1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Een maand? Denk als je hem bij je APR besteld dat hij er over ongeveer 2 weken wel is.
     
  2. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoezo is dat bij de APR sneller dan t.o.v de apple store zelf?:confused:
     
  3. broodplank

    broodplank 450Pk!

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe moet ik mijn externe HDD formatteren zodat hij zowel op mac als op de pc gezien wordt?
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Fat32, maar dan kan je er maar bestanden tot 4 gig op zetten. Of je koopt NTFS for Mac, dan kan je dus ntfs schrijven op een mac.

    Nee, want waarschijnlijk moet de APR hem ook bestellen bij apple, en dan duurt het net zo lang, misschien wel langer, want dan krijg je ook nog de tijd tussen de communicatie tussen de APR en Apple.

    EDIT:
    Sorry voor dubbel post :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 31 mrt 2009
  5. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    MacDrive voor windows downloaden en formatteren als HFS+.
     
  6. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Geen, incompatibiliteit is iets van vroeger, Net als dat je niet je pc mag gebruiken tijdens het branden van een cdtje. Alles is gebaseerd op standaarden. Eigenlijk is het hetzelfde met een wireless accesspoint, kan ook gewoon connecten met iedere brand, zonder een Apple Certified oid accesspoint te werken. Als je snapt wat ik bedoel.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb mijn Externe HDD (Maxtor 500GB) van het weekend geformateerd in FAT.
    Dit gaat het simpelst met Schijfhulpprogramma (Mac).

    De reden was dat mijn Airport Extreme geen NTFS ondersteund.
    Kan nu in het netwerk zowel met de Mac als XP/Vista data lezen/schrijven.
     
  8. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ik ben een software pakket aan het downloaden via vuze (het gaat hier om een free-ware programma dus niks illegaals aan hoor!) maar ik vroeg me af of het veilig is om mijn macbook pro (15,4" 2,54 ghz vorige generatie) bijvoorbeeld een nachtje aan te laten staan om te downloaden, want die macbooks hebben nogal warmteproblemen had ik gelezen dus is dat wel verstandig?
    als ik hem bijvoorbeeld in slaapstand zet, zou dat kunnen denken jullie?
     
  9. Wildsurf

    Wildsurf Echoes.

    Berichten:
    113
    Leuk Bevonden:
    0
    Macs zijn gemaakt om dagen achter elkaar aan te staan in tegenstelling tot Windows PC's. Zolang jij gewoon je MacBook op je bureau houdt, en niet op een kussen/bed legt zodat de warmte niet weg kan, kan die makkelijk een nacht aan blijven staan ;)
     
  10. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Alleen in de slaapstand zetten is niet handig als je wilt dat hij verder download, dat gebeurt dan namelijk niet ;).
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Lol...

    Als je het zelf niet vertrouwd moet je het gewoon niet doen, maar het kan prima.
     
  12. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ok thnqs voor de info, ik ga het maar gewoon eens 1 avondje proberen om te kijken of het in mijn ogen "veilig" is.

    oh en nog een vraagje, ik gebruik sinds kort mijn tv als 2e beeldscherm voor mijn macbook alleen nou vroeg ik mij af of ik ook mijn tv als hoofdscherm kan in stellen (dat dus daar je dashboard, finder enz. komt) en als ik iets bijvoorbeeld op full screen af speelt dat hij dat daarop af speelt.

    anyone?
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  13. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    hee,

    ik heb vorige week de apple lijn gebeld ivm de airport express. Die man heeft ales met me doorgelopen en uiteindelijk hoorde ik inderdaad muziek via de boxen in de woonkamer!
    Maar ongeveer 5 minuten later, wil ik hem weer aanzetten om te proberen, maar doet ie het niet meer? sindsdien heb ik hem niet meer aan de praat gekregen. Hoogstens wat haperend geluid.. heeft iemand een tip?
     
  14. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Over twee weken ga ik er dan ook eindelijk aan geloven. Na heel lang twijfelen toch de knoop doorgehakt, ik ga een iMac kopen. Ik game niet op een pc en ik ben alleen maar bezig met tekenen/Flash/foto/video/websites, etc.

    Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden aangezien ik compleet overstap van Windows naar Apple? Ik hou uiteraard wel mijn Windows laptop dus echt vast komen te zitten kan ik volgens mij niet, maar je weet maar nooit! :+
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Kijk of je externe hdd mac compatible is. En kijk eventueel voor ntfs for mac. verder eigenlijk niks, misschien dat je wel ff problemen krijgt met de printer installatie.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn externe Mactor HDD (NFTS) die ik altijd voor mijn laptop vista gebruik , werkt zonder problemen op de Mac.

    Mijn oude Canon i550 werkt zonder enige problemen op de Mac , maar mijn Canon laser-printer krijg ik niet aan de praat.
    Er zijn na >1 jaar nog steeds geen drivers voor Leopard :mad:

    Heb zelfs de Externe LG Multi-brander op mijn Mac werkende gekregen \o/
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik vind het ook wel moeilijk om een windows shared printer aan de praat te krijgen.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zag laatst bij Conrad een hele mooie Printer-server voor maar € 29,95
    Zoals altijd wordt de Mac weer niet ondersteund.

    Wissel nu steeds de USB-kabel tussen Mac en Laptop :mad:
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    was laats bij een oom van mij, en die had een netwerk printer, heel leuk en aardig, maar als hij alle functies wou, moest ie hem nog steeds met ubs kabel aan sluiten.
     
  20. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    O-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina