1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Assetto Corsa

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 3 jun 2015.

  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Haha nee echt niet.
    Ik heb 20 uur in PC zitten en 370 in AC, en ze zijn echt totaal verschillend.
    Dit is alsof je Forza met Driveclub vergelijkt, beide racegames maar erg verschillend.

    In Assetto Corsa is elke baan gelaserscanned (op Zandvoort en een aantal historische tracks na), terwijl PC maar een paar gelaserscande banen heeft.
    Dat maakt ook echt een verschil, Zandvoort in AC of Raceroom is bijvoorbeeld best overtuigend maar beide zijn er best wat verschillen met de versie uit iRacing, die wel is gelaserscanned.l

    Het niveau van auto's verschilt nogal in PC, de ene auto voelt best realistisch terwijl de andere compleet prut is.
    In AC klopt alles gewoon, bij elke auto heb je het idee dat ie in het echt ook zo zou rijden.
    Dit is ook zo met games als rFactor 2, maar naar mijn mening met PC niet.
    Er word in AC ook aan elke auto erg veel tijd besteed, elke auto is tot in het kleinste detail nagemaakt (net als de banen) dat kan ook de constantheid in de kwaliteit van het rijgedrag van de auto's verklaren.

    De force feedback is ook heel raar in PC, die van AC is naar mijn mening veel beter (en veel mensen die beide games hebben gespeeld lijken het met mij eens te zijn).
    Ik heb met oneindig veel FFB settings in PC geklooid maar het voelt nog steeds matig terwijl ik in AC niks heb veranderd en het erg goed aanvoelt.
    In AC voel je je echt verbonden met de auto, als je de auto goed kent weet je precies wat ie wanneer gaat doen er je voelt elk hobbeltje in de weg door het stuur (wat ook weer te maken heeft met de gelaserscande banen).

    De physics in AC zijn ook gewoon een stap omhoog, rond het niveau van rFactor 2 en iRacing.
    Project Cars is gewoon iets wat vlakker, er is meer marge voor foutjes en het is allemaal wat toegankelijker.

    Ik vind zelf AC wel de betere van de 2 maar dat komt omdat ik met een stuur speel en aardig wat meer uurtjes in AC heb gestoken, maar het zijn zeker 2 erg verschillende games.
    Ik zeg ook niet dat AC de perfecte game is maar voor mij zeker de betere.
    Zo zijn de geluiden in PC echt enorm schreeuwerig en overdone, terwijl ze in AC soms wat te saai zijn maar wel erg realistisch en er zijn wel veel niveau's, je hoort letterijk elk piepje en kraakje van het chassis, de turbo, de remmen etc.

    Ik zeg ook zeker niet dat PC een slecht game is maar nogmaals, AC en PC zijn gewoon erg verschillende games en naar mijn mening is AC duidelijk de betere simulatie racegame.
     
  2. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Tussen Gran Turismo en Forza zit ook veel verschil en de een kan een voorkeur hebben over de ander, maar als ze beide voor dezelfde console zouden uitkomen heeft het weinig zin ze allebei te halen.

    Dat gevoel heb ik een beetje tussen PC en AC. Weer €60,- uitgeven om met een vette auto in een sim over Spa Francorchamps te racen. Iets wat je nu ook al kan doen. Ja die ene bobbel is misschien wat realistischer en het geluid net ff anders, maar het voegt (voor mij) weinig extra toe. Als ik geen van beide in bezit had zou ik misschien voor AC kiezen, maar ik heb "helaas" PC al.

    Dan heb ik liever PC2 waar je ook over sneeuw en zand kan rijden :)
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  3. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    X-Junk, B Tender en RemcoM vinden dit leuk.
  4. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Consoleversie Assetto Corsa uitgesteld tot juni
     
  5. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
  7. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Dit bord staat langs de nieuwe track.
    [​IMG]
    Twin-turbo Supra en een RX7 AUB _O_
     
    B Tender vindt dit leuk.
  8. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    ik zie toch echt en AE86 op dat bord staan
     
    WorkingTitle, Kimi NL, Dex en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
     
    JJNL77 en RemcoM vinden dit leuk.
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik heb sowieso weinig met steeds weer dezelfde bestaande banen. De meeste zijn nog verdomd saai ook, qua natuur eromheen alwel hoogteverschillen, bochten, etc.

