ATi Radeon 7500

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Veggie, 27 aug 2003.

1. Veggie

Veggie Guest

Kijk als je me vraagt of een GeForce 3 kaart een goeie kaart is, dan zeg ik meteen ja.
    Maar ik weet nix over die ATi Radeon kaarten ..
    The thing is, ik ga binnekort een laptop halen met deze kaart (ATi Radeon 7500) ... met welke GF kaart ken je deze vergelijken en natuurlijk, is het een goeie kaart?

:)

2. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Hmmm ATi is altijd wel goed heb zelf RADEON 9700 PRO ALL IN WONDER.
    Maar jah dat is een goeie kaart als je meer info wil moet je ff rond zoeken op internet

3. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 27 aug 2003
  4. Tha Clone

Tha Clone Wat hij zei...

Leuk Bevonden:
    0
    Als je nu de bete graphics wil, zul je toch een ATI Radeon 8900pro moeten aanschaffen. This gewoon bewezen. Als er iemand hier ook lid is van de PC Gameplay, staan daar altijd tests in. Maar je moet ff op je centen letten, want dat ding is redlijk geprijsd :mad:

5. PSVPSV

PSVPSV Simply the best

Leuk Bevonden:
    0
    Hij gaat hem al halen en hij wil alleen maar weten of het een goede kaart is.|:-

6. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    kan er een ati 7500 in een laptop :confused: daar maken ze altijd speciale video kaarten voor.. en een 7500 is (naar mijn weten) een kaart voor in een desktop :{

edit: oja, en een ouwe, en slechtere kaart... vergelijkbaar met geforce 2mx ofzo?! niet super iig.

7. Veggie

Veggie Guest

Nou hier is de laptop die k wil halen ....

64MB geheugen btw ... :confused:

Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2003
  8. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik neem aan dat je niet een laptop gaat kopen om te gamen. Als je de nieuwste spellen wil spelen is een ati radeon 7500 te langzaam. Ik heb zelf ook een laptop met een geforce 4 488 go (geforce 4 MX) en een pentium 4 2.6 ghz. Ik kan de meeste spellen goed draaien, behalve dan dat de laptop te warm wordt naar een tijdje bij het spelen van 3d games. Dit ligt trouwens aan de proccesor omdat het een desktop proccessor is. Dus hier zou ik ook even naar kijken omdat dit bij verschillende merken en soorten een probleem is. Dus om te gamen is een laptop niet echt geschikt. De allernieuwste laptops (ik weet niet of die al te koop zijn in Ned.) hebben een ati radeon met directx9 ondersteuning(ati radeon 9700) terwijl de ati radeon 7500 directx7 of misschien directx6 ondersteuning heeft wat niet zo goed is voor de nieuwste spellen.(denk aan doom3 en half-life 2)

Hopelijk heb je hier wat aan. :)

9. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Goeie laptop, alleen je kan er niet de nieuwste games op spelen, maar dat is toch ook niet de bedoeling van een laptop?

10. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik zou ook uitkijken voor de processor(zie mijn vorige antwoord) omdat dit volgens mij een desktopprocessor is. Als je er 3d games op wil spelen dan.

11. Veggie

Veggie Guest

Ja echt wel, thnx. :)
    Jammer want k dacht dat die ati radeon 7500 juist zon goeie was, bewijst maar weer eens hoe weinig ik weet over die ati radeon stuff.

Btw, is het niet mogelijk om bij die 7500 gewoon direct x 9 te installeren? :confused:
    En de 7500 is dus gewoon te vergelijken met de GF2 ??

Hehe heb je eigelijk wel gelijk, mjah tis eigenlijk gewoon een cadeau :)
    Dus het is et proberen wel waard =)

Laatst bewerkt door een moderator: 27 aug 2003
  12. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Het is wel mogelijk om directx9 te installeren alleen kan de kaart een aantal directx9 effecten niet weergeven in de nieuwste spellen dat kunnen alleen de betere directx9 kaarten zoals de radeon9700 en de geforce FX series.

De geforce ti series zijn directx8 kaarten en de geforce 4 mx kaarten zijn directx7. Ik zou effe opzoeken wat voor versie die van jou is. Volgens mij is dit een directx7 kaart omdat die geen pixel en vertex shaders heeft en dat is wel handig voor de nieuwste spellen zoals doom3 en half-life 2 omdat de kaart anders sommige effecten niet weer kan geven. De kaart is voor de toekomst niet echt meer bruikbaar voor de allernieuwste spellen en je kan hem niet of heel moelijk upgraden.

Als je de laptop gebruikt om te gamen is de kaart een beetje te oud voor de nieuwste spellen, maar voor 2d applicaties en wat oudere 3d spellen is de kaart wel geschikt.

13. Veggie

Veggie Guest

Mn bedoeling was gewoon van die games zoals RTCW: ET, America's Army (deze ken k denk ik wel vergeten) GTA: VC etc etc ...
    Bij het installeren van een paar van deze games zag ik toch wel dat ze directx8 nodig hadden ipv 9...

14. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Al die spellen draaien wel denk ik, alleen kan je ze waarschijnlijk niet allemaal op de hoogste resolutie en hoogste details zetten. Die spellen draaien ook goed op mijn geforce 4 laptop alleen niet op z'n mooist.

Een paar games die gebruik maken van pixel en vertex shaders(Dit zit op directx8 en 9 kaarten) :

- MotoGP2
    - Doom 3
    - Splinter cell
    - Half-life 2

Volgens mij maakt GTA: Vice city hier ook gebruik van alleen weet ik dit niet zeker. Volgens mij zie je het verschil niet tussen GTA op een radeon 7500 of 9700, maar in de nieuwste spellen zoals doom 3 en half-life 2 zie je dit verschil wel omdat het speciale effecten kan weergeven op directx9 kaarten.

Je kan ook altijd kijken of je videokaart ondersteund wordt voor door die spellen.

15. Veggie

Veggie Guest

Oh dan zit het wel goed denk ik, want ik draai ze ook op mijn GF2 mx en daar is et ook niet op zn mooist (geheugen = laag) ...
    Maar dit is best wel een snelle laptop dus k denk dat het dan wel goed zit, ook al is het niet op zn mooist :)

16. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Hey Veggie, zit er in die laptop processor ding ook de centrino technology?? Maybe dat je 't weet...

17. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hier is nog een link dat het inderdaad een directx7 kaart is. Vandaar de 7 in de naam.|:-

klik

18. Veggie

Veggie Guest

Nee stond er niet bij, hoeso?

Hehe ja, toevallig .. :)
    Anyway, k las daar dat het net niet zo goed is als de GF3 .. mjah das voor mij geen probleem want met mijn GF2 speel ik ook wel relax ... het enige probleem was mn geheugen, maar met deze laptop zal het wel goed zitten..

En de batterij kan het ongeveer 2 uur lang volhouden, misschien dat dat iets te maken had met 'het warm worden' :confused:

19. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Medion laptops en vogens mij een paar andere merken (ik weet niet precies welke) krijgen hitteproblemen als je een 3d spel speelt. Als de laptop te warm wordt van binnen schakelt de processor automatisch terug naar een lagere snelheid zodat die niet smelt. Hierdoor gaat het spel een paar minuten heel langzaam en schokkerig totdat die een beetje afgekoeld is en zo gaat het maar door. Dit is bij mij zo en dat komt omdat de processor eigenlijk helemaal niet gemaakt is voor een laptop en de koeling is ook niet helemaal optimaal.

Maar dit hoeft bij jou laptop helemaal niet zo te zijn. Ik zou wel van te voren even een review opzoeken ofzo als die bestaan en kijken of ze er last van hadden. Er is een heel forum over het hitteprobleem van mijn laptop :)

Dat 2 uur lang meegaan heeft te maken met de desktopprocessor die veel stroom vreet. Die van mij gaat nog iets korter mee. De centrino reeks is wel voor laptop gemaakt en gaat veel langer mee.

20. Veggie

Veggie Guest

LOL ..
    Nou bij die link die k je gaf is er ook een apparte pagina voor reviews ... en daar zeggen die gasten dat het snel is en prachtig blablabla :)

Over dat hitteprobleem weet ik nog nix ... k zal et denk ik voor mezelf moeten ontdekken ... bedankt voor de info anyway :)

Deel Deze Pagina