1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

AUTO'S: (rijlessen,rijbewijs halen)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mastapiece, 9 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    JAAh! Nog een paar maanden! 14/03/1989! Jaah auto rijden !!
    het werd Godverdomme ook wel eens tijd! altijd maar nat regenen op mijn scooter!
    Ga denk ik bij de Anwb rijlessen nemen ivm korting en goede pakketten/slagingspercentage
     
  2. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben Geslaagd :cool: . Weliswaar na 43 lessen, maar ondanks alle negatieve commentaar wat ik om me heen krijg vraag ik me af hoeveel mensen zonder enige ervaring vantevoren het sneller halen. Verder heb ik het (uiteraard) in 1x gehaald, zowel theorie als praktijk... Over het algemeen wel een acceptabel resultaat vind ik. Alles bij elkaar 5 maanden over gedaan (mede dankzij 1 maand wachttijd bij het Cbr) en mn theorie examen inmiddels alweer ruim 3 maanden. Vandaag geweest om het plasticje aan te vragen :D
     
  3. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Me:+ Heb het zonder ook maar enige ervaring na 36 lessen gehaald, en ook alles in 1 keer gelukkig. En ach ervaring vooraf is ook niet altijd goed. Een vriend van me had al ervaring en deed er 48 lessen over en is pas de 3e keer geslaagd.
    Gefeliciteerd trouwens;)
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Dat hangt er vanaf vriend , je kan er in mijn ogen niet vroeg genoeg mee beginnen.Als je thuis over een ruim privéterrein kan beschikken zoals ik destijds krijg je sowieso een grote voorsprong aangezien je de basisprincipes al volledig onder de knie hebt.
    Toen ik destijds 12 jaar :eek: oud was , begon het leren rijden met simpel voorwaarts en achterwaarts rijden,dan kwamen de parkeermaneuvers erbij zodat ik op 13 jarige leeftijd de auto al beter kon inparkeren dan menige volwassene destijds.Toen ik 16 jaar was kwamen de eerste stiekeme lessen op de openbare weg onder begeleiding van mijn vader .en toen ik net 18 werd heb ik dus mijn theoretische en praktijklessen op 14 dagen tijd afgehaspeld en uiteraard geslaagd.
    En mijn 16 jarige zoon heeft van mij trouwens óók al lang zijn eerste rijlessen gehad op privéterrein en beheerst nu al de wagen beter dan menige beginnende 18 jarige leerling-chauffeur.
     
  5. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295

    Ja, maar je kan het ook verkeerd leren zoals bij een vriend van mij dus het geval was. Die heeft 10 lessen nodig gehad tot dat hij zijn eigen rijstijl eruit had.
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Precies, en een auto besturen kan iedereen wel.. Maar de rest eromheen, veeeel belangrijker
     
  7. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het helemaal met LangeJan eens. Ben dan ook wel trots op mijn nog op te halen pasticje ondanks het relatief hoge aantal lessen.

    Succes aan iedereen die er nog om moet, en ik kijk af en toe nog wel eens hier als er vragen ofzo zijn. (of als bijv. die vervloekte EU het motorrijbewijs A2 verhoogt naar 24 jaar, of als ze scooters als categorie op het rijbewijs gaan zetten =( ). Niet echt auto(les)nieuws, maar desondanks toch even vervelend :x
     
  8. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd met je rijbewijs!

    Ik ga over 1 maand als het goed is ook afrijden. ik heb nog geen definitieve datum, maar waarschijnlijk vóór 2 Maart!

    Zelf heb ik dan 20 lessen gehad. een pakket van 800 euro met examen er in.
    De kans is groot want het slagingspercentage is nog redelijk goed met dit pakket.

    Het ligt er denk ik ook maar net aan welke rijschool en instructeur je hebt. De ene is wat zuiniger op zijn auto dat die heel lang mee gaat koppelen. Dit werd bij mij bij de eerste les alleen gedaan, na deze les heel wat keren afgeslagen, maar nu heb ik het helemaal onder de knie. Ik denk dat als de instructeur mee gaat koppelen dat je het gevoel niet krijgt en het misschien wel verkeerd aanleert.

    Het enige waar ik zelf op moet letten is nog net iets beter kijken. Vooral bij evenwaardige kruispunten rijdt ik wel eens gewoon door alsof er niets aan de hand is. En ik kom te hard aanrijden bij sommige kruispunten. Af en toe zie je wel eens iemand verschrikt in de auto kijken die voorrang heeft.

    Dit zijn kleine dingetjes maar makkelijk aan/af te leren.

    Ik vind het echt mooi, ik rijdt in de BMW 320d 2.0L. Als ik wil invoegen op de snelweg laat ik best een groot achter mij van mensen die ook willen invoegen, net als bij stoplichten. Hij trekt enorm snel op. Jammer dat ik zelf niet voor een auto als deze ga :p max 1.4L, dan is het gebeurd met de pret!

