1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zit met een apart probleempje met mijn Extreme.

    Als ik naar de firmware versie kijk dan staat er het volgende.
    Huidige versie : 7.4.1
    Nieuwe versie : 7.4.1 (74100.25).

    Als na het bijwerken de router opnieuw opstarten dan krijg ik de weer de zelfde gegevens te zien als voor het bijwerken.
    Met andere woorden , er gebeurt helemaal niets !!
     
  2. X-Commander

    X-Commander SolidCake.Com

    Berichten:
    279
    Leuk Bevonden:
    0
    Yesss! Vandaag mijn Macbook Alu 2.4 binnen! Nu geheel Apple, iPhone, iMac en MacBook!
     
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Zeker wel relax. Kan ik me iphone voortaan jailbraiken op mijn macbook xD
     
  4. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Yeah. Sinds de update kan je ook weer, via de menubar bij batterij, kiezen voor 'betere prestaties', 'langere batterijduur' etc. :)
     
  5. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Bedoel je bij systeemvoorkeuren? of echt in de balk bovenin? Want daar staat het bij mij nergens. of ik kijk verkeerd :p
     
  6. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan kijk je verkeerd denk ik, je kunt nu "net als vroeger" direct je energie instellingen aanpassen via het batterij icoontje :) Is inderdaad zoals het zou moeten.
     
  7. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    @Gdzr: Echt bij de balk bovenin, de menubar. Een klik op het batterij-icoontje geeft bij mij dat menu'tje. :) Heb je de update naar 10.5.7 gedaan?
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ja zeker
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Heb je MacBook Pro? Die schijnt het niet te ondersteunen volgens reacties op OMT.
    Mijn MacBook White heeft het wel.
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Macbook pro 17" 2009
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat verklaart het. :)
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    M'n Airport Extreme is zojuist afgeleverd! :cool:
    Ligt nu naast me, zodra ik thuis ben van stage snel aansluiten!
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ongelofelijk. Zojuist m'n AirPort Extreme geïnstalleerd. Binnen 1 minuut had ik internet. Klik..klik..klik en hij doet het. :cool:
     
  14. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb nu sinds maandag een Macbook 13inch, aluminium 2gig. Hij bevalt prima en het is echt een stuk kwaliteit ivm een pc. Ik twijfel alleen heel erg of deze config voor mij goed genoeg is. :confused:

    Ik wil er jaren mee vooruit, en ook de duurzaamheid is erg belangrijk voor me. Ik kan een Macbook Pro overwegen maar dan ben je iig al 1700 eur lichter. Ik kan ook de stap er tussen doen en de Macbook 2,4ghz doen (geloof dat die 15 inch is?):confused:

    Maar waarom een Macbook of juist een Macbook pro? Ik wil hem iig met 4 gig RAM._O_

    verder hoe zit dat met Apple Care, op GoT zijn er mensen die ze via ebay kopen voor nog geen 100 eur! Terwijl Apple hier 249 eur voor vraagt.. wat hebben jullie gedaan?
     
  15. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Het hangt er helemaal vanaf van wat jij er mee gaat doen, ga je zwaard video editten (in HD) of de Mac flink op zijn donder geven met het Adobe pakket dan moet je gewoon voor een MacBook Pro gaan.

    Doe je dit niet en hou je het bij downloaden, internetten en emailen dan kan je prima voorruit met een MacBook.
    En het heeft weinig zin om nog meer geld te investeren en voor een 2.4 te gaan, je kan dan evengoed voor de 2.0 gaan.

    Gooi er wel gewoon 4GB Ram in voor €90. En koop geen troep als Kingston.

    Apple Care raad ik iedereen aan, je zegt zelf al dat je jaren voorruit wil met de Mac. Het bied je 3 jaar volledige garantie op de Hardware (dus niet de batterij, dat is een verbruiksartikel).

    Dus als na 2,5 jaar je LogicBoard (moederbord) defect is dan word dat gewoon kosteloos vervangen. De garantie is wereldwijd.
    En daarnaast krijg je 3 jaar lang tegen lokaal tarief support van Apple via hun Apple Care telefoonnummer. Die helpen je met alles m.b.t. de Mac.

    Heb ooit gehoort dat als je het via Ebay koopt dat je veel risico loopt om genaaid te worden. Op 1 of andere manier kan het pakket nadat jij dat gekocht hebt en geregistreerd 'ingeruild' worden door de Ebay verkoper en krijgt hij z'n geld nogmaals terug en zit jij zonder Apple Care. Ik weet niet precies hoe het gaat en of het waar is maar zoiets was het dacht ik.

    Ik hoop dat je hiermee wat kunt, als je vragen heb gooi ze in de thread.
     
    Laatst bewerkt: 14 mei 2009
  16. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Zoals dDirk aangeeft is het gebruik vooral belangrijk. De reden om voor de MacBook Pro te kiezen is dat je een beter scherm wilt of de betere grafische kaart nodig hebt. Op dit moment wordt de grafische kaart (zolang je niet gamed) weinig gebruikt, maar hier komt langzaam verandering. Aperture (fotoworkflowprogramma van Apple) en Adobe CS4 gebruiken de videokaart al voor een deel van de bewerkingen. Daardoor werken deze programma's beduidend beter op de MacBook Pro. In de loop van dit jaar/begin volgend jaar komt ook Snow Leopard uit (OS X 10.6), hierin zit een techniek die Apple Grand Central heeft genoemd. In het kort is de techniek bedoeld om een gedeelte van de berekeningen die het systeem moet maken ook door te sluizen naar de GPU (vandaar dat er ineens ook betere videokaarten in de Mac leverbaar zijn). Ook hier zal een MacBook Pro beduidend meer van profiteren.

    Toch ben ik het wel met dDirk eens. Voor het standaard gebruik (emailen, office applicaties, heel licht met je eigen foto's/video's bezig zijn) is de MacBook meer dan snel genoeg (immers: Apple heeft geen trage systemen) en zeker met 4GB kun je echt wel even vooruit. Mijn MacBookje is nu bijna 2 jaar oud en ik heb besloten dat ik voor het eerst in mijn leven langer ga doen dan 2 jaar met een notebook omdat het systeem gewoon nog perfect werkt voor wat ik er op doe onderweg (en voor de andere dingen heb ik een iMac).

    AppleCare zou ik ook altijd aanraden. Met veel pijn/moeite/tijd/geld kun je zonder AppleCare hetzelfde voor elkaar krijgen (of in ieder geval een vorm van coulance losweken), maar met AppleCare heb je gewoon een stukje zekerheid. Daarnaast kun je natuurlijk 3 jaar lang genieten van de telefonische ondersteuning die Apple biedt. Dat is ideaal als dit je eerste Mac is. De verhalen over de eBay aanbieders ken ik niet, maar mijn AppleCare komt wel van eBay vandaan en het werkt(e in mijn geval) probleemloos.
    Als je gewoon betrouwbare verkopers zoekt is er weinig aan de hand.

    Voor de Nederlandse resellers is Apple AppleCare keihard aan het pushen, dus wat dat betreft zijn ze super blij met je als je AppleCare daar aanschaft, maar je kunt zelf aardig wat geld besparen door via internet de het pakket aan te schaffen.
     
  17. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Kan ik met mijn huidige Apple Macbook 2 ghz alu, met 4gb ook lekker gamen dan? En als ik toch voor een pro ga en werk met Adobe hoe werkt die grafische kaart dan, je moet dan toch switchen naar de nvida9600gt, dus eerst rebooten... dus als je met zwaardere apps gaat werken dan zal je dus niet veel aan dde 9400 kaart hebben?
     
  18. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, lekker gamen gaat te ver. Je kunt er zeker op gamen, maar verwacht geen wonderen. Maar voor het gamen heb je toch iig een Xbox360?

    Je hoeft niet te rebooten om de andere kaart te gebruiken, uitloggen en weer inloggen is voldoende. Ik weet niet of dit toevallig in 10.5.7 ook veranderd is, is er iemand die dat kan bevestigen?

    Zwaardere Apps is te kort door de bocht, er zijn bergen zware apps waarvoor de grafische kaart geen reet uitmaakt, maar voor een aantal applicaties verschilt het wel en het aantal van die applicaties zal toenemen. Voor het standaard gebruik is de 9400 echt wel een goede oplossing.

    Maar misschien kun je specifiek aangeven wat voor programma's/activiteiten je wilt doen op het systeem. Dat maakt het aanraden van de een of ander een stuk makkelijker ;).
     
  19. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Goed idee \o/


    Ik had een laptop van Acer:'-( maar daar begin ik niet weer over :x

    Ik ben gaan kijken naar Apple en die zijn veel robuuster en mooier afgewerkt.

    - Films/series kijken in HD op zowel de mac als fullHD tv
    - Internet
    - Foto bewerking, nu nog simpel maar mss binnenkort wel zwaarder ( wil me eringaan verdiepen.
    - Af en toe een spelletje? idd de Xbox360 RULES the world\o/
    - Videobewerking, gelijk het punt als ik Firewire will MOET ik wel voor de Pro gaan:{
    - Lekker lang en dus op de accu kunnenw werken
    - Nieuwsgroepen!, dus nzb's/par en de mogelijkheid om .dvd files te branden


    Samengevat, een stevige goede notebook die het lang gaat volhouden de komende jaren, ook met eventuele nieuwe OSX/Windows versies. En beovendien het is mijn enige computer in huis, dus dat mag ook even vermeld worden..
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2009
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Op dit moment zijn er een aantal Macbook Pro's in de aanbieding bij A-Mac.

    Overigens, over die energiestand, ik heb een Macbook Pro (early 08) en hier werkt het gewoon.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina