1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 7 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn 2100 GP batterijen. Gebruik ze wel vaak, en heb ze denk ook al wel lang. Maarja ik blijf ze wel gebruiken tot m'n muis het niet meer goed doet. Kijk wel niet meer naar die meter, opladen duurt toch ook maar 2 uurtjes
     
  2. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik neem niet aan dat je de muis aan laat als je de laptop uit hebt staan?
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Muis gaat ook vanzelf uit. :)
     
  4. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De kracht van de Apple TV is gewoon te zwak voor 1080p films. Dus dat redt je gewoon niet. Maar dat had je allemaal al kunnen weten voordat je 'm aanschafte.
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    In de App Store kan ik 3 MiFi's vinden, te weten MiFi, MyMiFi en MiFi Monitor.
    Welke hiervan zal ik kiezen? De eerste is gratis, tweede is 2,39 en de derde is 0,79.

    Prijs boeit niet veel, als het maar de beste is zonder JB.

    Maar Rivanov aangezien je er ervaring mee hebt, heb je misschien ook een handige link hoe ik dit 'tethering' op mijn Air kan doen? O-)
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Rivanov bedoeld wat anders met MiFi ;)

    MiFi is een 3G/Wifi-Dongle waar je een simkaart in kan stoppen.
    Deze maakt dan verbinding met het 3G netwerk van jouw provider en zet het signaal dan om naar Wifi.
    MiFi = Een persoonlijke draagbare hotspot.

    Helaas is MiFi® niet goedkoop.
     
  7. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ja, maar omdat er wel een app (Plex) is, en video's op youtube wel degelijk aantoonden dat het mopgelijk moest zijn..
     
  8. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Aha op die fiets. Bedankt voor je info, ik dacht dat het misschien een kwestie was van simpel wat programma's downloaden etc.
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee, helaas.
     
  10. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Net op mijn nieuwe Externe HDD een time machine aangemaakt! hij heeft gewoon 327 GB nodig..:mad:

    Achja, ruimte zat nu::)
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    327 GB 8)

    Bij mijn gebruikt TM maar 6GB ( alleen de belangrijkste onderdelen van OSX ).
     
  12. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ja hij is nu al 3 uur bezig met backuppen :+

    Hoe stel je dat in dan? welke bestanden wel en welke niet? 8)
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Bij de Time Machine preferences.
     
  14. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe meer bestanden je heb....
     
  15. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ja, heb het nu ingesteld. alles backupped, behalve de backup schijf zelf (stond sirieus aangevinkt 8)) de externe schijf, en de programma map:)
    blijft er 50 gb over.:) Duurt nog lang trouwens xD
     
  16. AapVader

    AapVader Ja toch?

    Berichten:
    427
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een probleem met mijn Time Machine, hij zend een draadloos netwerk uit en is via Finder te benaderen. Maar hij kan geen back up maken omdat hij aangeeft dat er geen toegang kan worden verkregen tot de netwerkreservekopieschijf omdat er zich een probleem heeft voorgedaan met de netwerkgebruikersnaam of het wachtwoord.

    Zelfs als ik de Time Machine helemaal opnieuw instel blijft het probleem en het wachtwoord klopt. Dus zal het in de netwerkgebruikersnaam zitten, maar geen idee hoe ik kan kijken of dit klopt. Het lampje op de Time Machine is overigens groen.
     
  17. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    We zijn hier thuis opzoek naar een nieuwe router omdat we diegene die we nu hebben al wat jaartjes hebben en dus best wel ruk is, vooral op draadloos gebied.
    Er is verschrikkelijk veel keuze qua routers van de welbekende merken zoals Sitecom en Linksys maar Apple heeft ook z'n eigen Airport Extreme.

    M'n vraag is eigenlijk wat nou een aanrader qua router is, en dan is dit misschien het verkeerde topic aangezien ik dan toch de Airport als uitkomst zal krijgen haha. :+

    Maar wat zijn voor/na-delen van de Airport Extreme tegenover gelijknamige routers van ~€150 van bovenstaande merken bijvoorbeeld?
    Dus waarom, om het even anders te stellen, hebben mensen hier voor een Airport gekozen in plaats van een andere vergelijkbare router?

    Waar word het voor gebruikt:
    - 2 xbox 360
    - PS3
    - 2 Airs
    - Nog een laptop
    - iPhone
    - Windows pc

    De Airs en iPhone zitten aan Wi-Fi verbonden ofcourse en de consoles worden boven gebruikt (gewoon bedraad). Wel belangrijk is dus het draadloos netwerk (voor de Airs en iPhone) en het samenhangend bereik aangezien 1 Air op zolder word gebruikt.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Het simultaan uitzenden van zowel b/g als N netwerken is enorm handig van de Extreme.
    Ook de eenvoud van het apparaat. Maar het belangrijkste, het is Apple! :+
     
  19. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Als ik het niet dacht. :+
    Maar dat van het simultaan uitzenden van b/g en N netwerken, is dat niet iets vanzelfsprekends dan? Aangezien je wel altijd b/g/n ziet staan bij routers.

    heb er de ballen verstand van O-)
     
  20. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    De meeste routers zenden of b/g uit of N. De Airport Extreme zend het beiden tegelijk uit zodat je altijd het beste netwerk hebt, ongeacht je apparaat. Een N device pikt automatisch het N netwerk op en een b/g apparaat pikt automatisch het b/g netwerk op.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina