1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het uitbreiden van het geheugen en hdd van mijn mini was met een goede tutorial ook heel simpel.
    Had alleen 2 plamuurmessen nodig.

    Omdat de geheugen banken bij de laatste mini lekker zijn weggewerkt moest ik dat ding helemaal uit elkaar halen.

    Nog steeds zijn er vrienden/kennissen die niet willen geloven dat de mini een volwaardige computer is.
    Laatst ging iemand onder mijn bureau kijken waar mijn tower stond :lol:
     
  2. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Is het dan excl of incl logitech doos ?
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat doen sommige mensen bij m'n iMac ook. Die gaan dan aan de achterkant kijken of daar de computer staat.
    Waarschijnlijk met Logitech doos. :+
    Moet even kijken hoe ik dan met de hoogte uitkom. Wil namelijk de schermen perfect naast elkaar uitgelijnd hebben. Dus moet nog iets op maat laten maken. Morgen dus even kijken hoe het uitkomt.
     
  4. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Zeker nice, ding werkt echt veel relaxter dan mn MacBook uit 2008. Zeker op performance natuurlijk. Maar ook gewoon het scherm (HR Glossy) en naar mijn mening werken de toetsen ook iets beter. Trackpad is natuurlijk ook geniaal.

    Alles inmiddels wel zon beetje geinstalleerd, kreeg alleen Photoshop neit geinstalleerd, maar dat ligt aan het image dat corrupt was ofzo. Final Cut, Aperture en steam:+ werken voortreffelijk. Nu alleen nog ff een SSD en een 15" tas zoeken...

    *blijt.. pics volgen later ofzo ;)
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Mooi! :)
    Ik wil eigenlijk ook nog een MBP zodat alles aluminium is. :+
    Maar doe al niets met m'n MacBook.. dus daar wacht ik nog maar even mee.
     
  6. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    De batterij van mijn macbook is er mee" opgehouden", hij geeft aan dat onderhoud vereist is. Hij werkt dus alleen nog maar met net stroom eof wanneer er geen zware applicaties draaien. Zodra je films gaat kijken of iets dergelijks valt die gelijk uit.

    Probleem is dat ik bij de apple resellers niet veel wijzer word.. ze zeggen dat ik hem moet vervangen ( slordige 180 euro.. ) en dat het buiten de garantie valt ( bijna 3 jaar oud ). Maar ze vertellen niet hoe die garantie precies is.
    Ik hoorde dat 300 cycles normaal is, die van mij is er al bij 170 mee opgehouden.. de verkoper wist mij te melden dat ik dan pech had gehad...

    Weet iemand wat precies de garantie is en of er je nog ergens wat kan klaarspelen? want 180 euro investeren in een laptop die al 3 jaar oud is vind ik ook wat teveel van het goede. (ook met een kapotte usb poort en een body/casing die uit elkaar valt)
     
  7. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454

    170 cycles in 3 jaar? Wut? Ik had mijn vorige batterij al in de 200+ cycles zitten naar 1 jaar :+
     
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Je hebt 1 jaar garantie op je accu.
    Dus je zult een nieuwe moeten kopen. Kijk even op eBay, staan ze vaak goedkoper aangeboden.
     
  9. niels123

    niels123 Active Member

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat betrouwbaar om ze daar te kopen? Vind het wel zonde dat de support bij Apple zo slecht is, je verwacht dat een product van 1100 euro toch niet zo gauw uit elkaar valt.

    @ Metal Mark: Geen idee hoe die dat berekend of wat het nou precies betekend maar Istat geeft dat aan8)
     
  10. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Loadcycles is van 0% - 100%
    Als jij 5 jaar lang gewoon de MacBook aan de stroom laat hangen krijgt hij geen loadcycles. Dat berekent ie van helemaal leeg naar helemaal vol.
     
  11. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Istat? Staat dat standaard op een MacBook?
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee

    Maar je hebt daar geen iStat voor nodig. In System Profiler zie je exact dezelfde info aangezien iStat het daar vandaan haalt.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2010
  13. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Lekkere 'A Mac' in Den Bosch zeg. Ze hebben daar niet eens MBP's met een mat scherm staan...
     
  14. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dat is ook een BTO. Ze hebben meestal de standaard versie in de winkel staan. Het blijft een APR en geen Apple Store.
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke, ik dacht dat dat ook gewoon een Apple Store was... Zit die nog ergens in de buurt van Den Bosch dan?
     
  16. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    London is uurtje vliegen.
    Frankfurt, München en Hamburg is met de auto te doen..
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Chill:thumbs: Was inderdaad wel een beetje een obvious question :p
     
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Er zijn geen officiële Apple stores in NL. Het zijn allemaal APR's.

    Dus zoals Rivanov zei, London dan maar? :+
     
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja dat moet dan maar :+

    Nee dan heb ik denk ik gewoon pech...:'-( Ik dacht: laat ik mijn twijfel eens weg gaan nemen door de schermen te vergelijken, maar nee hoor :+ Het mag niet zo zijn :+ Hehe}:]
     
  20. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    :{ Ik zit nu aan de 552 cycles in 25 maanden.. Hij kan dus elk moment ermee stoppen? :9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina