1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mastapiece

    mastapiece Guest

    Hio there peeps, ik weet niet of dit in het goeie hok staat maar ok...


    Ik heb dus gister me eerste rijles gehad en het was echt supa!!
    K wil graag weten wat jullie ervaringen waren met je eerste rijles en de lessen daarna, wat mocht je allemaal doen de eerste keer en wanneer mocht je examen doen (na hoeveel lessen) etc etc.

    Wat was je eerste auto en hoeveel heb je der aan uitgegeven?
    Heb je nog tips voor me die me kunnen helpen bij het sneller examen kunnen doen etc?

    Dat soort dingen wil ik graag weten en vele mensen met mij denk ik.

    Ik zou zeggen: go your gang!!!
     
  2. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb morgen mijn rijexamen, was 28 februari begonnen. Ik doe een 8-daagse cursus bij de ANWB (super opleiding) Per dag rijd je dan zo'n 400 KM met z'n tweeen. Dus 200 per man, 8 uur in de auto waarvan 4 uur zelf rijden. Wij hebben in een snel tempo alles gedaan en morgen dus Examen. Ik kan je een ding aanbevelen en dat is: KIJKEN, KIJKEN en KIJKEN!!!! Leer jezelf aan om vanaf het begin goed te kijken en verkeersinzichtelijk te kijken.
     
  3. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    ik ging gelijk al met 140 over de snelweg in me eerste les...

    2weken later had ik me rijbewijs :p

    heb nog geen auto kunnen kopen.... arme student ikke...

    Het is heel belangrijk dat je, je voorbereid op je lessen.... daarmee bedoel ik... je moet niet net doen als je ouders ofzo, die in aller omstandigheden ff de sleutels pakt en weg rijd in die auto...
     
  4. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Succes morgen!! XBW zal voor je duimen! :)
     
  5. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2

    pfff... dat is wel extreem veel hoor.... hoe doe je dat met je school....

    Ik heb ook een anwb cursus gevolg... maar ik kreeg prive les, elke dag gewoon 3 uurtje rijen (wat ik al behoorlijk zwaar is)

    Welk niveau heb je? D?


    btw. suc6
     
  6. mastapiece

    mastapiece Guest

    Kijk es aan, daar heb ik wat aan. K heb zo'n totaal-pakket van 30/40 lessen+examen+ttt voor 1275 euro.

    Hij gaf toen ik instapte al zo'n btje de hele auto aan me (ik moest dus alles doen gelijk) en dat vond ik op zich wel goed, zo leer je het sneller en je ben goed geconcentreerd. Ik had btw nog nooit eerder in een auto gereden dus het was wel ff wennen in het begin.

    K zal je advies van dat kijken goed opvolgen..k zal hier ook me vorderingen posten :)

    ciao
     
  7. mastapiece

    mastapiece Guest

    btw....suc6 morgen!!

    @ DD, hf met je moderator status !
     
  8. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb drie dagen vrij gehad van school, de rest viel in de vakantie:). Ik had Pakket D ja dus heb mijn uren ingeroosterd gekregen. Was wel intensief ja, maar ik was het al gewend want mijn schooldagen zijn minstens zo intensief :)
     
  9. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik had niveau C.... Maar ik had het in de vakantie zomer vakantie gevolgd.... wel 10 procent duurder ofzo... maarja kon niet anders....

    Maar ik reed dus ook echt 3 uur achter elkaar.... jullie ruilen waarschijnlijk om de uur ofzo....
     
  10. mastapiece

    mastapiece Guest

    hoeveel betaal je voor zo'n snelcursus ongeveer?
    en verschilt het veel per niveau (en zo ja, hoeveel?)
    en wat is het verschil tussen die niveaus precies?
     
  11. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    pfoe, ik dacht dat wij 1500 euro hebben neergelegd, het verschilt inderdaad per niveau want hoe 'lager' je niveau hoe meer uren je zult moeten maken. Ik zou zo niet kunnen zeggen wat het verschil is.

    Eastmaster: Wij rulen om het uur ja :), ik heb afgelopen vrijdag wel twee uur achter elkaar gereden omdat een medecursist van tevoren al een uur extra had gedraaid. 8)
     
  12. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    dat valt dan wel weer mee als je om de uur ruilt....

    kan je tenminste ffies staan om je rug te rekken....

    als ik na 3 uur uit de auto stapte was ik helemaal stijf...

    ik had dus niveau C, 1 niveau hoger dan An, maar omdat ik het in de zomer deed, koste het mij meer... ruim 1600 euro :mad:
     
  13. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    Yah, kan ik me voorstellen dat je lichaam dan verzonken is in de autorijdpositie. Het valt idd mee als je om het uur rijdt. Na zo'n dag ben je wel flink afgepeigerd hoor pfeeww.
     
