Hey, Sinds kort doet mijn harde schijf van mijn Archos Gmini 400 het niet meer. Het enige wat ik kan doen is formatten, maar hij zegt dat het ook via de pc kan. De pc vindt hem echter niet meer. Ben ik ook besturingssoftware e.d. kwijt als ik format? Of is het dan nog wel te repareren allemaal? Mvg
als je gaat formatteren via het apparaat zelf denk ik niet dat je je besturings software kwijt bent. Via de PC lijkt me een stukje riskanter. Weet niet zeker, maar zit er ergens op dat ding geen reset knop? of staat er in de gebruiksaanwijzing geen knoppen combi die je moet indrukken voor een harde reset? Heeft de meest vage problemen opgelost bij ons op het werk.
Als je de hele schijf formatteert ben je ALLES kwijt, incl. je besturingssysteem. Als je een partitie formatteert waar je besturingssysteem NIET opstaat ben je je besturingssyteem niet kwijt.
Ach ik heb hem even opengeschroefd en er is zo een nieuwe HD in te zetten. Die kost echter 80 euro ex. en dan kan ik beter wat nieuws kopen. Pff.