1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als het alleen maar SD-kaartjes in past , vind ik totaal nutteloos.
     
  2. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zo he, toch nog even flinke updates.
    Macbook is ook erg interessant qua prijs. Lijkt me ook niet veel minder dan de Pro versie (specs verschillen minimaal, zijn meer de details).
    Alleen jammer dat er toch een 16 : 9 scherm in de iMac is gekomen, en de stap 21,5" en 27" is behoorlijk groot. Denk dat een tussenmaat als 24" ook niet had misstaan. Je hebt immers enkel losse 24" ACD (naast de oude 30").

    Maar toch, als je zo al die updates ziet, zou je gelijk je portemonnee open willen trekken. iMac om op te werken, mini als HTPC etc. Maar goed dat ik het geld voorlopig niet heb (tenminste, dat gaat eerst naar een motor en pak). :D
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja je gaat gewoon via een surfspot link de apple store in, verder is alles hetzelfde alleen goedkoper :D
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Zag het ja! Het Windesheim geeft 10 % korting. Scheelt toch 20 euro met de gewone Edu-store van Apple :) Om te bestellen begin je dan bij Surfspot zegmaar, en dan past Apple.com/nl dat automatisch aan dus??

    Via Suftspot kost de MacBook White 827 euro voor mij :) Chille prijs!!!
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2009
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ben dus niet de enige die zijn portemonnee direct wil open trekken.

    Geld heb ik de komende 2 maanden toch niet.
    Interpolis wil nog € 255 van mij hebben (kosten kaakchirug) en mijn auto toe aan een grote beurt.
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Gloeiende gloeiend verdomde marketingmolen van Apple ook 8)
     
  8. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn surfspot-prijzen:
    MacBook White (met 4 gb) €910
    MacBook Pro 13 inch (2,53 Ghz) € 1287

    Zoveel scheelt dat nu ook weer niet... Daarnaast kan FireWire in de toekomst misschien toch best wel nodig zijn bedenk ik nu net... En de Pro kan tot 8 GH geheugen aan, misschien met oog op de toekomst handig? Daarvoor wil ik best wat meer betalen...

    Man man, nu twijfel ik weer...
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ok ik heb de knoop doorgehakt (voor vanavond iig 8)). Mits ik mijn Pc een beetje redelijk kan verkopen ga ik voor de:

    27" iMac met:
    2.66GHz Quad-Core Intel Core i5
    4GB 1066MHz DDR3 SDRAM - 2x2GB
    1TB Serial ATA Drive
    ATI Radeon HD 4850 512MB
     
  10. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik nog niet... Twijfel tussen:

    MacBook White met 4 GB ipv 2 GB. €910
    en de
    MacBook Pro 13 inch 2,53 Ghz... €1287

    De laatste kan ik nog upgraden naar 8 GB en de processor is toch iets sneller. Daanaast heeft deze wél FireWire (en SD-slot). Vooral de FireWire kán in de toekomst ook wel makkelijk zijn... Hij is wel wat duurder, maar ik wil niet de MacBook White hebben gekocht en dan denken/meemaken: hé, nu was de Pro handiger geweest...
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Oh jezus wat zou ik die iMac 27" met Quadcore processor graag willen hebben :+ Maarja... ik moet ook blij zijn met mijn 24" iMac natuurlijk.
     
  12. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Niet doen , koop gewoon mijn iMac :D
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Laat die eerst maar 's zonder foutmeldingen draaien voordat je weer iets nieuws koopt! 8)
     
  14. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Windows he :p. Heb een vraagje, mijn mac doet er de laatste tijd best lang over om op te starten. Weet iemand waar dit door kan komen. Want anders ga ik in de vakantie een clean install doen.
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    ?Iemand tips?
     
  16. Dutchskill

    Dutchskill Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow wat ben ik ongelofelijk blij dat ik mijn iMac nog niet had aangeschaft :D
    Op naar de 27"! En wow... wat is die mighty mouse vet zeg!
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Met Mac OSX heb ik geen problemen hoor. 0 foutmeldingen. Alleen windows doet lastig :+

    Maar om terug te komen waarom ik dat wil: Ik wil het helemaal niet, maar het moet wel, aangezien je geen games op Mac OSX kan draaien.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2009
  18. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Minimaal snellere processorsnelheid zul je weinig baat bij hebben. Bij het meeste gebruik zul je dat niet merken.
    En velen proppen er enkel zo veel mogelijk ram in, puur omdat het kan, niet omdat ze het nodig hebben.
    Heb zelf nog een 1,83GHz CoreDuo processor met 2gig ram en die doet het ook nog uitstekend. Denk dat je met 4gig ook meer dan voldoende hebt.
    En tja, dan is het de vraag of je later echt behoefte hebt aan firewire of sd-slot. Zelf heb ik daar nooit behoefte aan gehad (gebruik wel gewoon USB voor HDD's en heb geen camera waarvan ik video's via firewire moet importeren bijv). Als laatste moet je ook even kijken of de HDD's gelijk zijn. Zag bij White 250 gig en bij Pro 160/250 gig.
    Geheugen zou je ook zelf kunnen upgraden (in Apple Store betaal je er onnodig een godsvermogen voor). Qua specs zijn de verschillen iig minimaal. Het gaat om de details die de meerprijs moeten rechtvaardigen. Het verschil is wel bijna 400 euro.
    Dacht dat verschil tussen instapmodel White en Pro slechts 150 euro was. Dan zou de Pro versie het overwegen waard zijn.
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2009
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Als ik de Pro zou kopen dan pak ik die met 250 gig iig. Die heeft ook een iets snellere processor. Denk je dat we in de toekomst niet meer dan 4 GB nodig hebben dan? Of zal dit nog jaren duren? In de MacBook White zou ik dan ook wel 4 gb laten zetten door Apple hoor, dan komt de prijs van die MacBook op 910 euro. Mocht ik de Pro kopen dan is die 1287 euro.

    De processor zou dan 2,26 of 2,53 zijn... Maar dat verschil merk je niet volgens jou?

    Over FireWire: zijn er dan ook camera's die dat alleen maar gebruiken zegmaar? En wat is het grote voordeel van FireWire over bijvoorbeeld USB? Is het veel sneller??

    Vraag is dus eigenlijk: Zijn er dingen die ik met de MacBook White (met 4 gb dan) niet kan, terwijl ik die met de MacBook Pro 13 inch 2,53 Ghz wél zou kunnen??
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2009
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    FireWire 800 is sowieso vele malen sneller dan USB 2.0.
    USB 3.0 is nu volgens mij een heel klein beetje in opkomst, maar duurt nog wel even eer dat gemeengoed is geworden. Als je zo twijfelt moet je gewoon de Pro kopen, dan krijg je zeker geen spijt over een tijdje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina