Hallo mensen, dit onderwerp klinkt misschien heel erg off-topic en ik weet ook niet zeker of het is toegestaan maar dat merk ik dan vanzelf wel....maar ik hoop dat jullie me in elk geval de kans willen geven om ff dit verhaal te doen, en het in het kort te kunnen hebben over een probleem wat ik ervaar tijdens het gamen op Xbox Live....
Ik heb dus autisme, of in elk geval een vorm van....nu ga ik hier niet uitgebreid vertellen wat dat precies inhoudt, daarvoor verwijs ik je liever naar mijn persoonlijke homepage want daar staat het vrij bovenaan heel uitgebreid en duidelijk uitgelegd....maar kort gezegd is het een contactstoornis, aangeboren en gaat dus niet over. Zoals het woord zegt dus, maak ik moeilijk contact, en alhoewel je zou denken dat dat op Xbox Live geen punt hoeft te zijn (je ziet elkaar immers niet, je praat alleen met elkaar door de headset) is het tegendeel toch gebleken....
Om ff concreet aan te geven wat ik bedoel : ik maak het regelmatig mee dat ik tijdens een potje Halo 2 op Xbox Live het verwijt naar me toegeslingerd krijg (en dan met name van teamleden op dat moment) dat ik te weinig zeg....als ik niet direct doorgeef waar ik op dat moment ben gefragged, en waar de meeste tegenstanders zitten, of als mijn teammaten me een bepaalde tactiek toewijzen (ik besef dat ik geen uber-goede Halo speler ben, meer een gemiddelde en soms ook beneden gemiddeld) en het me niet helemaal lukt....vragen als "waar ben je mee bezig ?!" of opmerkingen als "wij gaan verliezen, want er zit er een niet goed te spelen of hij communiceert niet" zijn dan ook regelmatig aan de orde. Dit resulteert vaak in scheldpartijen, en gekloot binnen het team....ik heb het zelfs een paar keer meegemaakt dat mijn teammaten me betrayeden omdat ik volgens hun "niet goed me best deed", en ook dat teammaten het spel uitgingen zodat ik er in me eentje voorstond....
Dit is een concreet voorbeeld uit de praktijk, op het moment dat er van mij veel communicatie verwacht wordt, of er wordt gescholden of net wat....val ik stil, en ben ik "helemaal nergens meer" om het zo maar ff te zeggen. Ik probeer me op de game te focussen, en meng me niet teveel in het mengelmoesje van (vaak ook) onnodige informatie die er gezegd wordt, dit omdat ik gewoonweg niet teveel tegelijk kan....maar dit wordt dus vaak niet gewaardeerd. Het resultaat : een Live ervaring die voor mij soms gewoon te frustrerend is, dat ik gewoonweg geen andere optie zie dan te stoppen en maar weer lekker te gaan single-playeren offline. Ofwel, ik laat mijn Xbox Live game plezier vaak door anderen verzieken, terwijl ik dat helemaal niet wil. Het ergste is, ik kan er weinig aan doen
Nu is mijn vraag, of eerder gezegd oproep....of er gamers zijn die mijn probleem begrijpen, tips om het "leven" voor mij op Xbox Live te vergemakkelijken zijn altijd welkom, vandaar deze post.
Ik verwacht niet dat je je helemaal in het autisme gaat verdiepen om mij te helpen, maar kom met tips, adviezen, het maakt mij niet uit, alles wat ik kan gebruiken
Nogmaals hoop ik dat deze topic voorlopig ff mag blijven, daar zou ik de moderators en dergelijke in elk geval reuze dankbaar voor zijn....want soms weet ik het gewoon echt ff nie, en ik wil net als iedereen gewoon lekker kunnen Liven, zonder al te veel gezeik. Alvast bij voorbaat dank voor iedereen die al de moeite neemt om dit te lezen !
Laatst bewerkt: 1 aug 2005