Hallo ik heb een vraag ik ga een pioneer a/v receiver (5.1) kopen en mijn pa heeft een vraag :Kan je het audio signaal vanuit de xbox digitaal via coaxkabel naar de receiver brengen inplaats van een digitaal optische verbinding met de advance scart cable of een andere kabel??? TAST TOE en antwoord met de advance scart cable of een andere kabel???
Nee je kan geen coax kabels gebruiken, daar is het signaal niet voor geschikt dus je zult een receiver moeten kopen die ook een optical in heeft anders gaat het dolby geluid aan je voorbij.
Of zelf een coaxiale aansluiting op je xbox maken. Dan heb je digitaal geluid voor nog geen 5 euro... (moet je wel je xbox voor openen)
Dat zou ik ook wel eens willen weten (tja als ik toch aan het modden sla kan dat er ook nog wel bij )
Ik wil van dat blokje afblijven ..maareh ik wil toch graag weten waar ik dat op het sysboard moet solderen ..kan helaas nergens wat vinden hierover
Optie 1: --------------------------------------------------------- Openschroeven.... uitgang pinnen bekijken... effe opzoeken (op i-net (als ik hier een link plaats, word ie hoogstwaarschijnlijk verwijderd ) welke 2 pinnen je moet hebben... hier je coaxiale kabel aan solderen... naar je stereo leggen... --> DD5.1 geluid kosten: 2 of 3 euro... --------------------------------------------------------- Optie2: Je koopt de advanced scart kabel voor 20 euro ofzo --------------------------------------------------------- ps: ikzelf heb gewoon de advanced scart gekocht, hou niet zo van solderen in mijn Xbox
Ik waag het erop om een tutorial te plaatsen ..ik weet nl niet of het mag ja of nee..zo niet word die vanzelf wel weggehaald en dan bij deze mijn excuses. http://homepages.paradise.net.nz/~slam-er/xbox-digital/
wooooot thanx ik laat het mijn pa zien en mischien doen we het wel I keep you up to date of het werkt
Als je pa het wil weten, dan zal je pa het ook wel betalen, kies dus voor de simpelste oplossing, gewoon de advance scartkabel kopen, niks geen geklooi en je bent sneller klaar. Mocht je pa het niet betalen dan zou ik nog adviseren om het te doen ik denk als je er geen ervaring mee hebt dat je het niet moet gaan proberen....
Ik ga het dus ook doen (zodra ik een beetje tijd heb) zodat de optical poort op mijn z680 vrij blijft ..dan kan ik daar mijn MD speler op aansluiten..dus zo raar is het niet dat mensen graag een coaxiale aansluiting willen hebben
mijn pa heeft het gelezen enuhh hij gaat het doen als het klaar is doe ik een foto van plus info moet je wel eve zeggen hoe je een foto in je reply doet