  14. Spaarpot

    Spaarpot Surfdude

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook zo;n 10 daagse cursus bij de ANWB gedaan, ( 7dagen) het leek zo mooi .. al na 7 a 8 dagen je rijbewijs... nou dus mooi niet he. Het gaat veelste snel en je hebt eigenlijk maar erg weinig ervaring voordat je al examen moet doen.

    De dingen die je leert kunnen niet echt bezinken zeg maar, het gaat allemaal zo snel.

    Ik was dus de eerste keer gezakt omdat ik gezakt was kreeg ik een "Plijsterpakket" aangeboden, dit stelt dus geen fluit voor, iets van 4 of 5 lesjes en je mag alweer examen gaan doen.
    Ik dacht dat ik het zou gaan halen maar er zat echt een hufter van een examinator naast me.:mad: dus weer niet gehaald.

    Nu ben ik bij een normale rijschool aan het lessen het bevalt me veeeel beter, veel relaxter dan zo'n stressie opleiding. 20 maart moet ik afrijden. :)

    Ps: als iemand besluit te beginnen met lessen zal ik gewoon een normale rijschool nemen. De ANWB zegt wel dat het slagingspercentage erg hoog is maar daar klopt geen hol van, in die week was iedereen gezakt, heb nog niemand gezien die in de 1e keer voor zo;n cursus is geslaagd.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2003
  15. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    bwhaha, bij ons lopen er genoeg rond die voor de eerste keer geslaagd zijn. Mij bevalt de opleiding heel erg goed. Veel rijden, ik leer ontzettend veel op een dag. Het klopt ook wel dat je veel informatie in een keer krijgt maar dat neem je dan voor de volgende dag mee.
     
  16. Eastmaster

    Eastmaster .nl

    Berichten:
    1.778
    Leuk Bevonden:
    2
    check... ik heb hem in 1 keer gehaald...

    Alles gaat idd wel heel erg snel, de eerste weken nadat je je rijbewijs hebt gehaald is het idd heel erg wennen zonder instructeur......
     
  17. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb ook zo'n ANWB cursus gehad, en zonder goed resultaat. 2 dagen (lees: 20% van de cursus) voor m'n examen zei ik: ik ben nog onzeker op de snelweg. Die gast zei dat het wel goed kwam. Alleen de laatste dag zijn we de snelweg opgegaan, en dat ging toen zwaar relaxed (het was hartstikke rustig).
    Volgende dag, razend druk op de snelweg. Ik op weg van de invoegstrook naar de 4e baan, zegt die malloot van een examinator: IK WIL ER BIJ DE VOLGENDE WEER AF!
    WATTAFAK! :eek:
    Ik stressen, naar rechts, ingreep, gezakt.
    Misschien toch iets te weinig ervaring op de snelweg. |:-

    Ik heb nu geen tijd voor zo'n pleisterpakket dus ik ga gewone lessen volgen 's avonds. :{
     
  18. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb mijn rijbewijs al ruim 3 jaar (had 10 Februari mijn 3e jubileum, gepast gevierd door ff lekker te scheuren :))

    heb na mijn 18e verjaardag in 4 maanden 25 lessen gehad. Ongeveer elke week 2 in het begin. Toen na 13 lessen mijn theorie gehaald en is mijn praktijk aangevraagd. Dat was een aanvraagtijd van 13!!!!!!!!!!!!!! weken (holy fuck, veel te lang), dus ben ik maar overgegaan op 1 keer per week.

    theorie en praktijk allebei in 1 x gehaald. Grootste tip die ik kan geven? Goed kijken. Heel belangrijk. Zie je je examinator vaak een bepaalde kant opkijken? ==> heeft een reden.. :) kijk ook die kant op alleen nog veel scherper.

    Verder gewoon doen waar je al die uren voor geleerd hebt..
     
  19. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb m'n rijbewijs nu 2 jaar ongeveer maar allemachtig wat zijn die prijzen erg de lucht ingegaan. Ik had toen een pakket van 1750,- GULDEN, Theorie + 1x examen, en volgens mij 25 lessen ofzo + examen.

    Maar wat kan ik er verder over zeggen........ tegen die tijd dat je examen hebt heb je de keuze of je je rij instructeur mee wil nemen of niet. Ik wou dat wel en ik had 1 groot geluk ze kenden elkaar erg goed en die hebben de hele tijd zitten lullen. Ik had er bijna een fietser onder zitten met m'n examen maar de examinator keek net om naar m'n instructeur. En ik heb een hele poos bij een parkeerplaats moeten wachten 10 min. ofzo :D .

