1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 6]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 14 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
  2. splatman

    splatman Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    gaan er hier ook mensen naar iCreate Live ??

    zo ja wat verwachten jullie te zien ? :)

    ik hoop op Lightroom 3
     
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik ga niet. Dan kom ik m'n 3 bazen tegen. :+
     
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Is er nog een goede newsgroep downloader te krijgen voor mac? op de pc gebruik ik meestal alt.binz maar daar is geen macversie van zie ik.
     
  5. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    - SabNZB (gebruik ik zelf, werkt gewoon perfect)
    - Unison
     
  6. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    SABNZBd+ works like a charm.
     
  7. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad! _O_

    Het is even wennen als je Grabit gewend bent... Maar nu ik het een paar maanden gebruik kan ik alleen maar zeggen dat het veel makkelijker is!
     
  8. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Staat genoteerd, thnx guys!
     
  9. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Iemand?
     
  10. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Zou het kunnen dat je printer niet compatible is met Mac? Hier verschijnen alle printers altijd direct bij "standaard printers".
     
  11. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Hoe komt het dat als ik de map "Muziek" weer toevoeg aan me iTunes voor nieuwe muziek, bij sommige albums en nummers de dubbele weer erbij komen?
     
  12. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet nu dat het aan google chrome ligt! want bij safari en firefox doet hij het niet. weet iemand hoe ik dit bij google chrome kan oplossen?
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dan staat er waarschijnlijk zo'n afspeellijst bestandje in die map.
     
  14. Doelie

    Doelie Ballin'

    Berichten:
    1.788
    Leuk Bevonden:
    31
    Ja die heb ik ook allemaal verwijderd (m4u), maar ze blijven maar dupliceren. Heel raar, sommige enkele nummers komen ook terug in hun oorspronkelijke naam.
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Kreeg vanmiddag wel even de schrik 8) Mac Pro die niet meer verder dan het opstartscherm wou komen, niet in veilige modus wou gaan en ook na schijfhulp via de instal dvd niet meer wou restarten.

    Na veel gepruts in Terminal kwam ik al snel erachter dat het geen hardware probleem was, hij gaf alles aan als goed. Maar toen ik de command gaf om de rechten op de computer te bekijken wou hij me er niet in laten. Dus toen na veel googlen met wat terminal commands hem de rechten open laten zetten en opnieuw opgestart en damn hij deed het weer :eek:

    Probeer er nu achter te komen waarom hij de rechten van 1 van de opstartbestanden "op slot" heeft gezet en waarom hij een een restart loop kwam. Zal alle rechten nog eens goed nalopen, misschien iets te maken dat ik een aantal werkmappen beveiligd had en de rechten voor andere macs hier uitgezet had. maar dan zou ie dit niet mogen doen. Blij dat ik het zelf heb weten te fixen :)
     
  16. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Heeft hier iemand ervaring met het automatisch laten opstarten van SL in 64 bit? Heb het nu handmatig gedaan met 4 en 6 inhouden tijdens opstarten en merk dat de apple programma's een stuk sneller opstarten etc, dus ik zou wel willen dat hij dit gewoon automatisch doet.
     
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Dat is geen probleem.

    Alleen houd er wel rekening mee, dat SL dat nu niet automatisch doet omdat niet alle 3th party firmware etc compatible is.

    Maar check anders deze: http://www.appletips.nl/106-64-bits-kernel-en-extensies-activeren/

    Staat wel uitgelegd hoe je je mac altijd in 64 bit kan laten opstarten.

    Edit: Dit is misschien een duidelijkere handleiding: http://blog.jipvankuijk.nl/tag/64-bit/
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
  18. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja die eerste website had ik al een beetje bekeken. Had ook handmatig op 64 bit gezet om te kijken of programma's die ik gebruik problemen zouden ondervinden, maar dit was niet het geval en wil ik hem automatisch laten opstarten in 64 bit.

    Ik kan alleen dat boot.plist bestand niet vinden.

    Edit: Toevallig iemand ook ervaring met safari adblock? Hij blockt de filmpjes op dumpert.nl (audio niet) en heb nog niet gevonden hoe ik dit in moet stellen.
     
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2010
  19. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Om die .plist te vinden, kan je beter mn tweede link even bekijken, daar staat het stap voor stap uitgelegd wat en hoe je het moet veranderen.
     
  20. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    /Library/Preferences/SystemConfiguration

    Ik kan dit pad niet volgen, SystemConfiguration kan ik niet vinden, dus kan ook niet bij de plist die ik nodig heb.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina