Ik heb uiteindelijk die twee tulpstekkers voor de audio op de standaard scartkabel met een splitskabel gesplitst, waarvan de extra naar m'n stereo gaan. Geluid is op zich prima, maar het staat zo zacht. Ik moet m'n TV op 3/4 van max zetten om normaal geluid te krijgen. Zelfde verhaal met m'n stereo, die zou ik normaal niet eens zover open DURVEN te zetten. Is dit een bekend """probleem""" of is hier iets aan te doen? Die splitskabel is redelijk proffesioneel (dus absoluut niet door mezelf in elkaar geflanst). Ik vroeg nog of ze verschillende kwaliteiten hadden, maar dat hadden ze niet en volgens die verkoper (het woord zegt het al) was dit ruim voldoende.
Wat bedoel je met "gesplitst"? Ik denk dat ik weet wat je wil zeggen, letterlijk gesplitst dus... Heb je dat probleem ook als je zonder die splitkabel werkt, dus enkel je tv of stereo aansluit?
gesplitst in de zin van die tulpstekkers van de audio (2) in 2 vrouwtjes stekkers rammen, waarna uit die 2 vrouwtjes stekkers in totaal 4 tulpstekkers komen. Waarvan 2 naar dat scartblok van de standaard Xbox gaan en 2 naar m'n stereo. Ik had m'n Xbox eerst via de Video aangesloten (Xbox scart in Scart 2 van video) en toen had ik helemaal geen zachter geluid. Maar voordat ik hem splitste en m'n Xbox dus direct op de TV aansloot, moest ik het geluid inderdaad al wel HARD zetten. Ik hoef em nou sinds ik het gesplitst heb niet nog harder te zetten. Maarja, via de video had ik helemaal geen last hiervan, maar wel van macrovision met het afspelen van DVD's, vandaar dat ik de box nou rechstreeks op de TV aangesloten heb (Thanks again Bouncemeister!)
Ik heb dat ook, je moet inderdaad bij het gebruik van die tulpstekkertjes je audiosysteem harder zetten als normaal!
Hmm, je zou idd denken dat je door het splitsen van de kabel en hem daarmee op 2 ingangen tegelijk aan te sluiten het geluid zachter wordt. Je halveert immers de impedantie van de ingang(en) waar je de Xbox op aansluit. Maar dit zachte geluid was ervoor ook al het geval dus dat kan het dan toch niet zijn... Misschien kun je op de versterker de voorversterking van die ingang wat hoger zetten? Niet alle versterkers kunnen dat, maar het is wel een handige optie. Mijn CD speler produceerde nogal wat lawaai ten opzichte van de DVD, dus had ik de cd wat lager gezet en de dvd wat hoger. Dan hoef je niet steeds het mastervolume bij te regelen. Dat lost nog steeds het probleem met het zachte geluid niet op. Ik kan me voorstellen dat je je tv na een potje gamen terug zet op een gewone zender welke dan erg veel lawaai produceert. Je zou even kunnen kijken naar de instellingen van je audio in je Xbox, maar die zullen verder wel goed staan. Verder weet ik ook geen oplossing.
Met "voorversterking" bedoel je de gain ofzo? Van normale audio weet ik geen klap, van caraudio wel. Zit trouwens niet op m'n versterker. Maar ik las ergens dat die Enigma-x chip 20 mei gereleased wordt en daarmee kan je macrovision uitzetten. Dus mocht ik die d'rin laten bakken kan ik em gewoon weer over de video spelen en gehuurde DVDtjes meteen naar VHS copyen. Dan heb ik d'r dus geen last van. En heeft iemand dat gelezen over die converter voor die optical uitgang op een andvanced scart cable? Bestaat dat? Een converter van die optical uitgang naar 2 tulpstekkers en zoja, is dat betaalbaar?
Ik zou niet van optical naar 2x tulp gaan. Dan ga je van DD5.1 terug naar stereo. Er zijn wel omvormers om dan optisch naar coax te gaan, maar dan is het nog steeds DD5.1. Een andere oplossing om stereo geluid te krijgen bij een advanced scart cable is het volgende (zie mijn post met de plaatjes in deze thread): http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=2237 Je sluit dan een kastje aan tussen de scart stekker en de TV en er zit dan netjes een stereo audio uitgang op. Dit is wel erg duur allemaal alleen maat om RGB te kijken. Ik zou dan gewoon de standaard scart kabel gebruiken.
lijkt me dat die splitsing niet goed is of niet klopt je kan beter een tulip verdubbelaar halen dan het via kabeltjes doen, dus verdubbelaar en dan 2 aparte kabels naar tv en stereo ps. ik heb de rest van de thread niet gelezen
Dan ligt het waarschijnlijk aan mijn uitleg, want wat jij voorstelt, is volgens mij precies wat ik heb. Ik zal het even verduidelijken (NU komt het ) ==[- Mannelijke tulpstekker =]- Vrouwelijke tulpstekker Normale situatie: [XBOX]------------==[- -> =]---[SCART] Mijn situatie: [XBOX]------------==[- -> =]|||/|||[- -> =]---[SCART] / / [- -> =]---[STEREO] Vraag me af of het hier duidelijker van wordt, maar ik heb dus een een blokje met een vrouwelijke en mannelijke tulpstekker ertussen gezet, waar ook nog een extra tulpstekker uitkomt. P.S. Shit, die 2 slashes worden niet goed gepost, maar die moeten in ieder geval NIET onder XBOX maar onder die / in het tussenstukje.
koop gewoon een digitaal systeem, dat analoge gedoe met die tulpstekkers is toch maar prut-kwaliteit.
Tja, nahja, zou ook wel een Dolby Surround set en breedbeeld TV willen hebben. Maar sparen voor vakantie en Toyota Celica ('90-'94) gaat toch echt voor, dus blijf ik maar even lekker met die zogenaamde prutkwaliteit klooien.