Archos Gmini 400 Thread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door pharzimx, 11 nov 2004.

1. pharzimx

pharzimx Elite Kaas Member

Leuk Bevonden:
    1
    AMSTERDAM - De in september gelanceerde mp3-speler Gmini 400 drukt de I-pod uit de markt. Dat zegt Otto Spalburg van MediaMarkt Amsterdam. De Gemini 400 heeft een goede lancering gehad, de verkoop van de I-pod loopt sterk terug.

Directeur Robert Schreuel van Archos Benelux, de producent van de Gmini 400 is ook erg tevreden over de introductie van het nieuwe paradepaardje van zijn bedrijf. "De Gmini 400 loopt echt hartstikke goed, boven verwachting. Precieze verkoopcijfers heb ik niet, maar we hebben nu al een achterstand met de levering."

"De I-pod loopt juist als nooit tevoren," zegt Jurriaan Trommels, PR-manager van Apple, de producent van de I-pod. "Hoe de Gmini 400 het doet, weet ik niet. Ik heb het druk genoeg met ons eigen product, ik ga niet ook nog eens alle concurrenten in de gaten houden." Volgens hem gaan de verkoopcijfers van de I-pod nog steeds door het dak. "In het vorige kwartaal zijn wereldwijd maar liefst twee miljoen I-pods verkocht. Dat is meer dan ooit."

Volgens Otto Spalburg lopen de kleinere versies van de I-pod nog wel goed, maar de grotere versies niet. "Dat heeft ook te maken met de negatieve media-aandacht voor de I-pod. De accu zou niet goed werken. Na die negatieve pers is de verkoop flink teruggelopen. En nu komt de invoering van de Gmini 400 er ook nog overheen."

[plaatje]http://www.archos.com/download/pictures/picts/gmini400_2.jpg[/plaatje]

bron : nu.nl

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hmm, lijkt me een interessant apparaatje. Wat kost dat speeltje?

3. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja wil ik ook wel weten, maybe some specs aswell ..

4. macdaddy

macdaddy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat ding ziet er echt cool uit ik vind hem persoonlijk beter uitzien als dat ipod en dit heb ik liever want zo een ipod wilt nu iedereen volgens mij kan je er ook nog spelletjes op zetten

5. macdaddy

macdaddy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat speeltje kost 350 euro je kan er video's op afspelen moeilijk chill leuk kerst kadotje trouwens en je kan er 20 gig op kwijt hmmmm ipod moet snel met wat nieuws komen want de concurrentie blijft niet still zitten

6. pharzimx

Leuk Bevonden:
    1
    hier wat fotos:

hij kost waarschijnlijk rond de 350 euro
    Infos Infos
    Speicher 20 GB
    Formate MP3, WMA, WAV, JPEG, BMP, DivX, XviD
    Gewicht ca. 160 Gramm
    Akku integrierter Lithium-Ionen-Akku
    Maße 106 x 60 x18 Millimeter
    Bitrate 30 bis 320 kbit/s (VBR/CBR)

Hier kan je spelletjes spelen die je erop kunt doen:
    http://www.archos.com/products/games_list.html?sid=j22kyy2ybyj322cb32fy3c

Laatst bewerkt: 11 nov 2004
  7. pharzimx

Leuk Bevonden:
    1
    bij bbsnederland.nl kan je hem al kopen voor 310 €

Laatst bewerkt: 11 nov 2004
  8. macdaddy

macdaddy Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    iemand misschien ervaringe met dat ding

9. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ziet er erg gelikt uit. Nog eventjes door sparen :D

10. pharzimx

Leuk Bevonden:
    1
    ff afwachten dan daar is hij wel het goedkoopst:+

11. ghoulio

ghoulio AmsterdaM

Leuk Bevonden:
    0
    nu nog eentje waar je me kan bellen

12. blonkie

blonkie XBW V.I.P.

Leuk Bevonden:
    0
    n-gage trekt er een beetje op als je wilt bellen :p n-gage kan je wel nietzoveel op kwijt!

13. EvilWasp

EvilWasp -

Leuk Bevonden:
    3
    Noooooooh, kijk uit met wat je zegt! ;) :) :+

14. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    best leip.....

15. r_xbox_gamer

r_xbox_gamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Echt een vet ding deze ga ik mischien wel kopen is die patser bij mij uit de klas met z'n I-pod gedist.

16. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Tja...Ipod blijft altijd een stijl icoon...

17. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik heb de Gmini400 al enkele weken, en ben er helemaal weg van! Het is super gaaf om dvd's om te zetten op je gmin400 en in volle teugen te genieten van haarscherp beeld en erg goed geluid op deze speler. Mp3 weergave is voortreffelijk. Je kunt erop gamen, en al je digitale foto's rechtstreeks op bekijken *) Je moet bij aanschaf echt een setje oordopjes kopen want de standaard bijgeleverde zijn meer dan verschrikkelijk! maar ja dat is dan ook het enige nadeel dat ik kan noemen! Het geluid is gewoon erg goed, en je met de Equalizer kan je treble/bass allemaal regelen.

Het scrolled allemaal lekker weg, heel gebruiksvriendelijk en bij mp3 kun je ID3 tags doen. Dus ook op je schermpje een afbeelding van het hoesje van je cd :)

Praktijk met de batterij is als volgt: MP3 weergave en wat scrollen kan ongeveer 10-12 uur (met nieuwste firmware) en 5-6 uur video !

Ik heb ook de afstandsbediening erbij gekocht, hiermee kun je heel veel stroom besparen, en werkt gewoon ontzettend lekker. Tevens kun je er radio op beluisteren en ook opnemen! Wil je een nummer opnemen maar dat is al aan de gang? Met de GMini400 heeft hij 30secs voordat jij op REC drukt al opgenomen (buffer). Dit zijn gewoon ontzettend leuke features. Oh ja.. er zit ook nog een mic in de remote ingebouwd die zijn werk ook goed doet !

Nog 1 nadeeltje.. je krijgt er geen hoesje bij en dat is jammer. Er zijn hoesjes in de maak maar die gaan net als bij de i-pod zo'n 20-30 euro kosten. Mij te duur en daarom maakt mijn oma er 1 voor mij _O_

De Gmini400 is heel moeilijk te krijgen wegen een zeer grote aanvraag. Archos had dit nooit verwacht. De Ipod heeft hier een zeer grote concurrent aan!

Nou als er vragen zijn kom maar op ... oohh ja voordat ik het vergeet wat piccies voor jullie _0/

Shrek 2 op de gmini400 en speeld af via mijn tv... scherp he O-)

De remote van Archos...

SPECS TIME !

Capacity: 20GB 1.8" Hard Disk - Store up to 300 hours of music, 200,000 photos or 80 hours of MPEG-4 videos*.

Interfaces: USB 2.0 high-speed, compatible USB 1.1, PC & Mac . Built-in CompactFlash™ Type I slot to accept CompactFlash™ memory cards or optional 4-in-1 CF adapter.

Music playback: Stereo MP3 decoding @ 30-320 kb/s CBR & VBR, WMA (Including copy protected files with Microsoft PD DRM), WAV (PCM & ADPCM).

Music recording: Stereo sound in WAV (PCM & ADPCM) format.
    Game engine: Mophun game engine - Playback on TV.

Photo viewer: JPEG (except progressives) or BMP - Download JPEG images through CompactFlash slot.

Video playback: MPEG-4 SP with MP3 or ADPCM stereo sound, up to 640x400 @ 30 f/s, AVI file format. Reads XviD and DivX®** 4.0 & 5.0. Play Music Video in MPEG-4.

Display: 2.2" LCD 220x176 pixels, 262 000 colours and TV output.

AV connections: Stereo analog Line In (via adapter included). Composite Video/ Earphone / Analog Line Out jack, SCART for European version. Built-in microphone.

Battery life: Up to 10 hours for music or 5 hours for video on built-in LCD.
    Scalability: Download firmware updates from www.archos.com
    Power source: Internal: Rechargeable Li-Ion Batteries. External: AC charger/adaptor.

Dimensions: Approx. 10.6 x 6 x 1.7 cm (4.2" x 2.4" x 0.7").
    Weight: 160 g (5.64 oz).

Laatst bewerkt: 12 nov 2004
  18. Soulrebel

Soulrebel G-Unit

Leuk Bevonden:
    0
    nou nee geef mij maar liever de nieuwe U2 Ipod special edition. Dit is gewoon lelijk vergeleken met de Ipods. Lijkt wel een gameboy ofzo. ughhhh

19. pharzimx

Leuk Bevonden:
    1
    die film functie is zwaar gaaf lijkt me overal waar je heen gaat kan je zo een film kijken !!!

20. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Uhm, wauw! :eek:
    Uber-vet hebbeding. :cool:

Deel Deze Pagina