    Het examen was nog niet begonnen of er ging van alles mis, ga hier maar naar links....ik ga naar rechts...hij zegt; links zeg ik.....Bam ik geef een hengst aan het stuur zonder eerst te kijken...doe maar rustig zegt ie :D ik vergat de knipperlichten .... en dat alles was in de eerste 5 min. Toen had ik 'm al hangen en ik dacht ik slaag toch al niet meer en daarna ging het juist goed op die fietser na dan.....

    Maar mijn inzicht was goed, en ik mocht wel wat harder op de snelweg "dat doe je maar als je 65 + bent". Het was namelijk zomer en een heleboel campers op de weg ik dacht ik rij er mooi achter kan er ook niks mis gaan :+

    DUS GESLAAGD..... :)

    Toen ik afscheid nam van de rijinstructeur vroeg hij wel even of ik die fietser van de rotonde nog had gezien....ik zei jawel...
    zijn reactie...........Je hebt geluk dat de examinator dat niet zag anders had je het waarschijnlijk niet gehaald. :eek:

    Ik ben nog wel eens benieuwd hoe de examinators zijn als je alleen bij hun in de auto zit ???
    En hebben jullie nou ook open vragen met het Theorie examen ???
    Laatste vraag is het nu al zo ver dat je een rijbewijs krijgt met punten of nog niet ???

    EDIT :// Ja ik heb ook alles in 1 keer gehaald.....

    Nog een keer EDIT:

    Mijn eerste auto; weinig geld dus een Hyundai scoupe , ik was nog niet op de snelweg of de remmen begaven het al. Eindelijk nog net thuis gekomen over de snelweg zonder remmen. Overal moesten nieuwe remblokken op en schijven, tjing tjing.

    Later stond ik op de weg ineens stil benzineleiding verstopt, naar een beun gebracht zegt hij; Doe die auto maar zo gauw mogelijk weg er zit nog veel meer aan te komen. Op marktplaats gezet en met winst verkocht :D, die vent zag de auto ok ik neem 'm geen proefritje niks. Had er de ballen verstand van maarja ik ben ook genaaid dus ik naai ook weer iemand.

    Mijn 2de auto; Met het geld van de eerste auto incl. winst heb ik een Volkswagen golf type II wolfsberg edition gekocht. Zonder stuurbekrachtiging werkt totaal k*t, deze stuurde veel zwaarder dan de H.S. Op de 1 of andere dag flikkert 't raam m'n portier in, zit dat ding gewoon vast met een balk hout :confused: . Daarna de pakking lek van de motor, had weinig geld dus moest het zelf doen. 2 dagen aan het kloten geweest....... en er zat maar 1 dingetje in de weg :'-( . Eindelijk de auto klaar.........paar dagen later......... politie belt op mijn splinternieuwe gestolen scooter was na 3 kwart jaar weer terecht. Auto en scooter verkocht had dus weer geld voor een andere auto.

    Mijn 3de auto; Een Opel Calibra 8v, eindelijk een auto die goed is.....mag ook wel na zoveel tegenslag. Laatst een kleine beurt voor de auto ik kreeg complimenten dat de auto er aan de onderkant nog zo perfect uit zag :p . Alleen binnenkort 4 nieuwe bandjes.....maar denk dat ik er ook direct maar een paar mooie velgies op gooi. En een nieuw kleurtje zou ook niet verkeerd wezen, moet alleen nog ff een goeie beun vinden voor een mooi prijsje.

    Zo.......ben niet helemaal lekker ik typ normaal nooit zoveel... 8)

    Enne euh AlphaZeL veel suc6 met je rijexamen (inmiddels) vandaag. En vooral kijken ze hebben het liefst dat je je nek bijna breekt dan alleen met je ogen kijken.

    Edit:// oeps de prijs.... van de H.S. weet ik het niet meer volgens mij 2250,- GULDEN ofzo en verkocht voor 2750,-

    Volkswagen W.E Type II 1500,- EURO >> verkocht voor 2500, EURO

    Opel Calibra 8v 3400,- EURO ..... en deze verkoop ik nooit meer met winst dus ik knap 'm op (kleurtje, velgjes en een lekker geluidje) en rijd 'm daarna helemaal af.......

    En nu ga ik mijn bedje opzoeken.... weltrusten...8)
     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2003
  20. AlphaZeL

    AlphaZeL Obey your Master...

    Berichten:
    1.187
    Leuk Bevonden:
    1
    wattafak zeg, kreeg opeens een andere examinator. Afijn ikke rijden, ging goed, kleine foutjes. Rij de afrit af, 100 meter voor t CBR verkeerd opgesteld--->gezakt gek!!! wattafaaaaaaak!!! Ikke nu balen dus
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina