1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind 101 euro korting op een MacBook wel leuk. Maar beter hadden ze ook even de toetsenborden enzo in de aanbieding gesmeten..
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Op zo'n bedrag vind ik het nog kinderlijk. Op de iMac zit 40euro korting.. :{
    Net of zo'n kortingen mensen over de streep trekken.
     
  3. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is inderdaad wel een even grote korting als wanneer ik studentenkorting doe.. Beetje matig, maar ik wou hem toch binnenkort kopen dus dan nu maar gewoon he.
    Het had natuurlijk wel stukken beter gekund, ook omdat de aanbieding maar 1 dag is.
     
  4. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    JAAAAAAAA!
    De grootste twijfelaar van de eeuw is eindelijk over de brug :D
    Hij is besteld, samen met de HP PHOTOSMART C4580-ZML, waar ik dus maar 30 euro voor betaal, en een hoes.
    Dan koop ik over een paar weken wel het toetsenbord, muis en kabel voor aan mijn externe monitor.

    Party!

    Edit:// Nu moet ik nog iets hebben voor tekstverwerken enzo. Ik zat te denken aan Office for Mac (12,50 via Surfspot). Maar hoe goed is iWorks i.c.m Office bestanden? Neemt die ook alle sjablonen en lay out prima mee? En hoe zit het de andere kant op?
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2008
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    iWork werkt prima i.c.m. Office zolang je normale bestanden gebruikt. Templates e.d. gaan niet goed over geloof ik. Ik zal het 's even proberen.

    [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 28 nov 2008
  6. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik zie opzich niet erg veel verschillen?
    Nouja ik neem waarschijnlijk allebei de programma's, Office is sowieso erg goedkoop te krijgen met Surfspot en van iWorks doe ik dan eerst de trial om daarna mijn oordeel te vormen.

    MacBook komt tussen 1 en 3 december binnen! Ben erg benieuwd :D
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hj gaf wel een error met het exporteren naar een Word document.

    [​IMG]
     
  8. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ook zowel Office als iWork en moet zeggen dat ik toch meer tijd doorbreng in Office. Dan weet ik bijna 100% zeker dat Windows gebruikers mijn document zien zoals ik het zie (valt met iWork een beetje tegen als je met organisatieschema's enzo gaat werken) en het werkt meer zoals ik een officepakket wil gebruiken (dat kan ook met gewenning te maken hebben natuurlijk). Zeker als je met spreadsheets werkt is iWork eigenlijk nog gewoon een lachertje. Om leuke brieven te maken is het daarentegen weer ideaal ;).
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vandaag 2x 2GB geheugen gekocht voor m'n iMac. Die gaan de 2x 1GB reepjes vervangen. 2GB was toch aan de krappe kant als je meerdere zware applicaties open hebt staan en ook nog 's aan het downloaden bent. Vanaf morgen dus 4GB intern geheugen, dat moet een hoop schelen! :)

    Dus als mensen geïnteresseerd zijn in 2x 1GB DDR2 PC2-5300 geheugen, stuur een PM!

     
  10. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben zo benieuwd naar die update voor de Imac! Wat vermoeden jullie?
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Buitenkant blijft hetzelfde 99,99999% zeker. Macbooks etc lijken nu niet voor niks op de imac 8) Vinden ze cool ;)

    Nieuwe Nehalem processor komt er naar alle waarschijnlijkheid in. Misschien wat sneller geheugen.

    En misschien led displays, al denk ik dat dat wel es te duur kan zijn voor een imac dus die blijven dan naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde.

    Dus een marginale snelheidswinst.
     
  12. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Is het verschil te merken met die LED displays?
     
  13. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Alleen met de snelheid waarmee het scherm weer aangaat naar sluimerstand en de lichtopbrengst.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    En levensduur schijnt van LED wel nice te zijn. Dus over 3 jaar geen lichtere of donkere plekken op je scherm.
     
  15. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar is het dus niet zo dat het contrast vele malen hoger ligt?

    En even een vraagje verder grave: Hoe zit het met jou Mac pro?
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2008
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Ik weet niet of dat aan led ligt dat het contrast hoger ligt, maar de nieuwe cinema display voor de macbook heeft wel weer een hoger contrast idd.

    Macworld worden de nieuwe Mac Pro's altijd geintroduceerd, dus hoop dat de server chips van de Nehalem processor dan ook klaar zijn, dan heb ik er goed vertrouwen in dat ik mn Mac Pro eindelijk kan bestellen in januari :cool: (Heb er iedergeval lang genoeg op gewacht)
     
  17. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee Macfans,

    heb even een technisch vraagje(A). Ik heb sinds een maandje de nieuwe Macbook Pro en het is echt een aanrader(H). Alleen als ik hem op een extern beeldscherm wil aansluiten dan zuigt het grafisch aan alle kanten..:confused:.

    Ik heb via de Apple Store een adapter gekocht (mini port display naar DVI) en vervolgens een DVI naar HDMI kabel gekocht, zodat de kwaliteit van het beeld het best zou zijn...Dit is het verre van, mijn NES levert nog betere gfx..

    Het vreemde van alles is dat filmpjes er wel goed uitzien. Ik heb dit filmpje genomen op te testen en dat is allemaal prima.

    http://www.geenstijl.tv/hdtest.html

    Ik heb overigens als extern beeldscherm de Syncmaster 2032 MW en op m'n XP computer staat de resolutie altijd op 1680 x 1050. Dit is echter geen optie wanneer ik de resolutie wil instellen. Dus heb ik hem maar op 1920 x 1080 gezet, maar naast het feit dat het scherm deze resolutie niet zou moeten kunnen ondersteunen (en ik dus wel gewoon beeld heb:confused:) ziet het er niet uit..

    Ik heb geen idee of het wel verstandig is geweest om voor een DVI ingang te kiezen. Normaal gesproken gebruik ik VGA...

    Mocht iemand hier een oplossing voor hebben dan hoor ik het graag(A).

    Greetz
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Ja koop een 'oude' macbook pro met standaard dvi aansluiting :+

    Nee maar geen idee, denk dat er weinig/geen mensen hier zijn met de nieuwste glossy macbook pro's. En met de 'oude' hoef je maar 1 kabeltje te gebruiken en is fool proof.

    Snap zowieso niet dat apple de dvi ingang eruit heeft gesloopt om hem helemaal te vervangen voor de mini display port die alleen apple nu gebruikt en je weer extra kabels moet kopen als je iets anders dan de nieuwste cinema display aan wil sluiten..
     
  19. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha;),

    wat als je al 2 van die oudere modellen hebt staan in het huis:p? Ik vond de nieuwe er gewoon weer extreem nice uitzien, maar dat gedoe met die adapter komt denk ik idd uit commerciële gedachtes voort.

    Op dit moment zuigt het gewoon bigtime dat de POWERbook van inmiddels 5 jaar oud met een VGA aansluiten een beter beeld geeft dan mijn Pro met HDMI|:-

    Mja, mocht je nog wat te weten komen. Let me know;)
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina