Ik vroeg me eigenlijk af of de xbox automatisch kan switchen naar AV. Mijn Dreamcast deed het wel zelf als je hem gewoon aanzette, maar bij die xbox moet ik steeds zelf op het AV knopje douwen. Kan dit misschien wel met de advance SCART, of is dit gewoon niet mogelijk?
ja goeie vraag.....ik had het met de Dreamcast inderdaad ook ja dat ie vanzelf op av sprong mee dat ik de Dc aanzette.....bij de PS-2 moets ik zelf schakelen...en nu met X-Box moet ik ook zelf schakelen....een beetje raar ja....maar goed het is een kleine moeite hoor.... ben benieuwd of het met de advanced scart wel uit zijn eigen gaat.....mensen antwoorden dus...groetjes..
Bij de scart wordt pin 8 (status) gebruikt voor het omschakelen naar AV. De kabel die je standaard bij de xbox krijgt heeft video (geel) en audio (wit en rood) deze sluit je aan op de scart adapter, deze geeft dus geen status signaal door. Bij een kabel zonder scart adapter (lees los blokje) zal de omschakeling wel werken. Ik heb een advanced scart kabel en deze schakelt automatisch om als ik de xbox aanzet.
Ik gaat dus ook ff een advanced kabel halen. Vindt het veel makkelijker als hij het zelf doet dat omschakelen.
Ja daar heb ik ook wel 30 euro voor over om te zorgen dat ik niet meer op dat knopje hoef te drukken, maar niet heus.
Ik vond het maar irritant bij de DC. Je hebt toch eerst altijd intro filmpies, die hoefk nie te zien, ik kijk liever TV
Ik heb ook de Advanced SCART Cable, en bij mij schakelt ie niet om naar het AV kanaal. Het ligt dus ook aan je TV.
Ja maar mijn TV kan het dus wel, anders zou de dreamcast het niet doen. Verder koop ik echt niet alleen een advanced scart om dat omswitchen. (heb denk ik gewoon geld over)