1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 12]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door WinterBase, 16 mei 2013.

  1. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Maar ik denk wel dat het het waard is om te wachten, ook i.v.m. haswell. Wellicht dat het verschil nog wel te merken gaat zijn ook door de nieuwe onboard videokaarten.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik weet niet precies wat je onder editing verstaat maar ik kom via mn werk bij veel uitgevers, mediabureau's, reclamebureau's etc etc o.a Sanoma , NRC, koninklijke BDU e.d en in die wereld zie je nog aardig wat mac's maar het is al lang de standaard niet meer

    zeker in de opmaak, DTP en vormgeving is Apple grotendeels vervangen door PC (in Nederland) (Adobe heeft daar een grote rol in gespeeld met hun software, de PC alternatieven , vroegah had je voor Mac betere paketten voor dat soort werk dan voor PC maar dat is al lang niet meer zo)

    Ik zie wel heel veel developers met Mac's.

    Wij doen het zelf ook, al onze web developers hebben een Mac (en de meeste ook nog een PC)

    Reden daarvoor is is dat het veel eenvoudiger is om te zorgen dat alle developers op exact dezelfde systemen werken met Mac's

    tuurlijk kun je daar op PC ook voor zorgen , maar dan moet je dat een beetje top down gaan forceren met policies e.d

    met Mac's zijn een paar simpele afspraken genoeg om te zorgen dat iedereen op gelijke systemen ontwikkeld en kun je de developers nog steeds alle vrijheid geven op hun machines.

    wat wel zo makkelijk is als je een klein bedrijf bent en dus geen zin hebt in een hele uitgebreide beheeromgeving
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Iemand een gratis oplossing om onder OSX naar een NTFS schijf te schrijven? :)
     
  4. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Hij wilde het voor video editing gebruiken zei hij later, dus daar doelde ik op. Grotendeels wel met je eens, inderdaad zie je ook heel veel web developers met een Mac (waar ik me dan weer mee bezig hou met mijn studie).
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Nja dan verkoop ik tzt mijn Macbook wel :) Vriendin heeft toch een laptop nodig :)
     
  6. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Het is alleen niet allemaal zeker he ;) Het kan ook net zo goed wezen dat Apple de macbooks nog niet van een update gaat voorzien op korte termijn. Met Apple kan je tegenwoordig alle kanten op volgens mij.
     
  7. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Waarom wil ik de huidige eigenlijk niet?
     
  8. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Kick, iemand misschien? :)
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    OSX wordt zéér onstabiel als je deze op een NTFS HDD zet.
    1 jaar geleden hebben we het geprobeerd en dat werd een groot fiasco.

    OSX raakt compleet de kluts kwijt bij het lezen/schrijven van data die hij nodig heeft om OSX draaiende te houden.
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Dat bedoel ik niet. Ik heb een externe NTFS harde schijf die ik zowel onder OSX als Windows wil gebruiken :)
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik gebruik zelf Paragon, maar het is niet gratis.... Of Tuxedo
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vond het al heel raar 8)

    Toch idioot eigenlijk dat OSX alleen FAT ondersteund.
    Als ik een HDD opnieuw moet indelen dan doe ik dat altijd met een Windows pc/laptop , ga geen geld betalen voor iets wat ik 1á2 per jaar gebruik.
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik ook niet ;)
     
  14. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik heb zelf NTFS3G geinstalleerd op m'n Mac. Daarmee kan ik lezen en schrijven naar NTFS-partities.
     
  15. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Gebruikt iemand een HTML signature in Mac Mail? Ik probeer al die online tutorials uit, maar het faalt. Mac Mail negeert mijn wijzigingen.

    Wat een fijne interface, maar hopeloos achterhaald. Signatures zien er niet uit; ze komen altijd anders aan dan getypt. Dan kun je aanvinken dat hij sig fonts matcht met het font in je mail body, maar dat interpreteert Mail als "oh, gooi rich text maar weg, ik gebruik wel plain text bij verzenden". |:-
     
  16. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Oorspronkelijk geplaatst door Rivanov
    Dat slaat helemaal nergens op, wat is er mis mee? Ik heb sinds januari de MBP Retina 13 (oud model) en het is een top apparaat! Niets geen gezeik met lag of weet ik wat. Geen enkele reden om te wachten op wat nieuws, want die worden ook weer een stuk duurder....

    Bovendien toen voor een leuk prijsje de Retina kunnen kopen, omdat er een ander model kwam\o/
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2013
  17. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    De update van de macbooks zullen waarschijnlijk gewoon voor dezelfde prijs aangeboden gaan worden. Je hebt alleen geen aanbiedingen voorlopig terwijl je dat nu juist heb met de oudere modellen. De huidige macbooks zijn ook zeker niet slecht. Maar als je wacht heb je voor hetzelfde geld of ietsje meer (wanneer de oude in aanbieding is) een betere macbook. Na alle verwachten zullen de macbook pro's netzoals de air's een haswell processor krijgen, waardoor niet alleen de accu langer mee gaat, maar ook de onboard videokaart, die op dit moment veel gebruikt worden in macbooks.
     
  18. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    misschien wel, ik heb er maar 1000 eur voor betaald toen, daarvoor kon ik hem echt niet laten liggen *)
     
  19. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Haha begrijpelijk, ondanks dat het veel geld blijft is het voor een apple product maar weinig _O_ haha
     
  20. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Apple virus te pakken hoor! Ben dagelijks de laatste roddels aan het volgen via MacRumors. Duurt nog wel lang die nieuwe MacBooks, weet niet of ik het wel vol houd :+

    rMBP 13' gaat hier komen na de update. :)
     

Deel Deze Pagina