1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 7 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan ik mn mac opstart geluid uitzetten?
    of moet ik hier weer speciaal een programma installeren? ( 8) )
     
  2. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ja.
    Het opstart geluid is eigenlijk een 'teken' dat alles in orde is met je Mac, daarom kun je hem zonder een speciaal programma niet uitschakelen.
     
  3. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Je geluid dempen voor je de Mac afsluit helpt ook, geloof ik. Ik laat het tegenwoordig maar aanstaan.
     
  4. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    [​IMG]
    Is dit normaal die temperatuur:eek:?
    Normaal gesproken wordt ie niet hoger dan 70 graden..
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ben je gewoon rustig wat aan het internetten? Ziet er niet gezond uit die temp nee.
     
  6. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Ja, wel al 2 dagen niet uitgezet (gewoon dichtgeklapt). Maar moet volgens mij geen probleem zijn..
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is het geen bug in de software.
    Als de CPU bijna 100 graden is dan moeten de temperaturen van de overige onderdelen ook veel hoger zijn.

    Kijk eens bij Activiteitenweergave of er geen programma actief is die veel % CPU vreet.
    Bij mij blijft soms iTunes hangen waardoor de temperatuur naar 70 graden schiet.
     
  8. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Zet hem dan gewoon is een uurtje uit, en kijk of de temperaturen daarna nog zo hoog worden :)
     
  9. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    pff ik vind dat beetje eigenaardige dingetjes van Apple. Als ik in de stilte ruimte op de universiteit zit hoor ik ook altijd dat geluid als iemand zn Macbook aanzet.
    zo gek is een optie toch niet dat hij geen geluid speelt bij het opstarten 8)
     
  10. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Net weer even opnieuw opgestart. Na een half uur gebruik staat hij nu op 61 graden. Even kijken hoe die 't over een tijdje doet.
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het is geen geluid voor de sier. Het is een teken dat je Mac goed is opgestart.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mis het geluidje wel :'-(

    Mijn Mac denkt nog steeds dat er geen interne geluidskaart aanwezig is.

    Kreeg al het advies om OSX opnieuw te installeren maar ze konden mij geen garantie geven of dat ook zou werken.

    --
    Snap niet waarom het zolang moet duren voordat Samsung met een nieuwe driver uitbrengt voor de Samsung CLP-315 ( Color Laser Printer ).
    Nu elke print opdracht wordt de printer in de slaapstand gegooid en wil ik weer iets printer dan kan ik 2 dingen doen.
    1. ± 5 minuten wachten.
    2. usb-kabel eventjes uit de printer trekken.
     
  13. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja ok dat is een keuze van Apple, maar ze zouden het ook prima met een tekstberichtje ofzo kunnen doen. Feit blijft dat het af en toe irritant kan zijn.

    Maarja je kan ook gewoon nooit je machientje helemaal uitzetten. :)
     
  14. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is een programma die dat geluidje uitzet. Is in deze thread volgens mij al een keer langs gekomen. Met google zou je dat zo gevonden moeten hebben
     
  15. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
  16. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Help!! Mijn harde schijf (WD My Paspoort) doet het opeens niet meer????
    Krijg deze melding, maar daar snap ik niks van en heb obviously geen Windows:

    [​IMG]

    Iemand die weet wat ik kan/moet doen?? Staat veel belangrijke data op (al mn series en films oa!) :eek:!!

    EDIT: Het ligt blijkbaar aan mijn MacBook Pro, want als ik de HDD op de iMac van mn vriendin aansluit doet ie het wel gewoon??

    EDIT2: De usb poorten doen het gewoon, want als ik mn usb stick op beide aansluit pakt ie die wel gewoon?

    EDIT3: Ik doe de HDD ook altijd gewoon veilig verwijderen. Maar ik vond de laatste tijd wel dat het kabeltje een beetje los zat, soms gebeurde het ook dat als ik de MacBook van de bank pakte en op mn schoot zette, dat de HDD dan ontkoppeld werd (terwijl t kabeltje wel gewoon in de MacBook bleef zitten). Maar dit kan toch niet komen van 2 a 3 keer niet veilig verwijderen?

    EDIT4: Schijfhulpprogramma geprobeerd, krijg de volgende meldingen:
    Bij 'Controleer schijf':
    Volume 'disk1s1' controleren
    ** No NTFS file system checks have been implemented yet.
    ** Reporting that the volume is fine without checking anything.

    Bij 'Herstel schijf':
    Volume 'disk1s1' controleren en herstellen
    ** /usr/local/bin/ntfsfix has been disabled because of volume corruption issues.
    ** If you still want to try fixing your volume, use /usr/local/bin/ntfsfix from the command line...
    Herstel volume voltooid.Opstartondersteuningspartities voor het volume waar nodig bijwerken.Fout: Schijfhulpprogramma kan deze schijf niet herstellen. Maak een reservekopie van zo veel mogelijk bestanden, formatteer de schijf opnieuw en zet de reservekopie van uw bestanden terug.

    Zit er dan dus niks anders op dan alles overzetten op een andere HDD en de WD MyPasport vervolgens formatteren?
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2010
  17. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    Ja...


    Gebruik ik om geluid anders dan I-tunes naar mijn airport express te sturen.

    Dit is een meer universeel progje dan airtunes. Ik zie het als een tijdelijk iets, Apple zal zelf ook wel met zoiets gaan komen.
     
  18. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Iemand die mij kan helpen? Rivanov?
     
  19. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Hij geeft deze foutmelding op alle USB poorten? Dan lijkt er iets fout te zitten in het NTFS filesystem (zoals de meldingen al weergeven)
    Data veiligstellen en even formateren is de snelste oplossing.
     
  20. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Ja bij alle USB poorten krijg ik die melding op m'n MacBook. Bij de iMac van m'n vriendin dus niet. Maja, dan idd maar formatteren...maar eerst dus zo'n 400GB aan series en films overzetten :{!

    Edit: wat was ook alweer de beste optie om naar te formatteren?
     
    Laatst bewerkt: 20 dec 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina