1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac - [Deel 4]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anton996

    Anton996 Active Member

    Berichten:
    541
    Leuk Bevonden:
    0
    Heel vreemd maar vandaag stond er de waarschuwing er niet meer. En ik heb een goede 5u30 op mijn macbook kunnen werken op batterij. Ik had al de waarden terug op de standaardinstellingen gezet. Als ik het nog eens voor heb ga ik wel meteen naar mijn APR. Voor de rest nog wel héél tevreden!
     
  2. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    als ik bijvoorbeeld een bestandje download en de download is klaar, zie ik hem wel staan in het downloadvenster. maar soms ook weer niet. kan ik ergens instellen dat ik hem altijd in me downloadvenster wil zien staan als de download klaar is?
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Welke browser gebruik je. Safari? Firefox?
     
  4. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Dat TinyGrab programmatje van MacHeist werkt echt heerlijk! Kleine test;

    [​IMG]

    Geweldig :)
     
  5. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1
    ik gebruik safari
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    En wat is het dan? Een programma om screens mee te maken? Want je kan in MacOSX ook al gewoon een deel van een venster selecteren en daar een screen van maken.
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Maar dit programmatje upload het plaatje ook gelijk.
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Fileshuttle kan dat ook? :)
     
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja klopt..
     
  10. s0kkie

    s0kkie Nicolas Corbin

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    0
    Is die Apple Magic Mouse niet ergens meer te krijgen?
    Overal zie ik een levertijd van minstens 7 dagen?
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Even geduld hebben, dat ding is zo gewild. Heb 'm nog steeds niet though.. 8)
     
  12. Dutchskill

    Dutchskill Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de MM in R'dam hadden ze hem nog wel liggen.. (incl. toetsenbord :x)
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De MM (Hengelo) verkocht toetsenborden en Magic Muizen als OEM versie.
    Je kreeg er geen doos bij en alles lag in 1 grote "rommel"bak.
     
  14. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Over de nieuwe iMacs

    Dat zou ik niet weten.

    //edit van macrumors:
    The delivery of the Core i7-based iMacs have generated the usual discussion threads about unboxing, impressions and benchmarks. The performance of the high-end iMacs have been of particular interest due to the new incorporation of desktop-class processors into Apple's consumer line.

    Various Geekbench and Cinebench scores for the new i7 iMacs have been reported. The best visual representation is provided by this blog entry at Timon-Royer.com which compiled the Geekbench scores across all currently shipping iMacs:
    [​IMG]

    Longer bars are better with the new i7 iMac (green) performing significantly better than the Core 2 Duo (notebook-class) 21.5" iMacs. The i7 even represents a sizable (35%) performance increase over the i5 model and costs only $200 more. In fact, the i7 iMac benchmarks compare favorably to 2.93Ghz Quad-Core Mac Pro which costs significantly more.

    _O_
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Maarja, zo een benchmark zegt ook niet alles. Wanneer je verschillende tests uit zou voeren, zal verschil lang niet altijd zo sterk zijn. Op zich ook best logisch dat i5 en zeker de i7 flink scoren. De quadcore Pro van dit jaar vond ik toch al behoorlijk tegenvallen qua prestaties (en update).

    Blijf het wel jammer vinden dat er geen 24" model meer is.
    Eerst had je probleem dat tussen Mini en Pro enkel een iMac zat (met scherm dus), en dan heb je nu zo een groot verschil in grootte. Gezien de trent van snel groeiende groottes van het scherm (en dan niet eens zozeer de resoluties, meer grotere weergave van Full HD voor films in 16 : 9 verhouding), zal een 21,5" model snel 'klein' zijn en blijft 27" nog even iets te groot. Maar goed, als ik mijn huidige dual monitor setup zou vervangen, zou het 27" model enkel wat hoger zijn dan mijn huidige schermen, dus op zich zou dat nog wel goed te doen zijn.

    Mac mini loopt qua prijs ook snel op, als je toch een wat grotere HD erin wilt, toetsenboard en muis erbij, dan is het niet meer zo een goedkope HTPC, maar nog steeds wel lekker compact.

    Anyway, zolang ik nog geen bijbaantje heb, blijf ik het doen met mijn huidige set-up, die gelukkig nog wel even mee kan. PC zou best sneller mogen, maar vind mijn 2 schermpies nog wel prima en zonde om weg te doen.
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Tests zeggen idd weinig. Allemaal theoretische snelheid.

    Maar als ik iets met een glossy scherm had kunnen doen, dan was de Mac Pro nu helemaal buiten beeld gevallen. Huidige Mac Pro is veel te duur voor wat je krijgt, helemaal als je het met de huidige iMac vergelijkt. Vorige Mac Pro kreeg je meer waar voor je geld. Huidige processors die ze gebruiken zijn relatief goedkoop, toch durfden ze de Mac Pro nog es veel duurder te maken dan de vorige generatie. Zit een heftige winstmarge op voor apple. Maja kan niks met een glossy scherm en de mini is te beperkt voor het werk wat ik er op doe, dus ben je eigenlijk al "gedwongen" voor de Mac Pro te gaan.

    Wacht de komende nieuwe Mac Pro nog even af, maar als ze nog steeds zo'n belachelijke prijs hanteren, helemaal als je de consumenten iMac ernaast zit, dan ga ik wel kijken voor een andere oplossing.
     
  17. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ach dat glossy gedoe is ook wat overtrokken. Ben nu al bij vrij veel toonaangevende reclame- en grafische bureaus geweest en ik zie toch erg vaak iMac's mét glossy scherm staan.
    Vaak zit de simpele DTPer(gereed maken voor drukwerk etc.) wel achter een normaal gecalibreerd scherm. Maar de ontwerpers scheelt het geen moer.

    Over die benchmarks, tuurlijk zijn het synthetische scores, maar het is wel prettig om je koop te verantwoorden. ;)
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Als je zelf alles ontwerpt en alles gereed maakt voor de drukker dan is een glossy scherm een no no. Je kan een glossy scherm niet normaal calibreren, vooral met zo'n glasplaat ervoor. Geef mij maar mooi mat, werkt perfect, dus waarom genoegen nemen met iets wat veel minder is?

    Naja "verantwoorden", alsof mensen die van de ene laatste generatie iMac naar de nieuwste het snelheidsverschil gaan merken. Zit puur in je hoofd. Mensen die altijd het nieuwste van het nieuwste moeten hebben.
     
  19. Xenn0X

    Xenn0X Active Member

    Berichten:
    1.082
    Leuk Bevonden:
    0
    vind imac zelf al te simpel voor dtp'er.
    nieuwe 27 inch quad core begint terminste ergens op te lijken:)
     
  20. Cybermaxxx

    Cybermaxxx It just a game!

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er een shortcut om je scherm te maximaliseren? Niet dat je hem helemaal breder of langer hoeft te slepen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina