1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 21 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dat is wel chill inderdaad.
    Zoiets zou ik ook moeten hebben, maar dan moet ik PC vervangen. iPhone erbij zou het dan afmaken, maar voorlopig hou ik nog mijn huidige mob/abbo.

    Met mail deed je het nu door hem op IMAP overal in je mail programma in te stellen? Als je op PC A een mail verstuurd, staat ie dan ook bij verzonden mails op PC B? Dat is nu mijn probleem, als ik vanaf diverse locaties / systemen werk, heb ik overal wat verstuurde mails staan, maar heb ze nooit allemaal bij mekaar. Ontvangen mails haal ik nu met POP binnen.
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Even ter informatie; MobileMe is ook gewoon op de PC i.c.m. Outlook in te stellen. Je hebt dus niet persé een Mac nodig.

    Mijn mail heb ik inderdaad via het IMAP protocol ingesteld op zowel mijn MacBook, iMac als iPhone. Wanneer ik een mail verstuur vanaf mijn iPhone, dan staat die direct bij Verzonden Mail op m'n MacBook en iMac. Ook wanneer ik een mail krijg, verschijnt die mail netjes op al mijn devices. Lees ik 'm op device A, dan zijn ze ook direct "gelezen" op device B en C. Alles synchroniseert dus perfect met elkaar. Verwijder ik een mail op een willekeurig device, dan zijn ze ook direct verwijdert op de andere devices.
     
  3. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat zijn de kosten via Ebay en bij wie heb je gekocht? Ik heb al ervaring met Apple care voor mn Macbook Pro en zit er nu ook wel aan te denken.. ;)
     
  4. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ok thnx, eerst eens kijken of ik mijn mail van werk op IMAP kan instellen.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  6. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Betaal je dat MobileME nou maar 1 keer of is het een soort van abbo?
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Jaarlijks abonnement.

    [​IMG]
     
  8. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt toch wel erg aantrekkelijk, maar ik denk niet dat ik dat mail gebeuren zal gebruiken en dan vindt ik het toch wel erg veel geld. (Sowieso belachelijke prijs, gewoon gratis maken!)
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    €3,30 p/m voor zo'n service vind ik persoonlijk helemaal niet veel. Je krijgt ook nog 20GB aan opslagruimte voor je eigen website, photogallery en iDisk (online opslag).
     
  10. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Edit, laat maar. Had de verkeerde.
     
    Laatst bewerkt: 24 dec 2008
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vandaag een Bamboo One gekocht voor mijn Mac.
    Vind het redelijk goed werken , maar ik zal hem Zaterdag wel terug moeten brengen.

    De verhouding schrijf-gedeelte (Bamboo) vs Monitor (resolutie) is te klein.
    Zal zaterdag de One dan ook te omruilen voor een grotere versie.

    Dat is het mooiste van de MM , zonder gezeik omruilen binnen 2 weken.
     
  12. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Wat gebruiken mensen hier als Media Center programma op de mac? Heb sinds kort een nieuwe HDTV en daar via wat kabels mijn iMac op aangesloten voor de HD MKV films.

    Tijdje gezocht naar een goede maar heb deze nu gevonden, Boxee! Veel beter dan Plex of XBMC.

    Hier een snelle intro:
    http://vimeo.com/2010794

    Ik zou zeggen, schijf je in als alpha tester!
     
  13. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. ik heb al een hele tijd dat bepaalde applicaties (voornamelijk Apple's eigen iTunes en Safari) ineens een gigantisch black hole worden voor de cpu en geheugen. In die gevallen vreet ineens het desbetreffende programma 100% cpu time of vreet het ineens GigaBytes aan geheugen.

    Het programma in kwestie is dan niet actief verder, in ergere gevallen is Safari zelfs afgesloten (cmd+q) en vreet het process daarna toch nog gewoon 100% cpu time. Iemand een oplossing voor dit probleem..

    It Just Works.. [<--- hahaha...., Sorry:p]
     
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Man..man..man wat ben ik in staat om me pc door het raam van Microsoft te gooien. Zoooo traag door vage spyware wat maar blijft hangen. Torjans die vast zuigen....kortom ik wil zo snel mogelijk hiervan af.

    Maar wat ben ik benieuwd naar macworld 2009 trouwens! En Snow Leopard niet te vergeten.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de mijn pc aan mijn zusje en zwager gegeven , was dat ding ineens spuugzat.
    De Mac mini is dan ook de beste aankoop in 2008
     
  16. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Wel, bij mij hetzelfde verhaal. Ik heb mijn vriendin overtuigd om een macbook(nieuw model) te kopen wanneer de haare crashte. Ik werk hier nu ook mee, het is even wennen, maar een keer als je het systeem een beetje begint te snappen werkt het veel efficiënter dan windows. Touchpad werkt echt leuk, een beetje zoals de iphone: zomen, scrollen, draaien,....
    Het principe van "draagbare computer" is t.o.z. van een pc 10 keer zo sterk naar mijn mening. Ze zijn tenminste echt mobiel (van 13" tot 17"), hebben ijzer sterke prestaties, een goede baterijduur en het nieuw model is ook wel heel stevig! En virussen??? naar het schijnt is er wel een soort veiligheid, maar je merkt en ziet er niets van. Geen update shit elke 5 minuten.
    En wat ik ook heb opgemerkt dat wanneer je een vreemde printer of scanner aansluit, hij geen software moet instaleren terwijl mijn laptop dat wel moet doen...
    En dan hebben we nog niets gezegd over de vormgeving maar daar kun je natuurlijk best zelf over oordelen.

    Persoonlijk heb ik het besturingsysteem veel liever, zeker in vergelijking met vista dat geen enkele nodige verbeteringen heeft en verbruikt alleen onnodig veel rekenkracht.

    Met andere apple producten heb ik voor de rest geen ervaring, maar ik kan u wel zeggen dat er bij mij geen pc meer in huis komt. Binnen een paar maanden koop ik de 15" macbook pro.
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    2e helft 2009 wordt de Mac mini vervangen door een 24" iMac.
    Jammer dat ik de beslissing niet 2 jaar geleden al had genomen.

    Voor mij is de Mac een blijvertje :thumbs:
     
  18. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje, sinds een paar dagen start Firefox ineens op als ik mijn Macbook aanzet.? Hoe kan ik dit veranderen?
    Heb al door de Firefox en Mac os x instellingen gekeken, maar daar kon ik het zo snel niet vinden.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    2 Mogelijkheden.

    1. Kijk even bj Accounts ( tabblad inloggen ).
    2. ga even naar het icoontje Firefox en druk op de rechtermuis knop ( Open na inloggen ).
     
  20. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat automatisch opstart staat (in Leopard) onder de volgende instelling: Systeemvoorkeuren: Accounts: Inloggen. Als het daar in het rijtje staat start het automatisch mee op. Met het minnetje kun je het eenvoudig weer verwijderen..

    /Edit: spuit 11 :+. Dan maar over hoe tevreden ik nog steeds ben met mijn Macs. Elke dag als ik erop moet werken krijg ik weer een glimlach hoe goed het allemaal voor mij werkt. En dat terwijl ik eigenlijk een vrij standaard gebruiker ben..
     
    Laatst bewerkt: 28 dec 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina