1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat is inderdaad ook mijn bedoeling ;) Het zou zo maar kunnen zijn dat de mini straks ook gen firewire meer heeft en dat zal betekenen dat ik niets heb aan mn Elgato tv kaart.. :mad: Dan ga ik dus over op een 2.0 Ghz met twee gig RAM. Kom ik er ook wel voor mijn doeleinde.

    Die Asus heeft natuurlijk minder "sterke" hardware dat gekoeld dient te worden... Wat mij betreft blijft de mini in zn huidige vorm zodat ik er ook nog zo'n Lacie HD op (of onder) kan plaatsen in dezelfde stijl.
     
  3. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan je met de snelste Imac, crysis spelen...:)? Laten we het maar daarop houden, gewoon die kant op dus.
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ach of er nu een hd2400 of onboard geval in zit, dat maakt ook niet uit :+

    Grumpie, als hij draait dan max met 15fps... Zit maximaal een gare 8800gs in. (afgezwakte 8800gt)
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2008
  5. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Hm, sinds de MacOSX update van onlangs ben ik de optie kwijt om via de menubar het 'energieverbruik' van mijn batterij (MacBook) in te stellen? Eerst kon ik altijd kiezen tussen 'voor betere prestaties' en 'langere batterijduur'. Nu heb ik alleen dit:

    [​IMG]

    Uiteraard kan ik wel via het daar aangeven voorkeurspaneel de instelling wijzigen, maar echt handig vind ik dat niet. Ligt het aan de update of heb ik ergens iets over het hoofd gezien?
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ligt aan de update.
     
  7. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan wacht ik wel lekker op de nieuwe videokaarten. Waarom proppen ze er gewoon geen crosslink of dat andere erinO-)

    Edit:

    Dat wil eigenlijk dus ook zeggen, dat de nieuwste macbook pro, beter is op het grafische gebied?
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2008
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja, hij heet niet voor niets Pro.
     
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Wie zegt dat pro moet duiden dat het ook beter is als de snelste imac.:confused:
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Oh je vergelijkt 'm met een iMac. Sorry. Dacht dat je vergelijking trok tussen MacBook en MacBook Pro.
     
  11. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Nop. Het is tussen een macbookpro en Imac.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Sja, deze vergelijking wordt zovaak gemaakt bij mensen. Wáár wil je 'm voor gebruiken? Wil je mobiel zijn? MacBook Pro. Wil je gewoon een heerlijke desktop? iMac.
    Wil je mobiel zijn en af en toe een heerlijke desktop? MacBook Pro + extern scherm.

    Easy as that.

    Of beide zoals ik.. O-)
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist Mobile Me aangeschaft via eBay. Code krijg ik via email toegezonden.
    Eindelijk m'n Contacts en Calendar syncen zonder telkens m'n iPhone aan m'n iMac te hangen.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Wat is het voordeel van Mobile Me tegenover bv hotmail/gmail? Die mail krijg ik ook gewoon op de iphone en moet mn iphone toch elke dag in zn oplader gooien, dus syncen doet ie dan toch wel automatisch. Of heeft Mobile Me nog een toegevoegde waarde?
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik wil 'm ook puur voor de Calendar en Contacts gebruiken. M'n eigen mail heb ik via IMAP ingesteld op al mijn devices (iMac, MacBook en iPhone) dus dat synchroniseert al perfect met elkaar. Maar ik wil gewoon ook mijn Calendar en Contacts overal gesynchroniseert hebben zonder er naar om te kijken. Vergeet vaak m'n iPhone te syncen aangezien ik 'm niet elke dag hoef op te laden. Nu met Mobile Me gebeurt dat automatisch.

    Ook de iDisk functie is natuurlijk mooi meegenomen met een mooie PhotoGallery als extra! :)
    En via eBay is het stukken goedkoper.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2008
  16. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik gebruik voor mn contacten Plaxo maar zit er ook aan te denken Mobile Me te nemen. Ik heb namelijk ook nog een XS4ALL account alleen voor mijn e-mail... Kosten zijn €10,- per maand... Kan ik ook MM voor nemen natuurlijk en goedkoper uit zijn.

    Calender gebruik ik zelden dus dat zou niet de overweging zijn en voor mn bestanden gebruik ik Dropbox :)
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Mail gebruik ik via mijn eigen domeinnaam (@rivanov.nl) dus dat behoudt ik ook gewoon netjes. Gaat me dus vooral om de automatische sync van Contacts en Calendar. Vergat vaak om m'n iPhone te syncen en dan liepen de Calendars op m'n iMac/MacBook weer niet gelijk met de Calendars op m'n iPhone. Vanavond krijg ik de code, dan zijn die Amerikanen eindelijk wakker en is het maandag bij hun! :+
     
  18. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe synct hij nu dan? via wireless/3g/?
    En werkt dat ook met andere telefoons?

    Ik sync m'n calendar op m'n macbook nu met mijn telefoon via bluetooth mbv iSync.
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hij doet dat inderdaad wireless. Hij stuurt dan mijn contacten en calendar naar de Mobile Me 'cloud' (server in Cupertino) en die zend dat weer naar al mijn devices waar ik Mobile Me heb ingesteld. Meer informatie: www.apple.com/mobileme
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb m'n activatiecode inmiddels ontvangen en heb Mobile Me ingesteld op m'n iMac, MacBook en iPhone. Alles werkt perfect!

    Een Calendar item toevoegen op m'n iPhone, *plop*..in iCal op m'n iMac, in iCal op m'n MacBook en op de webbased versie op www.me.com verschijnt binnen luttele tellen het desbetreffende item! Heerlijk! :cool:
     
    Laatst bewerkt: 22 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina