1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Auto's] Welke auto('s) heb/ben jij of je ouders! [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 11 dec 2008.

  1. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Je hebt dus de keuze gekregen uit een aantal auto's? Betaal je zelf alleen de bijtelling of mag je er niet privé mee rijden?
     
  2. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Eigen bijdrage + bijtelling...
     
  3. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    En hoe groot is het deel wat de baas betaald?
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Klopt wel wat je zegt ja. Zoals ik al zei win je met een holle pijp vrij veel, alleen neem ik aan dat de Celica (die toch een beetje centraal staat in deze discussie) gewoon nog een kat heeft e.d. Dan win je met een dubbele DTM brulpijp geen vermogen. Met een sprintuitlaat vanaf spruitstuk natuurlijk wel. Als je er ook nog eens een spaghetti spruitstuk erop zet, kan je met sommige wagens wel 15 pk + winst halen.

    Daarnaast heb ik het niet over universele ebay rommel. Ik haalde mijn auto eerder er al bij (meer in de zin van: ik mag eigenlijk niks zeggen over filters en uitlaten omdat ze er bij mij ook op zitten) want ik heb ook een K&N luchtfilter (zelfde merk als de Celica) en ik win er geen vermogen mee. Dat ding zorgt naast een rauwer geluid alleen voor het zo nu en dan afslaan van de motor bij het intrappen van het koppelingspedaal en een ontzettend rijk mengels bij stationair toerental. Die 2pk wints op de rollenbank kan aan zoveel andere factoren liggen dat het eigenlijk te verwaarlozen is. Daarnaast zeg je dat hij er pas een maand op zat en dus redelijk clean was neem ik aan.

    Maarja, je hebt zeker gelijk als je zegt dat je winst kan halen met een andere ademhaling van je motor. Dan moet je alleen een stuk meer doen dan een sierstuk en een filter, maar dat heb ik nu al genoeg gezegd volgens mij :+ Vind die stats van de rollenbank wel interessant trouwens. Altijd leuk zulke waarden. Heb me ook laten vertellen dat je met een katvervanger op mijn type wagen je een vermogenswinst haalt van 5% en nog veel meer koppel. Zet me toch aan het denken :9 Jammer dat de APK er moeilijk over doet.

    En zijn motorruim ziet er zeker goed uit ja. Maar ik heb geloof ik al eerder gezegd dat de wagen zeker netjes gestyled is. Not my kinda' taste, maar wel met aandacht gedaan :)
     
  5. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Heb geen idee ...
     
  6. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Handig. :+ Kun je niet beter die Scirocco houden dan? Wat is daar zoveel mis mee dat je nu alweer een nieuwe auto wilt? Lijkt mij persoonlijk een heerlijk wagentje.
     
  7. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    .........Volkswagen scirocco?
    Zelfde prijs als de audi ongeveer, zeker met het nieuw voorgestelde bleumotion model.
    Of vind je hem niet mooi?

    S3?? weet niet wat je verdient maar eigenbijdrage+bijtelling zal je zwaar voel in je beurs

    Edit: Heb je al een scirocco?
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Hij had een scirocco ja, waarom hij die niet gewoon houdt is mij een raadsel 8)
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad. Hij heeft geen verstand van auto's maar wil wel een andere. 8)
     
  10. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Tja als je ook maar even over nadenkt om die in te ruilen tegen een pug. 3008..........Heb je volgens mij niet heel veel verstand (van auto's)
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Het hoeft niet persee een betere / mooiere / grotere auto te zijn. Kwa prijs is het namelijk minder als een Scirroco.

    Wees gerust, deze keuze is gevallen op een A3. Deze word pas in februari geleverd, dus heb de Scirocco voorlopig nog.

    EDIT
    Dan nog moeten de gemaakte keuzes door mij nog gekeurd worden door de baas ;) Zal geen probleem zijn, hij was ook degene die mij en andere een compleet pakket aan formulieren mee gaf voor nieuwe auto's.
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2009
  12. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    De A3 zal toch qua prijs niet veel schelen met de scirocco?
    Waarom doe je hem dan weg als ik vragen mag?
     
  13. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Ik geloof dat de Sirocco een maatje meer is als een Golf en minder als een Passat.

    Waarom ik hem weg doe? Ik ben, waarschijnlijk, goedkoper uit met een A3 dan met een Scirocco. Iets met catalogus waarde e.d.

    Dont get me wrong, de Sirocco rijd prima ... en is lekker pittig. Maar heb ook een tijd in een A3 gereden en dat is gewoon echt ... heerlijk. Wegligging, vermogen, comfort ... De Sirocco is gewoon een gepimpte Golf ... meer niet.

    EDIT
    Wil overigens nog niet zeggen dat als de prijzen e.d me niet bevallen ik gewoon lekker blijf kleven hoor :+
     
    Laatst bewerkt: 14 okt 2009
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Heb een Golf V GTI DSG, alles erop en eraan... Gaat over 1.5 á 2 jaar hopelijk weg voor een Golf VI GTI R met standaard 280 paarden..... Mijn ouders rijden een schrale Nissan Primera :p Zijn geen autoliefhebbers, ik wel.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    GTI R bestaat niet. Dan wordt het de Golf R. :)
     
  16. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Vriend van me heeft zojuist een BMW Z3, 2.8 Type 97 gekocht.

    Dat word weer gassen ;) Hij verwisseld zo vaak van auto als ik van boxershorts, redelijk vaak ... maar niet per dag.
     
  17. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zelf lekker de Scirocco houden, vind persoonlijk de achterkant van een A3 niet zo heel erg mooi. Ik heb altijd het idee bij zo'n auto aan de achterkant niet helemaal is afgemaakt. Idem met de BMW 1 serie.
     
  18. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    uhm nee:+

    Maar ik heb een vraag, ik loop al een tijdje met het waarschijnlijk onrealistische idee rond, om als ik 18 ben, en ik me rijbewijs heb (over 4 jaar). Dat ik dan een BMW 3 serie koop, niet het model van nu maar 1tje terug. Ik had dan bedacht dat ie rond de 2/3 duizend euro zou zitten. Is dat echt haalbaar of moet ik dan toch maar voor wat anders kijken?
     
  19. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Even over de posts van gister (Rampage & Tyrant):

    Tyrant, normaal reageren naar andere members, want niet iedereen (z'n vader) werkt bij MacDonalds. Rampage, gebruik de report knop een keer ipv te gaan schelden. Dit is echt de laatste keer dat ik het zeg.

    Ontopic weer.
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Ik zou gewoon lekker sparen tot zo'n 3000 euro, en dan maar over 4 jaar kijken wat er op de markt is wat je voor dat geld kan halen. Een auto uitzoeken doe je ook niet in een dag. Heb zelf een half jaar marktplaats, ebay, de bekende dealersites en noem maar op afgezocht totdat ik bij één model had van 'damn, dit wordt 'm'. Als je dan over 4 jaar zo'n 3 serie kunt kopen voor 3 rooitjes is 't makkelijk kiezen, anders zijn er nog genoeeeeg andere modellen die ook heel vet zijn om te rijden :)
     

Deel Deze Pagina