    Misschien nog even doorlessen dan maar ;)
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2007
  9. laila

    laila Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo

    ik ben nieuw hier.
    leuke topic!!!
    hebben jullie misschien tips over de bijzondere verichtingen?
    ik heb er echt moeite mee!!
    ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
     
  10. halo nerd

    halo nerd i like halo

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had vanmidag rij examen voor de 1ste keer

    [​IMG]

    en ik had dus gewoon een ingreep van die examinator, zie bovenstaande plaatje

    ik wou vanuit stil stand de rijbaan op rijden, en toen greep me examinator ineens in met het excuus: wat als die auto naar deze baan wil, ik zeg ja maar dat noem je toch voortijdig invoegen, nou toen kon die niet echt een argument meer verzinnen, maar ik had zoiets wat jij wil ik ga wel extra voorizchitig rijden, dus we kwamen bij een flink industrie gebied, waar allemaal vrachtwagens en voorkheftrucks reden nou vooral van die voorkheftrucks had ik zoiets van hmm even voorzichtig zijn want die gasten keken echt niet uit, dus ik reed 40 waar je 50 moet, begon die heel bijdehand van ja er zijn zeker veel 30km zone's in vlaardingen, de stad waar ik woon, maar hij was de hele weg nogal bijdehand bezig enzow maar uiteindelijk ben ik dus gezakt omdat ik 40 reed waar ik 50 mocht, lang leve de voorizchtigheid:emo:
     
  11. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Laat hij je daarvoor zakken? :confused: Heb je het ook tegen hem gezegd waarom je dat deed?
     
  12. halo nerd

    halo nerd i like halo

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0
    jah hij zij dat ik uiteindelijk gezakt was voor dat 40 rijden waar ik 50 mocht, hij vond dat als ik dat ergens anders zou doen ik voor hinder zou zorgen ofzow|:-

    ik zei jah maar er reed verder niemand achter me, en dan krijg je t andwoord jah maar de volgende keer misschien wel:x
     
  13. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    mijn rijleraar liep vandaag ook toevallig te zeiken over het CBR, hij had bijv. vorige week iemand die in zijn ogen perfect reed maar toch niet was geslaagd wegens niet genoeg kijken. en hij noemde ook dingen zoals ''je moet ook een beetje geluk hebben bij je examen''
     
  14. SVS

    SVS Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    0
    Over welke bijzondere verrichting bijvoorbeeld?

    En niet vergeten, altijd aan je instructeur vragen als je iets niet snapt. Hij/zij wordt toch betaald om het je te leren.

    Er is gewoon geen ander goed hollands woord voor. Je bent gewoon genaaid. Ook bij dat invoegen van jou. Als die Audi in de linkerbaan rijdt, en jij wilt rechts invoegen. Als je gewoon goed hebt gekeken van wat doet die Audi, dan is er toch niets aan de hand dat je gelijk invoegt, dat bespoedigt alleen maar de verkeersdoorstroming waar die gasten zo dol op zijn.

    Zo verdienen het CBR en de rijschool weer wat extra geld aan je he...
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2007
  15. Tranq

    Tranq Active Member

    Berichten:
    343
    Leuk Bevonden:
    0
    zeker triest, het is niet verboden om ergens 40 te rijden waar je 50 mag, cker geen punt om iemand op te mogen laten zakken.
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet je zeker dat het alleen dat was. Was het niet dat hij dacht dat je onzeker reed? Ik ben door zelfde rede ooit gezakt, maar dat kwam na veel doorvragen uit dat hij vond dat ik onzeker reed. (wat ook bullshit was O-))

    Nee maar wel zeer vervelend als je dat doet. Volgens mij wordt je ook getest of je soepeltjes met het verkeer mee kan. Waar dat punt dus ook onder valt.

    Er is ook geen wet die zegt dat je MOET kijken in je spiegels. Maar het moet toch, niet omdat het verplicht is, maar omdat je anders gevaarlijk en irritant bent.

    Maar dat laat niet weg, CBR laat een boel mensen zakken die het zouden moeten halen en laten veel mensen het halen die niet eens kunnen rijden. Als ik om mij heen kijk heeft een jongen pas ook een rijbewijs gekregen en die bakt er niets van. (ook al ongeluk gehad). CBR slaat gewoon nergens op. Je kan in een kwartier ook niet beoordelen of iemand kan rijden.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2007
  17. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Iemand tips voor een rijschool omgeving 's-Hertogenbosch?
     
  18. Mezzla

    Mezzla Times Like These

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit zelf bij Peter Hoek. Prima rijschool, heb weinig (/niks) te klagen. :)
     
  19. Erik_

    Erik_ Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Van Hazendonk in Rosmalen, valkenierssingel 70 dachtik.
     
  20. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    dat noemen ze ook wel niet besluit vaardig rijden... in zijn ogen ben je dus niet helemaal zeker wat je doet dus terecht gezakt:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina