1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.468
    Maandag afrijden

    Spannnnuund... \o/
     
  2. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    pfff ik mocht eigenlijk 4 september afrijden, maar dan ben ik op kamp:mad:
    Weet nu nog niet wanneer ik wel mag afrijden, maar hopelijk is het snel!
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu al meer dan een maand aan het lessen en doe 3 lessen per week omdat het vakantie is. Gaat best lekker en heb er nu 12 uur op zitten.

    Theorie vorige week gehaald.

    Mn schoon ouders hadden een Fiat panda 1000 en die wouden voor nop wegdoen aan de sloperij. Maar ze hebben em dus aan mij gegeven.

    Dat is best chill want hij is motorisch in orde en heeft APK.

    Lekker autootje om nog wat meer ervaring in op te doen.
     
  4. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    De diepere betekenis van dat laatste woord snappen ze hier niet denk ik, ME. Maar succes;)
     
  5. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen maandag mn rijbewijs gehaald :9
    Gelijk de eerste keer!
     
  6. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik moet morgen ook afrijden. Ben niet echt zenuwachtig, en ik denk dat ik het wel ga halen! Heb er echt zin in!
     
  7. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    En? En? En? :)
     
  8. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik moet nog:+ Wordt om 12 uu opgehaald en om 1 uur afrijden.
    Als ik dan terugben van het gemeentehuis ( eventueel ) dan zal ik wel vertellen hoe het is afgelopen!
     
  9. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    over 4 weken afrijden en heb nu 21 lessen gehad :) ... ik heb er in totaal nog 5 voor ik moet afrijden, dus laten we hopen dat ik het ga halen :)
     
  10. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Hoosie is nu bezig. Succes. :)

    Overigens heb ik hem zelf (eindelijk) vanmorgen gehaalt, nadat ik er in de zomer een aantal maanden niets aan had gedaan. Ik was alweer om twaalf uur terug en om half één gaat het gemeentehuis hier dicht dus ik op de fiets gestapt, snel wat pasfoto's laten maken en nog met zo'n vijftien minuten het gemeentehuis binnen gestapt. Tijdens de 'procedure' kwam de mevrouw achter de balie erachter dat ze per ongeluk had aangegeven dat ik alleen gekwalificeerd zou zijn voor rijden in een automaat. Dus een heel gebeuren met allerlei figuren, conclusie was dat ze het niet konden aanpassen (ook niet met laten verlopen en vernieuwen) en dat ze de RDW zouden moeten contacteren om het te laten veranderen. Als het goed is kan ik hem morgen ochtend alsnog ophalen.

    Maar goed, ik ben allang blij dat ik hem heb gehaalt.
     
  11. carmaniac

    carmaniac ....

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Congrats...:)
     
  12. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Van harte! Weer een gevaar op de weg erbij. :+
     
  13. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    apk erop en goed rijdend waarom dan naar de sloop? zet dan op marktplaats...
    zodra het rijdt en het heeft apk kan je er nog geld voor vangen\o/
     
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    En ook ik heb hem gehaald! 1e keer, ben echt blij. Nu even naar het gemeentehuis, en dan even een rondje rijden in de auto van mijn moeder!
     
  15. carmaniac

    carmaniac ....

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    congrats to you too....
     
  16. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    zo zie je maar ben je ajaxcied dan haal je je rijbewijs, feyenoorders blijkbaar niet:p
     
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Pff ging net rijbewijs halen.. kreeg bijna ruzie met dat mens daar. Ik ging controleren of alles wel goed was zegt ze: dat hoeft niet hoor er worden geen fouten gemaakt.
    En daar ging ik tegenin.. Pff kut wijf! Zeggen dat ik een grote mond heb enzo.. Maar ja ik heb hem en dat is het belangrijkste!
    Nu nog ff een leuk cd'tje branden voor in de auto en rijden maar!
     
  18. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    heb vandaag mn eerste rijles gehad! vond t wel lache ook al mocht ik alleen sturen.. mocht wel meteen de snelweg op haha :D
     
  19. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb nu 5 lessen gehad.

    De eerste keer dat ik in de auto zat vroeg de instructeur of ik wel eens gereden heb. Ik vertellen van; alleen een keer op een weinland ergens in Friesland bij een vriendin, maar dat was meer vol gas (wat een touren 20 jarige auto's maken hou je neit voor mogelijk :p) en schakelen naar z'n 2 tot de max van de touren, dan handrem in en slippen maar.

    had dit verhaal in 1 minuut verteld, 1 minuut later zat ik al op de ring, niet afgeslagen, niets fout gedaan gewoon in een keer goed.

    Nu naar 5 lessen merk ik juist wat het moeilijkste is: langzaam rijden. Het zit nog lang niet in mijn system om de koppeling zacht in te drukken als je langzaam rijdt. of als je van +/-15km u rem én koppeling moet indrukken om te remmen (als voorrang je niet verleend wordt ofzo.)

    Ik heb de koppeling ook pas sinds vorige les góed door. versnelling 1 moet je de koppeling 2 seconden indrukken om naar de 2 te gaan, maar ik dacht dat de tijd dat je hem helemaal indrukte 2 seconden was. en niet de opkomtijd. en dat vond ik wat vaag. dus als ik in 2 zat liet ik gewoon langzaam de koppeling los. maar alsnog te snel, veel hakken en stoten dus :p.

    in zijn 1 heb ik hetzelfde alleen dan moet het zelfs 3 seconden, het is niet fijn als je voor een stoplicht staat op de ring in spitsuur, dat kan ik je wel vertellen :p

    en ik kijk nog te weinig naar borden langs de weg. Maar daar probeer ik nu extra goed op te letten. als je bijvoorbeeld 1 keer een zone bord niet ziet rijdt je al snel 50 (sommige wegen lijken zo op 50km wegen terwijl het 30 is)
     
  20. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    nee. je kan je koppeling zo snel loslaten als je wilt hoor. geef gewoon gas bij;)
    koppeling langzaam loslaten en tegelijkertijd gas geven. diesel hoeft dit in principe niet benzine altijd
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina