Auteursrecht op eigen logo

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door titan1980, 16 okt 2006.

1. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik zou graag willen weten of je ook auteursrecht moet nemen/regelen als je je eigen gemaakte logo op je site wilt plaatsen zonder dat iemand er mee vandoor gaat? Ik hoop dat iemand hier me daarop antwoord kan geven?

Ik heb een .nl domein gekocht en dus ben ik daar wettelijk eigenaar van, maar van mijn logo wil ik dat uiteraard ook zijn. Moet ik me soms inschrijven bij KvK? (site gaat over games,next gen en forum)

:confused:

2. alisum41

alisum41 L1F3 T0 G4M3

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet er niet veel vanaf maar volgens mij moet je dat wel doen ja, je krijgt dan zo'n C met een rondje erom heeft en een R met een rondje erom heen.

Je kan gewoon het beste naar de kamer van koophandel bellen ofzo als je het echt belangerijk vind dat niemand met je plaatje ervandoor kan gaan.

Veel succes_0/

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    KvK heeft niets te maken met copyright van je logo.

4. serious siem

serious siem PSN: Serious-Siem

Leuk Bevonden:
    6
    Dan heb jij zeker een heel mooi logo dat je wilt gaan gebruiken...
    Heeft xbw een patent op zijn logo?

5. Slofsky

Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou het kunnen deponeren in het handelsmerkenregister, maar je exploiteert het niet. Verder kan je het in een merkdepot deponeren, maar de kosten die daaraan verbonden zijn rechtvaardigen het bestaan van je website niet, dunkt me.

6. titan1980

Leuk Bevonden:
    33

dus in gewoon normaal Nederlands... HOEFT niet :lol:

7. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Een gedeelte van mijn studie gaat hierover dus ik kan je wel antwoord geven. Alles wat je zelf gemaakt hebt en ook kunt bewijzen dat jij dat gemaakt hebt is automatisch beschermd. Je mag dus zelf een © erbij zetten. Dat inschrijven is meer voor als je een merknaam wilt laten vast zetten. Daarvoor moet je betalen, dus dan is het wel handig als je er ook wat geld mee verdient. Als je gewoon je logo wilt beschermen moet je zorgen dat je ergens dat logo hebt staan met datum zodat je kan zeggen dat jij altijd eerder in het bezit was van dat logo. Een goedkope optie is dus gewoon een email naar jezelf sturen en bewaren met daarin je logo en eventueel photoshop bestand.
    Andere creative manieren waar een datum op staat kun je natuurlijk ook verzinnen. Succes, en post anders een keertje je logo!

8. Slofsky

Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Jij snapt hem :7.

9. titan1980

Leuk Bevonden:
    33
    by request, mijn logo :D

10. Darkon 83

Darkon 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk gedaan :)

11. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoop voor je dat je voet aan de grond krijgt tussen al die andere gamingsites.

12. Redtigerxx

Redtigerxx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hij is vet:p wil wel mee helpen met je game site...:)

13. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Gaaf, die ga ik jatten.

14. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon uitprinten dat logo en aangetekend naar jezelf sturen en vervolgens niet meer open maken. Voila, kan je altijd bewijzen dat jij op deze datum het eerst was met het logo en hij dus van jou is.

Deel Deze Pagina