1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Idd

    Heb je waarschijnlijk binnen 5 min een antwoord :thumbs:
     
  2. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    Okeej, probleem @ tweakers gevonden:9. Mijn scherm (2032MW) heeft een hdmi ingang die alleen consoles etc accepteert..Dus geen pc's / laptops. Bummer:+

    Anyway..laatste vraag die ik er toch ff achteraan stel..

    Ik heb hier nog steeds een Belkin DVI naar HDMI kabel liggen. Zal ik gewoon een HDMI female naar DVI male adaptertje aanschaffen van een paar euro, of moet ik gewoon de Belkin kabel wegknallen en vanuit de DVI poort van mn Apple adapter naar mn DVI ingang van mn lcd scherm gaan(A).

    HDMI kabels zijn over het algemeen beter, maar ik weet niet of het beeld heel erg verminderd word door zo'n HDMI naar DVI adapter..

    lastig lastig:9

    Anyone?
     
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hey Grave,

    Jij bent meestal wel op de hoogte van die mac zooi: Weet jij toevallig of die videokaarten voor de Imac nog worden geupgrade? Want zou wel een mac willen die games afspeelt en daarbij ook mooi afspeelt. Want ik denk niet echt dat de snelste Imac Call of duty op ze allermooist afspeelt?
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Tijdje terug wel iets gelezen over de videokaarten, maar weet zo niet meer precies wat het was. Maar goede kans dat de videokaarten worden geupgrade, kijkend naar wat voor upgrade bv de macbook al heeft gekregen. Van een kut shared videokaartje naar voor macbook begrippen een wereld van verschil standalone videokaart, die zelf aardig kan meekomen met de macbook pro.

    Zou me dus niks verbazen als de imac ook een betere videokaart zou krijgen. Iedergeval de moeite waard om een maandje te wachten op de macworld. Misschien komen ze dan al met een upgrade voor de imac.

    Wat voor graphics de imac nu heeft zou ik niks over kunnen zeggen. Heb geen imac staan.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  5. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben zo erg van plan he, ook wel is eerder te gelezen, om een mac te kopen. Maar tja, je heb zoveel voordelen als nadelen: Macbook(pro) overal mee naar toe te nemen en lekker op de bank gamen, of achter je desktop. Denk dat ik dan toch eerder voor een desktop ga. Speel vaak RTS games dus dat zit wel goed.
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Macbook Pro kan zowiezo aardig wat aan. De 'oudere' generatie macbook pro is meermalen getest als snelste game laptop destijds. Maar is ook wat duurder dan een imac.

    Imac is een goeie allround computer waar je zeker een video game op kan spelen, alleen geen Crysis op high setting ofzo. RTS game moet dacht ik goed lukken. Correct me if I'm wrong.
     
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    En heb je dat met een macpro weer niet ? Kan je daar gewoon een losse videokaart in steken of niet ? Correct me if I'm wrong.:+

    edit

    Laat maar: Sowieso word het geen Mac pro want die is 1. Te duur 2. Te veel van het goede en dus niet nodig. Maarja, als het een Imac word dan moet het wel 24 zijn, zodat ik voorlopig niet hoef up te daten. Maarja, je kan het ook zo zien: Je koopt een imac van 999,- en die vervang je na een paar jaar weer. (Alhoewel dat niet echt zo gaat in de praktijk volgens mij).
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ja, kunnen meerdere videokaarten in, zowieso 3, maaar das beetje overkill tenzij je meer dan 2 30" monitoren gaan aansluiten ;).

    Opzich niet raar, eerst een 20 en daarna eventueel een 24". Voordeel van een mac is ook dat ie redelijk waardevast is. Koop een imac nu voor 999 en je kan em over een jaar voor 800 zeker nog wel kwijt. Kijk voor de gein es op marktplaats. Oude macs waar nog 80% van de originele prijs van wordt gegeven.

    En als het je eerste mac is kan je eerst beetje wennen aan alles en zien of het je bevalt voordat je 1400 euro oid neerlegd. Maar de 24" heeft wel betere videokaart en een beter scherm dan de 20".
     
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn vriendin heeft een mac daardoor ben ik eraan verslaafd. Naja die pa is fanaat, dus je kent het wel: Van macbook tot imac tot iphone etc. Wel leuk allemaal, maar alleen de computers van Mac vind ik goed, de rest niet echt. Ipod heeft bagger geluid, iphone batterij is zo snel leeg dat je hem meer oplaad dan gebruikt. En zo nog wel verder. Maar in iedergeval: Ik vind een Mac dus zeer fijn werken en vooral: Downloaden zonder spyware en troep! Alhoewel er wel wat is maar niet zoveel dat van windows.

    Trouwens, dit vind ik wel een zéér interessant artikel: http://www.macrumors.com/2008/11/19/apple-waiting-on-quad-core-desktop-cpus-for-january/
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2008
  10. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand Mij(Pm) eens alle Pluspunten en Minpunten zeggen van Mac(apple) ik ben namelijk van plan om overtestappen, maar ik weet nog niet of de pluspunten doorwegen met de prijs.
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Euh, nee die overweging van alle plus en minpunten mag jezelf op een rij zetten. Wat voor mij een plus of minpunt is hoeft dat niet voor jou te zijn. Niks mis met een beetje research doen voordat je ergens geld voor neerlegd ;)

    Pluspunt voor mij om 1,5 jaar geleden naar apple over te stappen was omdat ik elke week mn pc op virussen en spyware en andere crap moest controleren en ik er helemaal genoeg van had en bijna mn pc het raam uit heb geflikkerd. Nu 1,5 jaar probleem vrij nadat ik overgestapt ben, wat een rust, geen moord neigingen meer :b:
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn Pluspunten.

    1. Ik gebruik nog steeds geen virusscanner.
    2. Mijn Mac is gebruiksklaar in 1 minuut + werkende draadloze verbinding.
    3. Bluetooth interface werkt perfect.
    4. Itunes werkt vele malen beter dan op mijn Vista Laptop.
    5. Geen Patch Tuesday.

    Heb me in Juni van dit jaar een Mac mini gekocht omdat ik niet wist of de Mac iets voor mij was.
    Heb heel veel plezier van de Mac mini en wil me in 2009 dan ook een iMac kopen.
     
  13. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ga gewoon langs je lokale Apple Premium Reseller, daar kunnen ze je alles uitleggen wat jou voor's en tegen's zullen zijn.

    En dan kan je ook leuk spelen met de computers ;)
     
  14. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de iPod software wil updaten, wordt er gemeld dat de iPod wordt geformateerd. Nu vind ik het niet heel tof om alle muziek weer terug te slepen, omdat het mij veel tijd gekost heeft om alle namen van de liedjes goed te maken + de album covers overal netjes bij te plaatsen. Ik heb een iPod touch, is er een mogelijkheid een backup te maken, zodat ik nadat de iPod geupdate is alles weer terug te zetten?
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Welke versie heb je nu en naar welke versie ga je? Als je van 2.1 naar 2.2 gaat behoud je je muziek, ga je van 1.3 naar 2.1/2.2 dan wist hij inderdaad je muziek. Middels iTunes kun je een backup maken van je iPod touch maar deze backup bevat geen muziek. Je zult dus opnieuw je muziek op je iPod moeten zetten.
     
  16. Nielesss

    Nielesss Active Member

    Berichten:
    371
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt. iPod is nu inderdaad helemaal leeg. Naja, zit niets anders op dan aan een schone lijn te beginnen.

    Nu mijn tweede vraag. Kan ik je informatie van cds overnemen en op je gedownloade nummers loslaten? Dus dat de info klopt zonder ze te kopen?
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je kunt de informatie van de nummers gewoon aanpassen. Rechtermuisknop > Get Info
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk ( het is natuurlijk ! ) dat het allermooist is om een Imac + Macbook te hebben. Zowel de een voor gaming, de ander voor relaxt op de bank zitten. Maar nu zat ik zo te denken: Als ik er 1 wil wil ik het goed hebben, dus dan denk ik aan de Macbook 2.4 Ghz voor het makkelijke. De macbook pro vind ik meer voor prof die met hen werk bezig zijn ermee. Maarja, zo vind ik een Imac ook !erg! mooi en tevens achter een bureau werken is handig voor huiswerk en andere dingen waarbij je lekker zit.

    Maarja... ik zou graag weten hoe jullie denken/dachten bij de aanschaf van een Mac-computer.
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Denk dat je echt met video/3D bezig moet zijn, wil je het voordeel van de Pro eruit halen. Daarnaast blijf ik het jammer vinden dat de Pro er hetzelfde uitziet als de gewone Macbook. Het exclusieve gevoel is er nu vanaf. Sowieso kan ik nog niet wennen aan de nieuwe ontwerpen van de Macbooks.
    Als laatste blijf ik ook hopen op een ACD of iMac zonder glossy scherm. Niet dat ik binnen korte tijd wat nieuws ga kopen, maar toch.
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Daarom vind ik het ook jammer dat de nieuwe iPod touch veel gelijkenis heeft met de iPhone (speaker, chrome rand, volume toetsen). Ikzelf heb de iPhone 3G en de 1st Gen iPod touch en die hebben tenminste nog verschillen qua uiterlijk.

    Het exclusieve van de iPhone is hierdoor ook een beetje verloren.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina