en televisie aansluitingen.
    Nu is het hele glasvezel gebeuren hier in handen van KPN en zitten opgescheept met zo'n lelijk ding aan de muur.
    Op dit ding wordt vervolgens de modem van de gekozen provider weer aangesloten.
    [​IMG]

    Kijk nog een tijdje de kat uit de boom want ik heb geen zin om alle kabels te moeten veranderen.
    De Ziggo aansluiting zit achter de tv en die van Reggefiber (KPN) aan de andere kant van de kamer :mad:

    De combinatie Ziggo en Airport Extreme werkt perfect , heb zelfs geen problemen om mijn NAS te benaderen waar ik ook ben.
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb een FLV video, maar die duurt langer dan dat de tijdbalk aangeeft.
    Tijdbalk geeft (in diverse players) bijv. 30min aan, terwijl de video langer duurt en erna ook gewoon door blijft spelen. Iemand een goede flv converter?

    Een tweede vraag, is er een shortkey om snel naar de top in iTunes lijst te gaan? Af en toe speel ik wat shuffle, en dan is het geselecteerde nummer flink laag in de lijst en scroll ik me gek als ik een nieuw toegevoegd nummer wil afspelen, of naar boven in de lijst wil.
     
  9. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    wat betreft ML vind ik het niet echt een toevoeging eerlijk gezegd :)
     
  10. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Kom je van Lion of Snow Leopard?
    Ik draai nog steeds SL en vind het een nog steeds een top besturingssysteem. Maar deze week ga ik toch maar eens upgraden, iets nieuws is altijd wel fresh. O.a. Safari 6, iCloud integratie en wat iOS dingetjes zoals Notification Center, iMessage etc.
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heeft ML Samba (smb) issues?

    Dit ivm network shares naar mijn mediaspeler....
     
  12. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    he,

    waarom kan je airplay niet gebruiken met een imac die ouder is dan 2011? en wel met nieuwe?

    airplay op imac naar apple tv?
     
  13. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Grafisch kan hij dat niet aan.
     
  14. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    ik zeg blijf lekker op SL
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    GameCenter op m'n Mac doet ook niet veel. Net even geprobeerd, maar kan niet connecten met de server.
     
  16. Froggle

    Froggle Play, or be played.

    Berichten:
    995
    Leuk Bevonden:
    47
    Heb hier geen problemen met Game Center.
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Omdat die de i5 en i7 processoren hebben met een Intel HD chip die krachtig genoeg is. Oudere modellen hebben dat niet.

    Deze modellen omdersteunen AirPlay Mirorring:

    iMac (Mid 2011 or newer), Mac mini (Mid 2011 or newer), MacBook Air (Mid 2011 or newer), and MacBook Pro (Early 2011 or newer).
     
  18. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    he vraagje,

    ik krijg binnenkort glasvezel van kpn.
    nou moet ik w8ten op een monteur van kpn om een modem van hun aan te sluiten.
    nou heb ik al een glasvezel kastje hangen ik neem aan dat ie die modem van kpn daaraan hangt, ik gebruik nu een airport extreme.
    kan ik die ook weer er tussen hangen? voor me netwerk?

    p,s heeft iemand hier kpn? en een airport?
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ken jij het bedrijf GOOGLE ? Die heeft een zoekmachine op het internet, kun je gebruik van maken..... kreeg gelijk antwoord op de eerste hit.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2012
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina