1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 7 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Erg irritant tijdens het film kijken...
     
  2. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Net even Crazy Taxi binnengeslurpt:D!

    [yt]L-H9GQ1fEP8[/yt]
    Doet me weer denken aan de game hallen en de PS2:)!
     
  3. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Is er trouwens een manier om het externe scherm uit te zetten? Als ik een screenshot maak krijg ik nu van beide schermen een shot. Beetje irritant. :)
     
  4. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Mensen op school met een macbook zie ik telkens een mooie functie gebruiken, namelijk dat ze met enkele vingers scrollen waardoor het beeld uitzoomt waardoor je al je geopende pagina's in beeld hebt. Kan dit ook met een Imac en een Magic Mouse?
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zowel Magic Mouse als Magic Trackpad ondersteunen die functie.
    Met het programma MagicPrefs heb je nog veel meer mogelijkheden.
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    En om dit optimaal te gebruiken raadt ik je de Magic Trackpad aan. Daar is het oppervlak vele malen groter dan op de Magic Mouse.
     
  7. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Thanks guys! Handig programma, Magicprefs:)
    Misschien dat ik later nog een keer een trackpad haal maar ik vind de muis al erg fijn.
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Welk programma gebruik ik op mijn Mac om van een AUDIO_TS & VIDEO_TS een .iso te maken?
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Disk Utility > New Image

    [​IMG]

    Je maakt een DMG. Die mount je en vervolgens sleep je daar de AUDIO_TS en VIDEO_TS bestanden in,
     
  10. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hmm, de mac is nog steeds traag, en onyx wil maar niet starten, steeds krijg ik de melding: Onyx quit onexpected. ofzo. Zelfde geld voor maintenance.
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan zit er nog maar 1 ding op en dat is een clean-install.
     
  12. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hmm. Daar ben ik niet blij mee.:mad: Ik moet dan zo ontzettend veel backuppen.

    Maarja, iigg bedankt voor je hulp:p
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Even TimeMachine draaien.
     
  14. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    :) okej, thnx:)
     
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou ik heb een deel van mijn probleem eindelijk opgelost. Ik heb de verloren GB's op mijn HDD weer terug door in Single User Mode op te starten en /sbin/fsck -y te typen. Daarna heb ik Time Machine geactiveerd en een back-up gemaakt. Daarna heb ik de computer opgestart van de Mac OSX Install DVD en met schijfhulpprogramma de HDD geformatteerd. Daarna weer de back up teruggehaald m.b.v. Time Machine. Daarna weer opgestart en toen lukte het eindelijk om een partitie voor BootCamp aan te maken. En toen kwam het volgende probleem:

    Na het aanmaken van de partitie voor BootCamp moet ik Windows installeren. Nou wil ik graag Windows 7. Dit heb ik ook al eens op mijn iMac gehad, dus dat zou moeten werken. Ik heb hiervoor (legaal dus) Windows 7 Professional x86 Dutch gedownload van de MSDN Acedemic Alliance.

    Maar als ik bij het scherm 'Windows-installatie starten' staat dit:

    U hebt een authentieke schijf nodig met een authentieke 32-bits versie van Microsoft Windows XP Home Editition of Professional met Service Pack 2 of hoger, of Windows Vista Home Basic, Home Premium, Business of Ultimate.

    Daar staat dus geen Winedows 7 Professional 32 bits tussen. Maar deze heb ik al wel eens op mijn iMac gehad. Ook zonder authentieke DVD, wel met een legale versie van Windows 7 Pro erop. Maar als ik nu op Start installatie druk (met de dvd in mijn MacBook) zegt ie:

    De installatieschijf is niet gevonden.

    Plaats de Windows-installatieschijf en wacht enkele seconden totdat de schijf wordt herkend.


    Iemand enig idee hoe ik dit nou weer kan oplossen. Opnieuw opstarten werkt iig niet. :+
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Yeej het is gelukt! \o/ Mijn pa heeft hem met een speciaal brandprogramma gebrand dat zorgt dat ie helemaal speciaal voor windows gebrand wordt oid. En nu pakt ie hem wel.

    EDIT 16.34u: Te vroeg gejuichd...

    EDIT 18.19u: Jeej ik ben windows aan het installeren! Heb het op een andere manier gebrand op advies van een klasgenoot. Heb inmiddels dus 4 DVD's verspild. :+

    EDIT 18.54u: Windows is geïnstalleerd! Nu nog Delphi, en een aantal windows dingen, dan ben ik klaar. Hopelijk gaat dat dan zonder tegenslagen.

    EDIT 20.57u: Nou Windows en Delphi zijn nu volledig werkend! Nog wel een aantal kleine dingen installeren die Mac OSX vanzelfsprekend vind dat het erop zit maar goed daar kom ik wel overheen. Dat doe ik nu niet meer. :+
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2010
  17. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Nee, ik heb een dode pixel in mijn maand-oude Macbook Pro. :mad: En ik las dat dat niet onder de garantie valt. :mad:
     
  18. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Een dode of een over actieve pixel?
     
  19. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Hij is zwart. :mad: en hij zit exact in het midden. Schijtirritant dus. O wacht, op rood oppervlak is hij zwart en op wit blauw.

    Edit: Het gaat dus alleen om het rode kanaal. Groen en blauw lijken prima te functioneren.
     
    Laatst bewerkt: 29 sep 2010
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina