1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Auto's] Welke auto('s) heb/ben jij of je ouders! [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 11 dec 2008.

  1. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Troll.
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Maar hoe kom ik er achter of mijn distributieriem in orde is? Ik kan het wel aan de dealer vragen maar het blijft een dealer...voor hetzelfde geld zegt die maar wat. Iemand had het over een onderhoudsboekje....kan me niet herinneren dat ik dat erbij gekregen heb. Morgen eens goed kijken in mijn auto bij de papieren dan.
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Zoek even op forums wat de levensduur van de distributieriem is. Kijk of vraag of deze mocht dat nodig zijn al eens is vervangen, en zo niet, laat hem vervangen.
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Kijk eens op de kapafdekking van de distributieriem of er het aantal kilometers op staat aangegeven waarop hij vervangen is....aangezien dit er zou moeten opstaan...
    Daar kan je al véél op uitmaken aangezien distributieriemen wél langer blijken mee te gaan dan fabrieksgewijs wordt voorgeschreven....
    En laat je hier het oordeel van je dealer maar volgen aangezien hij perfect het slijtageproces kan beoordelen...

    Ter info, bij mijn vorige mazda is die distributieriem 2 maal vervangen...één keer bij 120.000 km en een tweede keer bij 250.000 km....:b:
     
  5. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Je kan zelf je riem controleren, en kijk vooral of je riem qua sleet gelijkmatig is...en hij géén kleine rafeltjes vertoont,met andere woorden je géén stukjes riem ziet uitpriemen aan de zijkanten,en check vooral de riemafdekking,daar zou moeten vermeld staan op welk kilometeraantal hij is vervangen,en zo niet, vervang hem dan maar als voorzorg...

    Wij zullen hem dan wel naar je opsturen....:+:b:
     
  6. Mike1984

    Mike1984 Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij stond al in het vorige topic, dus heb deze maar weggehaald haha
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2009
  7. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ja die heb je al gepost ja

    patsert :+
     
  8. Mike1984

    Mike1984 Active Member

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap er niks van , ik dacht dat ook al maar kon hem niet terugvinden hier :confused:

    Ow lol het lichtje gaat branden, er is nog een eerste topic geweest !!
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2009
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik heb deze auto:
    [​IMG]
    [​IMG]

    En gister heeft een kennis deze boxen erin gedaan:
    [​IMG]

    300W Compo setje. Ik weet het merk alleen niet. Als iemand het weet krijgt ie een koekje :)
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Fok dat! Geef me gewoon een koekje! 8)


    Ik denk BlauPunkt of anders Pioneer.
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Nee dat soort merken zetten overal hun logo op.
    Waarom vraag je het niet gewoon aan die kennis :+ ?
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mja heb geen tel nr/email :+
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Schroef er ff uit dan. Zal wel op de achterkant staan.
    Waarom wil je het zo graag weten trouwens :+ ?
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nou mij boeit het geen flikker maar een maat van me wil het graag weten :+
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik heb ook zo goed als een eigen auto!
    Zal volgende week wat foto's droppen :D.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Wat voor een?

    En Lenny, waarom heb je je nummerbord gewist? Bang dat we op de RDW zien dat het een 1.1 is :+ ?
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ja :x
    Nee het is een 1.8 :+
     
  18. Gallardo

    Gallardo De vrolijke strijder

    Berichten:
    704
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouders rijden privé en voor het werk een Ford Transit met dubbele cabine. Daarnaast rijdt mijn moeder een oude Opel Ascona, als mijn vader de Transit nodig heeft voor zijn werk. De Opel Ascona werd tot een jaar of drie geleden door de vorige eigenaar alleen maar gebruikt op zondag om naar de kerk te komen en weer terug. Had dus maar weinig kilometers gedraaid en gaan ook niet snel kapot.

    Daarnaast heeft mijn vader voor zondags een Citroën DS uit 1973 type Pallas, net gerestoreerd en een Citroën DSpecial/ID uit 1974, die sinds kort ook weer APK gekeurd is. Verder staat er bij ons in de garage nog een Subaru Jumbo die al een hele tijd lang niet meer gekeurd is. Mijn opa en oma hebben hem nieuw gekocht en mijn vader vond het zonde om de auto voor max een 500 euro of iets dergelijks te verkopen.

    Doordat ik maar een arm studentje ben :+ heb ik zelf geen auto, maar zoals je wel begrijpt staat er vrijwel altijd wel een auto bij ons thuis die ik wel kan gebruiken. Misschien moet ik de Jumbo maar eens APK laten keuren en verzekeren.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Opel Corsa van mn zus. D'r vriend krijgt een tweede auto, een van de zaak :D.
     
  20. marieke

    marieke Brrrrrrrrrrrrr

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
    Citroen C5/ Opel Astra station (lease) en ons ragbakkie/ reserve een Suzuki Alto Spirit. Ik rijd het meest in de C5.

    Oja en af en toe rijden we ook nog wel eens in de Fiat Spider uit 1973 van mn ouders.
     

Deel Deze Pagina