Ati Fabrikanten

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SabZero NL, 25 okt 2004.

1. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Hallo,

Ik had een vraag met betrekking tot ATI Fabrikanten,

Er zijn een heleboel fabrikanten die ATI kaarten uitgeven nu is mijn vraag :
    Hebben deze fabrikanten enige inbreng in deze kaarten zodat ze slechter zijn of beter zijn dan wanneer ati de kaarten uitbrengt ?

Je hebt dus ASUS
    MSI
    Club 3d
    Sapphire

Wat is het verschil tussen deze uitgevers ??

En ik had ergens gehoord dat sapphire slechte kaarten uitgeeft? is dit waar?

Alvast bedankt.
    Met vriendelijke groeten,
    Sab.,

2. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Sapphire 9800 pro 128mb nooit geen problemen mee gehad...

3. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ik geloof dat er vrij weinig merkbaar verschil in zit qua prestatie`s Ik denk eerder in de dingen die je meegeleverd krijgt.En wat vaak ook zo is is dat de fabrikanten hun eigen type fan er opzetten

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ze zijn allemaal gelijkwaardig, het verschilt zit het in de toegevoegde software. Er is 1 uitzondering en die noemt Asus: de 9xxx reeks ervan is slecht en de X800 reeks ervan is beter (betere cooler) dan van de andere merken.

5. Quarke

Quarke mja erm sjur

Leuk Bevonden:
    1
    Zover ik weet zitten er bij alle 4 andere koelers op , heb ik een keer gehoord weet niet oft echt zo is :)

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Bij de 9xxx reeks heeft Sapphire en MSI enzo andere coolers, maar dat verschil is eigenlijk waardeloos (als is die van MSI iets beter dan die van Sapphire). Bij de X800 reeks gebruikt iedere fabrikant, buiten Asus en de Sapphire Toxic X800, nog altijd de reference cooler (ook de gewone Sapphire X800).

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    the answer komt de x700 pro ook in agp?

8. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De X700 weet ik niet, maar de Geforce 6600 GT komt ook in AGP uit dus de X700 zal dat heel waarschijnlijk ook wel doen.

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, de x700 verschijnt ook in de AGP uitvoering. Alleen nog even geduld hebben totdat ie leverbaar is.

10. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een sapphire radeon x800 pro 256 mb. Echt veel verschil zit er niet tussen de verschillende fabrikanten wat de chipsets komen allemaal van ATI af. De ene kan een iets betere cooler hebben dan de ander, of er kan een aanbieding bij zitten van bijv. gratis half life 2 bij aankoop van een 9800pro (was toen een keer :confused:, weet alleen niet meer welk merk )
    Maar kwa prestatie in games maakt het bar weinig uit welk merk je koopt.
    Wat betreft sapphires slechtere kaarten: de mijne doet het perfect heb er nog geen probleem mee gehad. zover ik weet is zijn ASUS, MSI, Sapphire, club3d en hercules de wat betere bekende radeon fabrikanten

Laatst bewerkt: 25 okt 2004
  11. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    The Awnser ik vind dat je je naam goed gekozen hebt :).

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hercules was de beste Radeonmaker, maar heeft nu de fakkel door gegeven aan Asus (de X800 reeks). Die van Sapphire, MSI, Club 3D zijn momenteel allemaal nog hetzelfde, alleen een andere sticker op de cooler.

Als je niet voor een X800 Pro ViVo (Sapphire), ga dan voor een Asus X800.

13. UTADDICT

UTADDICT unreal b00n

Leuk Bevonden:
    0
    De andere fabrikanten hebben totaal geen invloed op de prestatie van de kaart, Zij krijgen allemaal dezelfde chipset geleverd van ATI en zetten er dan hun eigen merkje op. De ene kaart heeft een mooier kleurtje dan de ander. En je gebruikt als het goed is toch de ATI drivers van de ATi site...

Deel Deze Pagina