1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat er in zo'n belangrijk topic zo weinig getyped wordt :+

    Ontopic: Ik heb vandaag mn eerste rijles gehad, en ik vond het zelf wel goed gaan. Aan het eind van de les had ik alle 'onderdelen' van de auto al wel door, en zelfs schakelen ging redelijk soepel. Ik had vooral moeite met overizcht krijgen op het verkeerd, maar dat had ik ook wel verwacht.

    Zijn er nog meer mensen die net zijn begonnen/alweer wat verder zijn? Ik zie hier namelijk niet veel ervaringen meer.
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik ben ook nog steeds bezig.. instructeur is een maand op vakantie geweest=( dus heb een maand niet gelest, maar het gaat nu toch wel goed.
    ik hoop eind deze maand begin volgende maand af te mogen rijden!

    @ Mars15, ben je nu eigenlijk al geslaagd of nog niet?
     
  3. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben al 3x gezakt op kleine dingen. wat een zuurpruimen daar bij het cbr. een grote factor is volgens mij welke examinator je krijg.
     
  4. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zakte de eerste keer omdat ik bij het invoegen volgens de examinator te lang over me schouder keek.. 1 seconde ofzo, terwijl volgens hem dat gewoon in een enkel blik moest gebeuren. En van die dingen van ALS er een auto voor je had gereden of ALS er iemand was overgestoken.. was echt een klote examinator ook, hij probeerde me steeds te naaien wanneer het moeilijk werdt.. begon ie tegen me te praten enzo. En mijn instructeur zat niet bij me in de auto, dus die kon hem ook niet afleiden of comentaar geven op zijn beslissingen. maargoed, 2e x ging echt super.. had 1 hele grote fout doordat ik iemand voorliet die geen voorrang had, maar had de situatie dus niet goed bekeken, maar ff later waren er 2 kleine jongens die zouden oversteken zonder uit te kijken. En ik remde zo hardt dat mijn instructeur ook bijna voorin zat, maar de examinator zei dat ik zeer goed gereageerd had. En nog geen minuut later stopt een taxi aan de kant van de weg, ik zal er om heen, en zo stormt er een menneke van zo'n 6 jaar ineens kijhard uit, dus ik moest heel snel uitwijken en vol in de ankers. maar ook weer heel goed gereageerd volgens hem:D.. En hij zei dat door de goede handelingen de fouten vergeven werden.. heb het nu een maandje ongeveer.. had wel 38 lessen in totaal:mad: Maar 1 advies.. neem altijd je instructeur mee achter in de auto.
     
  5. mars15

    mars15 Guest

    Ik was vanochtend weer op. Het ging gewoon goed, niet zenuwachtig geen ingrepen. Krijg ik het verwijt van haar dat ik te laat kijk donder op kut mens.. Ik keek heel de tijd en echt niet pas op het kruispunt. Instructeur reed mee, en vond me goed rijden. Dat kijken, nooit eerder bij de vorige keren zeiden ze daar wat over. :mad: :mad: :mad:
     
  6. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    38 lessen valt best mee? Is een gemiddelde dacht ik zo. Zijn mensen die er langer over doen en mensen die er weer korter over doen. Als je zelf maar het gevoel hebt dat je goed en verantwoord achter het stuur kunt zitten. Liever langer lessen dan te snel op de weg maar heel onzeker zijn over het rijden.

    En wat die instructeur betreft. Die had ik juist de keer dat ik was geslaagd niet meegenomen. Een instructeur kan ook aardig in de weg zitten achter in de auto of ervoor zorgen dat je je aandacht er niet helemaal bij hebt. Een examinator wil ook wel eens wat door de vingers zien. Kleine foutjes, maar met een instructeur erbij lukt dat niet altijd. Mijn ervaring is dat als je zonder instructeur gaat je zeker overkomt en dat alle aandacht 100% naar jou gaat en niet nog eens naar een instructeur achter je.
     
  7. flipmode182

    flipmode182 Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, daar heb je wel gelijk in. ligt ook aan de instructeur.. die van mij begon wat met de examinator te praten en zorge voor een relaxte zweer in de auto.. en wanneer de examinator iets vroeg dan vong de instructeur dat vaak op zodat ik gewoon me kwek kon houde:D Maar het is afhankelijk van wat voor typ je bent, en wat voor instructeur je hebt.
     
  8. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Morgen me derde rijles, de instructeur helpt al niet meer met de koppeling... kan niet echt iets vinden wat ik echt moelijk vind, alleen heel snel optrekken is beetje lastig, verder rustig optrekken is piece of cake. :)
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295

    Pff klote man, hoe vaak ben je nu gezakt? En hoeveel rijlessen heb je nu gehad?
     
  10. mars15

    mars15 Guest

    4x gezakt en jij

    iets van 40-45 lessen
     
  11. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    heb nu bijna 30 lessen gehad, maar nog geen examen gedaan!
     
  12. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    De 5de keer moet je toch staatsexamen doen of is dat al weer verandert?
     
  13. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb vorige week bij een vriend van mijn vader een SUPER toffe auto gezien :)

    [​IMG]

    Alleen was hij iets donkerder blauw en zat het stuur links ;0 Wel jammer dat er nog een paar dingen aan verbeterd moest worden en dat ik het geld er niet voor heb. Naja, ik zou de kosten van de auto wel op kunnen brengen, maar dan moet ik de benzine ook nog kunnen betalen ;)

    Ik wacht nog wel even voor ik zelf een auto haal. Kan nu die van mijn ouders nog gebruiken en dan is de benzine ook nog gratis :) Maar toch blijft het een supervette wagen!

    EDIT: In verkeerde topic gepost, sorry :mad: Zag pas later dat het om rijbewijzen ging...
     
    Laatst bewerkt: 7 aug 2006
  14. mars15

    mars15 Guest

    ja staats examen kan waarschijnlijk pas in oktober
     
  15. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Vanmorgen weer gereden, en nu moet ik vrijdag weer. Ging wel goed. Ik ging alleen 1 keer optrekken in zijn 3...en dat ging niet. :+
     
  16. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    in zn 2 lukt wel hoor(is alleen mn rijles instructeur niet zo blij mee:9)
     
  17. melvinvdb

    melvinvdb Professional

    Berichten:
    322
    Leuk Bevonden:
    0
    nouja ik ook dan maar als nieuw lid, na het hele topic gelezen te hebben.
    ik heb intussen rond de 35 lessen gehad en ben helaas 3 keer gezakt, naar mijn gevoel 2 keer onterecht, binnenkort heb ik weer examen en dan hopen dat ik het examen dan wel haal
     
  18. mars15

    mars15 Guest

    is te hopen anders ook rijkswaterstaat

    ach daar slagen we wel \o/
     
  19. xbox3604life

    xbox3604life Active Member

    Berichten:
    409
    Leuk Bevonden:
    0
    wat doen ze dan bij zon staatsexamen. ik heb voor mijn gevoel ook 2 keer goed gereden en toch gezakt.
     
  20. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Anders jat je ff mn avatar:x =(

    EDIT: Je kunt ook gewoon geen avatar maken voor xbw die er een beetje aardig uitziet want er komt altijd wel weer een debiel die dat ding zonder blikken of blozen en zonder te vragen gewoon ordinair jat. Is niet de eerste keer.
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina