Asielzoekers, wat vind jij ervan?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da -Z-, 8 jul 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    IMO zijn asielzoekers mensen die het ongeluk hebben om verdreven te worden uit hun eigen land. Ik vind dat ze hier alle rechten moeten krijgen om te bivakkeren aangezien de Nederlandse economie er alleen maar aan kan verdienen. Ga maar na: ze nemen een bepaalde hoeveelheid kennis en geld mee die ze hier besteden. Ik vind dat Nederland meer asielzoekers moet opnemen!!!

2. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ze nemen vaak weinig kennis en geen geld mee... Maar andere landen vangen ze niet op, en dat is wat nep is, niet de asielzoekers, maar die andere landen...

3. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Wat denk je van mensen die uit Iran gevlucht zijn? Veelal hoogopgeleide mensen met veel geld!! Alleen hun levensopvatting strookt niet met die van de sjah. Tja, kom maar hier zou ik zeggen

4. Karelax

Karelax Guest

Nederland hoefd niet meer azielzoeker op te nemen, we zijn al 1 van de landen met de meeste azielzoeker, Begrijp mij niet verkeerd ik ben geen racist sterker nog ik ben zelf ook allochtoon (moeder is Spaans,vader is Nederlands) maar als er arme mensen zonder geld/huis of iets dergelijks aan komen kan je ze moeilijk terug sturen, verder mnoet de regering meer aan inburgerings shit betalen, en Marrokanse jongeren net zo hard straffen als de rest.

5. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De beweegredenen van asielzoekers zijn lang niet altijd hetzelfde. Politieke vluchtelingen mogen imo blijven, maar goudzoekers hoeven van mij dit land niet in. Als je iedereen die het minder heeft in de wereld binnen zou moeten laten, dan is het eind zoek.

Wel ben ik er trouwens er geld voor uit te trekken, dat asielzoekers in de omgeving van het oorlogsland kunnen worden opgevangen. Het is nou niet zo dat we in Nederland om ze zitten te springen...

6. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Hmm ik denk dat je zeker in de geld kwestie vergist. Kennis is net weer afhankelijk van welk land en dan ook vooral van het opleidingsnivo van dat land.
    Maar dat gezegd heb ik geen probleem met het opnemen van asielzoekers. MITS ze inderdaad verdreven zijn uit hun land en echt voor hun leven moeten vrezen. En MITS ze bereidt zijn om zich aan te passen naar nederlandse maatstaven etc.
    Daarbij vind ik dat zodra ze de nederlandse wet overtreden het linea recta terug is.
    Persoonlijk vind ik het echt niet erg als mijn belasting centjes naar asielzoekers gaan. Maar dan moeten ze wel goede wil tonen.

7. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    :{.

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? Mensen die in hun eigen land de doodstraf hebben gekregen, voor iets als het uiten van hun mening, terug sturen? Kom op zeg...

Je bent trouwens niet erg duidelijk in je verhaal. Beetje ongegrond populistisch geschreeuw. Waar slaat het op dat de regeringen Marrokanen net zo hard moeten straffen als anderen? Wtf? Dat gebeurt toch al lang man...

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Er is zoveel werk in Nederland. Tuinders zitten te springen om mensen in het Westland. De verwende nederlandse jeugd wil dit werk niet doen. Asielzoekers wel.
    Ander voorbeeld: Kijk naar universiteitsleven. Welke mensen promoveren tegenwoordig het meest: buitenlanders.
    Nederlanders willen vaak geen moeite meer doen voor moeilijke dingen. Asielzoekers: we hebben ze nodig voor de nodige continuiteit in dit land!

Laatst bewerkt: 8 jul 2003
  9. ITNL

ITNL Guest

als ze nou eens nie alles zouden jatten en mollen zouden ze van mij alles mogen wat nl ers ook mogen.

10. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zou niet zomaar zeggen dat er zóveel werk is in Nederland, da Z....

11. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    ITNL, als je niks zinnigs te melden hebt, houdt dan je mond...

12. Karelax

Karelax Guest

Ja sorry ik zei het een beetje verkeerd, wat ik wil zeggen is dat we nog wel genoeg ruimte in Nederland hebben, in de Randstad misschien niet maar in het noord (Friesland, Groningen, Drenthe) kunnen nog heel veel aziel zoekers centrums bij.
    Misschien komen er alleen a.c. (azielzoekers centrums) in de randstad opmdat daar meer werk is maar ik vind dat we de aziel zoekers meer over het land moeten verspreiden, misschien lopen die mensen kwa school achter maar ze zijn heus niet dom.
    Verder (ben geen racist nogmaals) vind ik dat "veel" Marrokanen het voor de andere azielzoekers verpesten (diefstal, vecht partijen enz.)

13. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    we moeten geen aciel zoekers in ons land nemen omdat dat veel te veel geld kost en als je ziet hoe ze zich dan gedragen(niet allemaal) dan is het logisch dat iedereen een hekel aan ze krijgt

14. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    ik vraag me sowieso af om welke redenen Marokanen hiernaartoe komen. Die praktijken van familie en echtgenmoten ook nog es hierheen halken moet afgelopen zijn. Zij nemen voorzieningen in beslag die andere immigranten en staatsburgers ook nodig hebben! In plaats van een AZC een studentenflat bijvoorbeeld.
    Er is toch geen oorlog in Marokko en ook geen wreed regime. Zelfde gaat voor Turkije op. Ook kunnen de Antilianen beter thuuisblijven, omdat ze hier vaak niet veel beter af zijn dan in Suriname... Ik stel graag de grenzen open voor intelligente allochtonen die zo echt iets kunnen bijdragen dan voor minder intelligente allochgtonen die niet in nood zijn. In Nederland is niet veel werk voor de 'gemiddelde' intelligentie hebbende man/vrouw. Zker niet voor de minder slimmere. Het moet per persoon bekeken worden, wat hij/zij kan doen voor onze maatschappij of welke problemen hij/zij heeft.

15. Karelax

Karelax Guest

Dat teveel geld kost? Ik bedoel heb JIJ daar ooit last van gehad? Heb jij ooit minder geld gehad omdat er aziel zoekers zijn?

16. Karelax

Karelax Guest

Ja dus jij zegt alle allochtonen testen op hun opleiding? Dus er komt een allochtoon hij kan wel bouwvakker of postbode worden maar dokter of tandarts of directeur kan die niet worden want hij is niet slim genoge, trug sturen maar?

17. Arabar NL

Arabar NL infinity

Leuk Bevonden:
    0

er zullen nog genoeg allochtonen uit bovenstaande landen komen. Ik de grondwet is immers recht op gezins-hereniging opgenomen. Verder vind het dat je niet kan maken om onderscheid te maken tussen dom en intelligent, en rijk en arm. Wel moeten er meer mensen in eigen land worden opgevangen, in (tijdelijke) moeilijke tijden. Want als je eenmaal een paar jaar in een land verblijft, waar vrijwel alles beter is, en je bent een btje ingeburgerd, dan zou ik ook niet snel meer weg gaan! Toch??

18. Gerbo

Gerbo Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Het gaat niet altijd om het geld dat jij in je hand krijgt als je een maand gewerkt hebt. Het gaat hier ook om geld dat de overheid ook aan bepaalde voorzieningen kan uitgeven. Het geld dat dan minder gereserveerd wordt voor asielzoekers kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor filebestrijding of andere projecten. Maar goed, tis maar wat je belangrijker vindt.

19. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    de meeste zijn juist niet goed ingeburgerd ze zijn nog steeds veeels te veel aan hun land gehecht

als die alochtonen nou zou waren als die reclame van die reclame van roti ofzo je weet wel

en je merkt echt wel dat het geld kost de slechte economie is mede hun schuld maar des te meer door nederland er kon een stokje voor worden gesloten maar toen was er zo een man volkert van der g die brak het stokje

zo das mijn mening

20. Dmatri

Dmatri Bleed til you die

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er absoluut mee eens dat oorlogs vluchtelingen of mensen die andere onoplosbare problemen hebbben in hun land hier opgevangen moeten worden.

Ik ben het er ABSOLUUT niet mee eens dat Economische vluchtelingen hier opgevangen moeten worden,want die moeten gewoon daar blijven om hun land op te bouwen.

En als vluchtelingen hier willen blijven zullen ze zich zoveel als mogelijk aan moeten passen anders is het ook ajuu.

Deel Deze Pagina