1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ati rage 128 32 mb vs nvidia tnt2 32 mb

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Socks, 6 jul 2004.

  1. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    ey mensen

    ik heb net een oude computer (amd duron 700 mhz) van mijn vaders werk binnen gekregen waarin een ati rage 128 met 32 mb zit. Maar ik heb ook nog een TNT2 32 mb thuis liggen.
    nou is mijn vraag welke ik nou beter in die computer kan doen. welke is dus beter? ik heb hier en daar op internet gezocht maar kon het zo 1, 2, 3 niet vinden. khoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

    alvast bedankt
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Download 3DMark 2001 SE en draai eerst de test met de Ati kaart, en vervolgens met de TNT2.
    Vervolgens kan je Fraps even downloaden zodat je ingame het aantal fps kan zien, en draai je op beide kaarten wat games.

    Wat nog makkelijk is, deze review. Ze testen hier met een TNT i.p.v. de TNT2, maar de TNT2 is net iets beter, dus dat kan je zelf wel inschatten denk ik.
     
  3. tose

    tose Gast

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    als ik het me goed kan herrineren was tnt2 toendertijd de betere, ik zelf heb hem nog gedraait op een athlon 900 en deze kon warcraft 3 age of mythology en gta prima draaien op goede snelheid en mooie kwaliteit alleen lage resolutie (640x480)
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2004
  4. Murdock

    Murdock Metal Up Your Ass!!!

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben een TNT2 kaart en wat een kloteding is dat zeg, MOHAA ( Medal of Honor ) draait hij amper met 640 bij 480 op ze allerlelijkst. en dat met een CPU van 800. Ik heb geen ervaring met die Ati kaart maar als ik jouw was zo ik ergens gewoon een goedkope Geforce 2 vandaan halen.
     
  5. tose

    tose Gast

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    een nare vergelijking natuurlijk. De TNT2 werd in 1999 geintroduceerd om tegen de voodoo3 die toen ook net werd aangekondigt. Van de Geforce 1 was toen nog geen eens sprake, laat staan de geforce 2. Je kunt dan van zo'n oud kaartje ook geen echte 3d prestaties verwachten maar in het RTS genre issie nog functioneel bijv. En anders zoeken naar een geforce 2mx goedkoper kan het haast niet :D
     
  6. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    kheb de nvidia riva tnt2 erin gedaan. echt gamen zal ik toch niet op die pc, dat doe ik wel op deze 1ghz athlon met geforce 4200 ti ( hij kan ground control 2 aan :eek: , echt deze pc blijft me verbazen) of op me nieuwe die ik binnenkort krijg omdat ik over ben :D

    bedankt voor al jullie reacties

    (yeaj 200ste post :D )
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2004

Deel Deze Pagina