    Daarom vind ik Driveclub zo geweldig; gewoon originele banen, gecreeerd om gewoon zo afwisselend, mooi en leuk mogelijk te zijn, om keer op keer op te racen.
     
  11. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Voordeel van vaste banen is dat je de banen leert kennen en zo goede tijden kunt neerzetten. Met Driveclub bv, vind ik dat zelf erg lastig. De banen zijn zo divers en lang dat je bijna onmogelijk de baan leert kennen.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Mwah, Driveclub speel ik na meer ran een jaar nog meerdere keren per week, en dat is dus mede omdat ik die banen geweldig vind qua design.

    Bij Forza en andere games vind ik veel banen al erg snel gewoon SAAI worden, dus erg lange stukken waar je alleen maar domweg gas moet geven en na een halve minuut ofzo komt er eindelijk weer eens een bocht waarbij je een beetje op moet letten.

    De fictieve banen in Forza vond ik trouwens vaak wel weer leuk. Blijft jammer dat die gigantische Japanse berg er niet meer inzit. Dat vond ik heerlijk, gewoon langer dan 10 minuten ofzo door die schitterende natuur rijden. Zou mooi zijn als een toekomstige Forza Horizon zich af zou spelen in Japan.
     
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ow ik vind Driveclub ook zeer zeker leuk om mee te racen hoor. Maar ik vind dat je bij lange banen moelijker goede tijden haalt.
    Zelfde geldt voor Rally games.
    Maar bestaande banen hebben toch niet van die hele lange rechte stukken. Noem er is een paar dan? Ja Spa-Francorchamps. Maar verder valt het best mee toch.
     
  14. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Van die banen word ik ook een beetje moe. Zal ongetwijfeld met licenties te maken hebben, maar 't is inderdaad één pot nat allemaal. Zeer weinig toevoeging op PCars.

    Doe eens gek en ga voor Macau, Estoril, Kyalami, Pau, RedBull Ring, Norisring en dat soort banen. Barcelona, Monza en Brands Hatch heb ik wel gezien ondertussen.
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.760
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik ben niet goed met namen, en ben nu op mobiel in Hong Kong, dus ga ook niet opzoeken welke het precies zijn, maar Forza had meerdere banen met vrij saaie lange stukken waar je gewoon weinig anders doet dan plankgas geven voor 20+ seconden en dan (hopelijk) op tijd afremmen voor de bocht/chicane. Als er dan hoogteverschillen of interessante omgevingen enzo zijn on te bekijken, dan ok, maar vaak was het met Forza zo dat je je auto had geupgrade, na de eerste bocht al op 1 lag, en vervolgens moet je nog 5+ saaie rondes uitrijden. En dan had je ook nog eens retesaaie endurance-races van 15+ rondes.

    Bij Driveclub vind ik de gameplay zelf gewoon heerlijk, dus iedere meter voel je en geniet je van. (Goede) Rally-games hebben ook die tracks die je leuk blijft vinden, want mooi, leuk en afwisselend. Maar kale parcourse met lange straights in the fucking middle of nowhere, daar heb ik weinig mee. Ik wil dips, curves, omgevingen, leven, kleur, water, tunnels, bruggen, etc.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  16. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Willow springs en Zanghai + Zolder vind ik wel leuk in PCars dus die game heeft wel leuke interessante tracks toegevoegd.
     
  17. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Vergeet Oulton park niet. Geweldige track.
    maar indd DC is heerlijk rijden. Ben ook blij met die game. Zelfs motion controller sturen is prettig.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik geniet van Driveclub om gewoon snel even te knallen met schitterende graphics. Assetto Corsa speel ik juist op m'n game PC i.c.m. Logitech G27 voor de competitieve online races. :)
    En dan zijn bestaande reallife tracks weer veel leuker en realistischer.
     
  19. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    Wanneer is de release voor Assetto Corsa? Zie verschillende data op verschillende sites, dus breng me even op de hoogte a.u.b. :)
     
  20. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    20 mei.. heb hem net ook maar besteld

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina