1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 22 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Staan de instellingen in de Express en iTunes wel goed ??

    Als ik de gebruiksaanwijzing lees dan moet het instellen een eitje zijn.
     
  2. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    ja klopt,ik heb ook geluid gehad door de boxen, mar nu krijg ik het niet meer aan de praat. ik heb niks veranderd. soms krijg ik wel wat gestotter
     
  3. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ??? nobody ???
     
  4. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hmm, welke poort moet je in je router open zetten om de airport express toe te laten? daar ligt het waarschijnlijk aan..
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je blijft toch binnen jouw eigen netwerk en dan hoef je geen poorten te openen ?!?!

    Als ik de verschillende forums door lees en zijn er veel meer personen die problemen hebben met de Express.

    Wat je ook nog kunt proberen is de buffergrootte naar je Airport Express vanuit iTunes te vergroten.

    Probeer anders even het volgende.
    1. Verander van kanaal ( bijvoorbeeld van kanaal 6 naar kanaal 1 ).
    2. Verander de Encryptie ( bijvoorbeeld van WEP naar WPA2 of andersom ).
     
  6. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    hmm, nu is de airport helemaal niet meer te vinden in de airport utility..
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat probleem had ik Donderdag/Vrijdag met mijn Extreme.

    Kreeg Donderdag avond de melding dat één van mijn aangesloten HDD's opnieuw moest worden bijgewerkt :confused:
    Toen ik dat deed reageerde de HDD en Extreme niet meer.

    Mijn internet verbinding en 2e HDD werkte wel normaal.
    Gisteren de Extreme opnieuw opgestart en toen werkt alles weer normaal
     
  8. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Een aantal weken terug heb ik voor mijn MacBook een USB-muisje van Trust gekocht, de mi2540d. Nu heeft de muis een tweetal knopjes aan de zijkant, en natuurlijk een klikbaar scrollwieltje. Echter, hoe stel ik deze knoppen in in Leopard? De knoppen hebben nu geen functie, ook heb ik geen bijgeleverde software of iets om het in te stellen :).
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb helemaal niets hoeven instellen bij mijn Elecom muis.
    Scroll-wieltje = Widget.
    Knop zijkant = F3 knop.
     
  10. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat kan bij de beeldscherm instellingen. Dan moet je het witte balkje van het ene scherm naar de andere slepen.
     
  11. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Shit, mijn Macbook start niet meer op. Gisteren is hij dankzij Vuze verkeerd afgesloten, wanneer ik hem nu aanzet valt hij uit zodra het appel logo verschijnt. PRAM-reset gedaan, nu aan het opstarten in veilige modus maar ik denk dat dat niet werkt. Ik ben via de installatieschijf van OS X bij schijfhulpprogramma's kunnen komen, daar meldt hij dat de schijf niet kan worden herstelt wegens ongeldige zusterbewerking. Is er een manier waarop ik nog bij mijn bestanden kan komen om deze te back-uppen? (Ik heb zo'n twee weken geleden een backup gemaakt via Airport op een LACIE externe HD, kopieert deze al je bestanden zoals foto's e.d.?)
     
  12. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Backup als in Time-Machine? In dat geval maakt hij standaard een backup van alles, tenzij jij dat anders aangegeven hebt.

    Wat je verder nog kunt proberen is het systeem aansluiten op een andere mac (door middel van firewire) en dan opstarten met de t-toets ingedrukt. Hiermee komt de MacBook in Targetdisk mode, waarmee het eigenlijk een externe harde schijf wordt voor de andere mac. Hiermee moet je je gegevens nog wel kunnen redden. Je kunt natuurlijk ook altijd de schijf eruit halen en in een enclosure stoppen en vervolgens aan een willekeurig systeem hangen (voor windows heb je nog wel een programma nodig om HFS+/Mac OS Journaled schijven te kunnen lezen)
     
  13. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Jup, het is een TimeMachine-backup.
    Klopt helemaal, ik ga vanmiddag naar iFactors in R'dam (Applestore/macstore), ik schijn het daar via een Mac van hun te mogen doen. Kan je zo overal dus nog bijkomen, programma's in de map aplicaties etc.? Bedankt voor je reactie trouwens :).

    /EDIT: Crap! Krijg zojuist te horen dat het niet mogelijk is om (dit volgens mij simpele proces) bij iFactors zelf te doen, zal dan toch echt naar een reparatiecentrum moeten.
    Jammer dat ik niemand ken met een Mac die er een beetje handig mee is, gaat misschien nog wel een duur geintje worden. Mocht er een lief forumlid zijn hier die mij zou kunnen of willen helpen, graag! Een kratje bier er tegenover zetten is natuurlijk ook een optie :).
     
    Laatst bewerkt: 7 apr 2009
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Probeer het anders is op tweakers.net Daar zitten heel veel mensen die een mac hebben + problemen.
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Of macosx.nl

    Zijn ze meestal wat vriendelijker dan op tweakers en hebben er meestal ook meer verstand van.
     
  16. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Dank voor de tips! Ik heb iFactors in DenHaag zover gekregen dat ik het daar mag doen. iFactors in R'dam verwees door naar een reparatiecentrum (die €80,- onderzoeksloon + waarschijnlijk rond de €70,- voor het proces rekent) in Zoetermeer. Mooi niet, nu kan ik het gewoon in de winkel zelf doen.
    Heeft iemand trouwens enig idee hoe dit in zijn werk gaat? FireWire kabeltje als verbinding en dan is het gewoon een kwestie van de bestanden slepen naar de 'tweede' Mac HD?
     
  17. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Bestaan er trouwens MLB games voor de mac?
     
  18. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat bedoel je met MLB? Heb wel wat games ondertussen voor me iMac binnengehaald ja(A)


    Trouwens..er staat bij me bestelstatus: Klaargemaakt voor verzending , maar bij verwachte leverdatum staat er nog steeds 8 mei. Kan het dus kloppen dat i eerder komt??8)
     
  19. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Major Leaque Baseball
     
  20. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Er is geen MLB game te krijgen voor de mac, NFL wel trouwens.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina