1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb natuurlijk wel voor de Core 2 Duo gekozen !

    Was eerst bij Macinside (Apelddoorn) geweest maar daar hadden ze de Mac niet op voorraad.
    Ze hebben toen naar Deventer gebeld en daar zou ik als 4e op de wachtlijst komen.
    De online Shop van Dynabyte had de Mac op voorraad en levering zou 3 dagen zijn.
    Na 5 dagen had ik nog niets , meteen met de helpdesk gebeld en kreeg te horen dat de leverdatum onbekend was.
    Woensdag de Mac mini besteld via de Apple store en Vrijdag morgen had ik mijn nieuwe speelgoed in huis.

    Kon bij een andere winkel een demo Core Duo kopen , maar dat ding koste het zelfde als een Core 2 Duo :confused:

    Had voor de Mac mini gekozen omdat ik net zeker was of de Mac iets voor mij was.
    Weet nu wel beter , hier komt geen pc (windows) meer in huis.
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Blijven mooie dingetjes. Als ze wat sneller waren voor waar ik em voor zou gebruiken had ik er zeker 1 gekocht. Verbaas me er altijd over hoe klein die dingetjes zijn en dat je ze helemaal niet hoort.

    Zulk leuk speelgoed :9
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Had je nog een speciaal prijsje of de normale prijs?

    Edit: Dit zijn trouwens de spec's van de Mini zonder originele OSX...

    * 2,0-GHz Intel Core 2 Duo-processor
    * Apple Remote met Front Row
    * 2 GB geheugen
    * Intel GMA 950 grafische processor
    * DVI-connector, VGA-adapter
    * Slot-loading optische-schijfeenheid
    * Harde schijf 160 GB
    * Ingebouwd 10/100/1000BASE-T Gigabit Ethernet (RJ-45-connector)
    * Ingebouwde 54-Mbps AirPort Extreme-voorziening voor draadloos
    netwerken
    * Geïntegreerde Bluetooth 2.0
    * Analoge en digitale audio
    * Uitbreiding via USB en FireWire
    * windows of os x

    wat denken jullie? De moeite om er een leuk bod op te doen zonder Leopard er op?
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2008
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij Apple koste de Mac mini € 499 (incl verzendkosten).
    Bij de Mediamarkt Enschede koste de 1,83Ghz versie zelfs € 599 :confused:

    Mijn zwager was hier gisteren en keek zijn ogen uit.
    Hij geloofde eerst niet dat die kleine kubus een pc was.

    Ik hoor de ventilator in de mini heel zachtjes draaien.
    De combo-drive maakt meer geluid.

    Mac OS X v10.5.4 Leopard kost € 129 , die korting zou ik zo wie zo willen hebben.
    Waarom is de OS eigenlijk verwijderd ??

    Heb de Mac sinds Juni van dit jaar en heb de bijgeleverde cd's 1x moeten gebruiken.
    Tijdens de installatie voorbereiding van Bootcamp viel de spanning hier weg en wilde de Mac niet meer opstarten.
     
  5. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Via marktplaats kan ook een officiële versie krijgen voor €50,- die op die mini werkt.
    Waarom er geen Leopard opzit begrijp ik ook niet. Misschien dat hij hem 2e hands heeft en er XP op heeft gezet ofzo en geen Leo dvd bij zat...?

    Beetje vreemd in iedergeval...
     
  6. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan de macbook 13 inch deze games echt aan:

    [​IMG]

    Het lijkt mij sterk, maar ik vraag het jullie even. Want ik het lekkerste vind ik nog altijd om te gamen in bed! En dan niet met mijn joystick...:emo:
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De nieuwe MacBook kan games aan, want hij heeft nu een Nvidia Geforce 9400M videokaart. Verwacht geen hoogstaande kwaliteit, maar hij kan ze draaien.
     
  8. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Digitale televisie en de Mac is nog niet heel goed uitgewerkt, dus als dat het primaire doel is zou ik even verder kijken! De meeste tv-kaarten komen niet verder dan de analoge aansluiting (kun je hooguit de basis kanalen doorlussen vanaf je digitale ontvanger) en de oplossingen die het wel kunnen beginnen als het goed is rond een eurootje of 300... Dat is tenminste wat ik ervan weet, als iemand anders een betere oplossing heeft hoor ik het natuurlijk graag.

    Op de alu-macbooks moet dat wel kunnen. Need for Speed Carbon is natuurlijk niet meer de nieuwste versie en 1280x800 is ook niet een geweldige resolutie. Je zult in ieder geval wel alle eye-candy niet op de hoogste stand kunnen zetten bij de nieuwste spellen.
     
  9. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, ik ga ervan uit dat ik ongeveer €279,- moet inversteren.
    + de Mini dus :)
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    In januari dan toch mogelijk de aankondiging van een nieuwe Mini.

    Eigenlijk best jammer dat ze nu overal DisplayPort in gaan stoppen. Enerzijds begrijpelijk, maar anderzijds wordt je bijna gedwongen tot de aanschaf van een nieuw scherm.
    Er zijn nog weinig schermen met DisplayPort en als je een Mac Mini koopt, lijkt het me dat je geen geld hebt voor een Apple LED Display die dan 1,5 tot 3x zo duur is als je Mac.
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Ja of je wordt verplicht een display> vga adapter oid te kopen a la 100 euro 8)
     
  12. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    De kans dat een Imac een update krijgt in Januari wordt hierdoor kleiner? Dat ze dat voor mischien later in 2009 bewaren? September?
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nee, maakt niks uit. Ze kondigen vaak meerdere dingen aan.
     
  14. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat nieuws van de nieuwe mini (gerucht ;) ) laat me toch besluiten geen 2e hands mini aan te schaffen en nog even te wachten tot januari.

    Mocht deze niet komen schaf ik alsnog een instap mini aan zoals hij nu te koop is.
    Vanavond haal ik mijn gereserveerde Eyetv610 (Elgato digitale cabel tv decoder) op en ga wat experimenteren op mn Macbook Pro \o/

    Jammer dat mn "ultieme" mediacenter met de kerst niet helemaal af is maar af en toe is geduld ook een schone zaak :b:
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Als er wel een nieuwe mini komt, kan je vaak bij apple reseller winkels leuke koopjes doen. Beetje afdingen op de 'oude' mini. Zij moeten er vanaf dus valt dan vast wel wat te regelen.

    Ben benieuwd hoe de nieuwe mini eruit gaat zien. Zowieso meer in de imac stijl, alu/zwart.
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ze kunnen altijd mooie dingen verzinnen :D Maar dan zou ie dunner dan een time capsule worden lol. Zou geen stand alone grafische kaart in passen of een 3,5" hdd. Hoop dat ze van de 2,5" afstappen en een normale 3,5" hdd erin komt.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De Asus EeeBox is toch ook vrij smal. En denk dat Apple ook die kant op gaat.

    [​IMG]
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dunne mini ziet er wel leuk uit, maar lijkt me erg onpraktisch en krasgevoelig.
     
  20. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben van plan om aan het begin van het volgende schooljaar een Macbook te kopen.

    Nu wil ik alvast wat gaan oriënteren. Wij gebruiken hier thuis enkel Windows. Is er ergens wat te lezen over hoe dat te combineren valt? Het syncen enz.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina