1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Auto's] Welke auto('s) heb/ben jij of je ouders! [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 11 dec 2008.

  1. JeePee

    JeePee Guest

    Had je die foto's van die Megane niet moeten laten zien. Vind je het gek dat we nu denken dat je een Sjonnie bent? Helemaal omdat Anita ook op de foto staat ;)

    En het echte werk komt nog altijd uit Europa, maargoed.
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Zooooooooooo dan, deze komt alweer uit 2008? My god....gek dat niemand over autos praat ;)

    Van een

    [​IMG]

    naar een

    [​IMG]

    De auto die ik eigenlijk al vanaf dag 1 wilde, maar kon het mij gewoon niet realiseren vorig jaar, dus ging ik voor een andere eerste auto. Ik ken de verhalen van dat het een risico is met een tweedehands golf halen, maar inprincipe zijn ocassions altijd een risico.

    Ik ben naar de garage gegaan met twee jongens die heel wat know how van autos hebben, onder de motorkap gekeken, motor gestart, klonk zeer goed. Een testrit gemaakt, remmen getest, zag er allemaal zeer goed uit. Ik vroeg één van die jongens wat hij zou doen in mijn geval...en daarop zei hij dat ie niet into Golf was maar dat het er zeer goed uit zag en hij zou het doen.

    Ik kreeg bij deze garage 500 euro terug voor mijn opel , ondanks dat ie volop olie lekt,en de man zag dit ook...ook dat de blanke lak van het dak flink aan het loslaten is en ronduit lelijk is. Bij andere garages kreeg ik nog geen 200 voor mijn opel terug. Kortom...1650 vroeg hij in totaal voor de Golf, maar met inruil van mijn corsa word zo'n grapje een stuk aantrekkelijker.

    Kortom...morgenmiddag ga ik hem ophalen.

    (en nee, ik ben niet zo'n stoer jongetje die wil patsen...een image die de Golf helaas al een hele tijd heeft)
     
  3. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    mooi wagentje!
    vind het ook jammer dat bepaalde auto's zo'n rare reputatie hebben terwijl het wel gewoon echt vette wagens zijn
     
  4. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Wanneer ik me rijexamen haal krijg ik me oma's fiat panda:cool: YEAH!
     
  5. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Oh boy, hoe je je toch kunt vergissen he. Ze zeggen liefde maakt blind en dat is ook zeker in dit geval zo. Ik vond de Golf zo tof afgelopen zaterdag dat ik vrijwel elk mankementje als 'niet boeiend' bestempelde. Maar ik had natuurlijk allang moeten zien dat er dingen niet klopte.

    Ik ging er vanochtend heen, en zag dat die man nog niks aan de auto had gedaan....plintjes hingen nog los , die moesten gefixt worden. Dat deed ie nog wel even met wat kit en tape zei ie, wanneer ik de auto op mijn naam ging zetten bij het RDW.

    Ik vorige keer vergeten iets erbij te melden...de velgen die op de golf zitten zijn prachtig, enig nadeeltje ervan was dat ze allevier opnieuw recht gezet moesten worden, want ze slingerden als de tering.....ik kon dus kiezen om of de originele er weer op te zetten (door die man dus van de garage) voor 100 euro. en dan kreeg ik die mooie velgen mee en kon ze later laten repareren een keer. Of ik reed er mee naar een banden fabriek zeg maar...om daar de velgen gelijk recht te laten zetten. (De man beweerde dat ik voor 50 euro per velg klaar was...dit bleek uiteindelijk over de 70 euro te zijn)...ik besloot dus het laatste te doen.

    We kwamen uit bij Kuil Banden, en die liet ons weten dat naast de 280 (ongeveer) ook nog montagekosten bij kwamen...en dat het gauw tegen de 400 euro ging lopen. Toen kwam een van die gasten met een aanbod voor gloednieuwe velgen, nog mooiere en die konden er gelijk op gezet worden , 400 euro ..helemaal klaar. Dat heb ik dus gedaan...

    Maar zodra de auto omhoog ging op de brug, en één van de monteurs onder de auto doorliep en een beetje keek merkte hij allerlei dingen op...olie lekkage...en behoorlijk veel andere dingen (waarvan ik de namen niet weet) wat totaalniet klopte..en het was idioot dat dit gewoon door de keuring was gekomen. Want hij vroeg me dus of ie gekeurd was...en toen zei ik ja, toen zei hij dat ik daarmee dan geluk had.

    Dat waren natuurlijk al geen leuke dingen om te horen...uiteindelijk toen bijna alle nieuwe velgen erop zaten stootten we op een ander probleem...de velg kon niet vast gezet worden omdat 2 gaten op de remschijven het schroefdraad gewoon vrijwel weg was, maw.....ik heb in een behoorlijk gevaarlijke auto gereden een paar keer vandaag.

    Dit waren nog maar een paar mankementjes, wellicht bij een volledige check..zou er veel meer gevonden worden denk ik. Uiteindelijk hebben we geregeld dat ik mijn geld kon terugkrijgen (en mijn Corsa) ...ondanks dat ik geen enkele garantie had gekregen..dus dat was opzich nog netjes afgehandeld...maar afgezien van dat vind ik het een schande.

    Als je erover nadenkt...dat die man mij 500 euro gaf voor mij Corsa is al verdacht..en een Golf 18 GT, voor 1650? ....zijn Golfs meestal niet heeeeeel duur? Hoe dan ook.....
    Liefde maakt blind, dat zei mijn kameraad tegen me die mee was...die had afgelopen zaterdag al aan mij gezien dat ik echt voor de Golf wilde gaan..en mankementjes neem je dan voor lief. De volgende kee rdus echt niet!!!!
     
  6. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    altijd goed opletten bij een auto:) mijn golfje 3 colour concept heeft gelukkig weinig mankementjes:) van wat ik weet is het enige mankement mijn elektrische ramen:mad: eergister nog een rem gemaakt wat beetje vast zat:)

    overigens nog steeds te koop alleen dan niet voor 1650:+
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Meer info please :)
     
  8. JeePee

    JeePee Guest

    Minder beter Kabuto, maar dit soort dingen heb je altijd kans op als je hem bij aankoop niet op de brug zet.

    Zelf is mijn auto gister ook even omhoog gegaan. Was niet tevreden met de ophanging en gister even alles bekeken. Maar goed ook, want mijn remmen waren bijna op hun einde en mn dempers nog slapper dan een fietspomp (Koni's :9)

    Met het oog op circuitdagen en bezoekjes aan de Nurburgring haal ik een Spax veren/demper set, Brembo remschijven en Ferodo blokjes. Nieuw klauwtje linksvoor en de gehele achterremmen vernieuwen. Binnenkort is dat ding weer ready to blast :cool:
     
  9. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Welke heb je?
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Ford Fiesta XR2i uit "95, 1.8L 16v Zetec.
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Volkswagen Scirocco ( het nieuwe model :+ ) en binnenkort naar een wat kleinere en betaalbare Volkswagen Golf 6 :).

    Moeder : Opel Corsa ( nieuw model )
    Vader : Q7
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2009
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    3.0 TDI Q7?


    die 3 liter VAG TDI motoren zijn beestachtig 8)
    Gister in de nieuwe A6 van mijn oom gereden met die motor.....God wat rijdt dat lekker :cool:
     
  13. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Koni is niet slecht toch? Ik hoorde dat het wel goede dempers zijn en het is natuurlijk Nederlands.
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Koni is top. Maar als ze een behoorlijke tijd onder je auto zitten, dan worden ze langzaam slapper. En daar kun je helaas niks aan doen (of je moet high tech dempers hebben, die kan je laten reviseren). Dus deze zijn gewoon aan vervanging toe, want ik heb mijn auto toch echt gekocht om te hoeken dus stijfheid is gewenst :)
     
  15. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    is een gti 2.0L 8v colour concept, met een schroefset eronder en rood leren bekleden ( colour concept) moet je maar ff googlen
    zijn leren recaro stoelen dus met stoelverwarming:)

    gaat weg voor 2500
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben zo blij.....zo fucking BLIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Ik zal het allemaal maar even vertellen anders begrijpen jullie straks niks meer ervan. Vanochtend dus gewoon weer naar werk gegaan bij Carglass. Alles verteld, zij vertelden mij dat Japanse autos zeer aan te raden waren. Niet stuk te krijgen en gewoon zeer degelijk. Dus dat hield ik al in het achterhoofd.

    In de pauze ben ik naar een dealer/garage gegaan , namelijk

    http://www.autowalinga.nl/groningen.html

    Ik zag twee Golfjes buiten staan, eentje was verkocht en de andere lag ver buiten mijn budget. Na een tijdje werd ik geholpen en ik vertelde mijn budget en ook mijn ervaring van gisteren en dat ik zoiets nooit meer wens te krijgen. Hij liet wat autos zien, maar die eigenlijk ver boven mijn budget lagen. Toen kwamen we aan bij een autotje, die er van buiten fenomenaal mooi uitzag, heel netjes onderhouden van zowel binnen als buiten. Alles onder de motorkap zeer netjes. Hij vroeg er 2750 voor, waarop ik zei dat ik nog een Corsa kwijt moest. Hij vroeg een paar gegevens erover en toen zei hij dat hij 500 euro in gedachten had. En toen werd die Mazda 323 1.5 16v GLX Coupe Xtreme (1998 wel HEEL aantrekkelijk.

    Ik vroeg of het mogelijk was om onder de auto te kijken, en dan zonder extra kosten. Dat was allemaal mogelijk....ik kon zelfs de auto meenemen naar Carglass (om de hoek daar) om de auto even flink te laten checken. En dat deed ik dus ook. En zowel mijn chef als collegas waren zwaar onder de indruk. Wisten niet wat ze zagen. Hebben een testrit gemaakt, onder de auto gekeken, onder de motorkap , etc. Alles in fantastische staat. Mijn chef die echt bij Japanse autos zweert zei dat deze autos niet stuk te krijgen zijn..en als ik een goeie wilde, hiervoor moest gaan.

    Zelf vond ik de auto ook ongelooflijk tof, reed heerlijk , zag er super uit. Even over nagedacht en toen de deal gemaakt. De verkoper van Walinga liep nog even naar mijn Corsa en checkte een paar dingen en toen werd de deal gemaakt. WAT EEN AUTO !!!!!!! WOW!!!! ..goed...foto-time.

    Oh ja, APK tot 2010 en twee gloednieuwe banden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ben er zo verschrikkelijk blij mee.

    Verder nog stuurbekrachtiging(wat een genot)
    Electrische ramen
    Electrische spiegels
    16V

    Dat was het wel zo'n beetje...trekt ongelooflijk lekker op en ik wil niet eens meer de vergelijking met mijn oude Corsa maken...kan gewoon niet ;)
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2009
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Gefeliciteerd man!

    Wel een klein beetje gelul natuurlijk over die Jappen. Ten eerste natuurlijk omdat het hele landen verhaal in de auto industrie al jaren niet meer geld door alle samenwerkingsverbanden, en natuurlijk omdat Volkswagen, voor jou het wrak van de week, om één ding bekend staat en dat is degelijkheid. Kijk, Toyota's, die blijven heel, maar Mazda is in principe gewoon Ford bijvoorbeeld en dat wil wel eens stuk hoor. Niet om angst in te zaaien ofzo.

    Vind je pook wel echt raar trouwens 8)

    Verder snap ik niet waarom je zo graag bij een dealer wilt? Oke, als je nou voor BOVAG garantie ging... maar die had je niet op die Golf toch? Want een dealer is gewoon een tussenhandelaar die extra veel vraagt voor een auto. En die auto's zijn vaak mooi gepoetst, maar zijn echt niet beter ofzo dan als je hem van een particulier kan overkopen.

    Maar rijd voorzichtig man en vooral have fun met je nieuwe speeltje!
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Leuk wagentje! Mooie lak nog zeg.

    Enne, dat van Japanse auto's moet je niet geloven hoor :emo:
     
  19. Scorp2111

    Scorp2111 Active Member

    Berichten:
    646
    Leuk Bevonden:
    213
    Nou, zelf rij ik nu dus net iets meer dan een jaar in mijn rode Mazda RX-8 HP. Ben er erg tevreden mee :) 231 pk en het is echt heerlijk rijden erin, zeker voor een jong iemand als mij. Ik denk dat ik ook blij mag zijn dat ik hier op mijn 19e al in mag rijden. Ben laatst even langs de garage gereden en de hoofdmonteur zei dat ik wel nieuwe remblokjes kon gebruiken. Als ik terug ben in Nederland even nieuwe er in laten zetten dus. Ook het bandenprofiel voor was minimaal, achter is al eerder vervangen, maar ik twijfel of ik er nieuwe voorbanden op laat leggen, of dat ik nieuwe velgen haal. Ben namelijk wel gecharmeerd van zwarte velgen, denk dat die m'n auto wel een bruter uiterlijk geven en dan ga ik ook voor een inch erbij (wordt dan 19 inch), dus zullen er 4 andere banden op moeten ook. Maarja dat word even kijken hoe duur dat gaat worden...

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Verder de auto's die wij thuis hebben staan zijn:
    BMW M6 van m'n vader. Rood.
    BMW 316i van m'n moeder. Grijs.
    BMW M3 van m'n broer. Phoenixgelb ;)

    We hebben ook nog een Mitsubishi L200 voor ons bedrijf, ook wel n leuk ding om in te crossen :)
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2009
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Gefeliciteerd man! Mooi dat het toch nog gelukt is :cool:
    Have fun!
     

Deel Deze Pagina