Automatische update wil Office 2003 updaten terwijl ik XP heb

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Tr@m$, 1 aug 2006.

1. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    Elke keer als ik Excel opstart wil mijn PC wat updates voor Office 2003 installeren (die updates zijn op de een of andere manier binnengekomen via Automatische Update).

Weet iemand hoe ik dit kan voorkomen? Alvast bedankt.

2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou de updates sowieso installeren, juist omdat je Excel gebruikt. Waarom? Omdat in Excel-files van anderen bepaalde code kan zitten waardoor jouw PC toegangelijk wordt voor anderen of dat je informatie verzend naar anderen die eigenlijk niet voor hun bestemd is.

3. Tr@m$

Leuk Bevonden:
    1
    Oh, sorry, ik zie net dat ik vergeten ben te vermelden dat ze juist niet kunnen worden geinstalleerd.
    Hij vraagt om het pro11.msi bestand maar de Office CD is hier voorlopig niet dus dat wordt lastig. Vandaar; is het mogelijk om die update helemaal uit te schakelen want zelfs als ik de aut. updates uitschakel blijft die er om vragen.

4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, als de update al is gedownload, zal hij zelfs bij het uitschakelen van de nieuwe notificaties constant de update willen installeren. Je zal toch zeker de originele CD moeten hebben (en officieel mag je die ook niet uitlenen tenzij je een VLK-overeenkomst hebt) alvorens verder te gaan.

5. Baron van Neemwegge

Baron van Neemwegge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar dat zijn zulke suffe regels. Dat iemand zich daar werkelijk aan houdt is van de zotten|:-

6. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Wederom dank voor dit heldere antwoord; ik weet niet precies of dit de vraag echt beantwoord.

Maar omdat je je vraagtekens stelt bij dit soort regels, zal ik even vertellen waar het om gaat en hoe officieel het eigenlijk behoort te zijn:
    • Elke retail-CD van Microsoft (dus niet via MSDN, VLK of andere business-contract), heeft een produkt-code.
    • Officieel zal je alle produkt-codes moeten kunnen tonen waar je ook bent (bijvoorbeeld met een laptop).
    • Daarbij koop je niks van Microsoft; je least het tegen een van te voren vastgesteld bedrag.
    • Overtreding van deze, en andere regels in de EULA, kan je tot een paar duizend Euro per overtreden produkt aan boetes van de BSA en/of Brein komen te staan.
    En vandaar dat ik tegen Tr@m$ zei dat 'ie dus de CD moet hebben (en eigenlijk ook de produkt-code) op dezelfde plek als de PC die nu kuren vertoont.

Laatst bewerkt: 1 aug 2006
  7. Baron van Neemwegge

Baron van Neemwegge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    /Mod Offtopic verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2006
  8. Tr@m$

Leuk Bevonden:
    1
    Dank voor dit antwoord, ik hoopte dat er wellicht een mogelijkheid was om de specifieke updates te verwijderen maar dat is er dus niet. Toch maar achter die CD aan.

Deel Deze Pagina