1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Auto's] Welke auto('s) heb/ben jij of je ouders! [Deel 2]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 11 dec 2008.

  1. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Zo één?

    [​IMG]

    :p
     
  2. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Op de foto staat een C6, dus een ouder model kan ook de C5 zijn. Niet meteen zo rigoreus oud! :+
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je hebt 2 keuzes. ;) Je gaat toch geen Franse auto nemen? Verschrikkelijke auto's zijn dat. Audi zou mijn keuze zijn. :)


    Stingray is tijdloos. :+
     
  4. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    A3 vind ik niet echt heel gaaf eigenlijk. Ik zou gewoon de Golf6 nemen, tenzij je de Scirocco kan houden.
     
  5. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    :+. Renault Clio 1.6

    [​IMG]
     
  6. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Vond Franse auto's altijd ook verschrikkelijk, maar die nieuwe Citroën C5 Tourer is nice hoor. Kwam ook heel goed uit de test van autoweek in combinatie met de concurrenten van Renault, Ford, Toyota en Volkswagen.

    [​IMG]

    I like very much :+

    Edit: De sedan is ook nice:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2009
  7. JeePee

    JeePee Guest

    PK's erbij door een open lucht filter? Echt niet. PK's met een andere uitlaat win je alleen door dempers en katten hol te maken. Anders ook geen zak. Door uitlaten en 'open' luchtfilters klinkt je motor alleen harder, waardoor je het gevoel hebt harder te gaan, terwijl je net zo hard vooruit komt als zonder die spullen.

    Heb zelf ook een andere einddemper + een open inlaatfilter. Klinkt 'ie iets rauwer door, maar harder ga ik er niet mee :+
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    :emo:
    JeePee....Hoezeer je soms aardige posts heb en ik je mening soms ook wel kan waarderen hoef je niet overal de purist uithangen omdat je de HTS Autotechniek doet.
    Als je mijn zin leest, wat je blijkbaar niet goed gedaan heb, zie je dat ik reageer Gerjan.
    Immers quote ik niemand, dus dan moet ik wel op bovenstaande post reageren.

    Gerjan had het over het aantal PK van die Celica.
    Wel, jij weet net zo goed als ik dat je met een open luchtfilter en BIJPASSENDE uitlaat wel degelijk een paar PK wint.

    Dat je zoals in elk van je 5575 posts je eigen auto er bij moet halen is totaal onzinnig en onnodig. Heb ik gezegd dat je harder ging? Nee, een paar pk's komen er bij.....wat misschien 3% vermogen toename is. Is dat genoeg om harder te gaan? Nee, maar wel om er voor te zorgen dat die auto niet meer zijn standaard vermogen heeft.

    Wijsneus :emo:
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ben ik toch niet de enige die er zo over denkt.. :+
     
  10. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Goed, heb nu dus van 4 merken de keuze wat kleiner gemaakt ... althans, voor mezelf.

    Word een A3, maar dan alles d'r op en d'r aan.
    Word een Golf VI, alles d'r op en d'r aan.
    Word een Peugeot 308 of 3008 of gewoon helemaal niet. Weinig aanbod, verschrikkelijke specificaties.
    Word een nieuwe Renault Megané ... maar net zoals bij de Peugeot.

    Wat de prijs betreft zijn de Fransjes een stuk goedkoper.
     
  11. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    En qua motorisering?
     
  12. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Peugeot en Renault vallen gewoon weg. Ik kan geen diesel pakken maar benzine. Dan gaat de 308 niet ver en de Megané wel, maar heeft dan weer te weinig PK's. Ik wil ook een beetje power. Wat ik allemaal lees is de 308 echt een slet op de weg, besturing is gewoon ruk. De Megané is een copy van de Scirroco ...

    Dan word het een A3 2.0 of Golf VI 2.0 met ... eeehh, weet ik veel hoeveel PK's.

    Ik heb een tankpas, dan ga ik niet in een 1.6 rijden ( zuinige Peugeot ) ... dan trek ik de kosten er niet uit :+
     
  13. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Motorisering is dan bij zowel de A3 als Golf gewoon hetzelfde.
    Ik persoonlijk zou dan voor de A3 gaan..net iets meer klasse dan een Golf.
     
  14. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Eens met Rivanov. Klasse en golf passen sowieso niet in een zin. A3 > Golf. Sowieso niet echt een fan van de golf, dus dan ben ik misschien "te" bevooroordeeld? Njah, jij kiest uiteindelijk zelf, maar bij mij zou de golf afvallen.

    Is het overigens een gloednieuwe A3 die je op het oog hebt?
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Lease, dus ja. Ik heb zo'n hele map gekregen met weet-ik-veel hoeveel pagina's over de motor inhoud, kleur, bekleding ... noem zo maar op.

    Het word AUDI :)
     
  16. FrostbiteNL

    FrostbiteNL As We Fight

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de Audi A3 ook een mooiere auto dan de Golf VI. :)
     
  17. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Same.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Iets te overdreven gereageerd misschien? Volgens mij post ik met name in de auto-topics hier op het forum en post zelfs daar, afgezien van de zinloze discussies met onze beste Svennies, niet vaak over m'n auto. Daarnaast krijg je op de hts (helaas) meer wiskunde en natuurkunde dan dat het daadwerkelijk over de leuke auto onderwerpen gaat. Wijs hoef ik daar dus ook niet over te doen. Moet alleen wel reageren op een post (of die nou wel of niet naar mij gericht is) waarin gezegd wordt dat je PK winst krijgt door een open lucht filter of uitlaat (die bij die Celica duidelijk niet bijpassend is). Dat is gewoon niet waar ondanks dat veel autofanaten denken van wel. Sterker nog, je wagen loopt er vaak slechter op door een vies wordende luchtmassa-meter. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het mensen die denken dat loodzware polyester bumpers en dikke brulpijpen een auto sneller maken (ik zeg niet dat jij zo bent uiteraard) en daar reageer ik gewoon snel op, dus mijn excuses als je dat irritant vindt ;)

    ontopic:
    ik vind de A3 net iets minder erg dan een Golf. Dus ook ik zou de A3 kiezen :+ Maar nog liever zo'n Fransoos.
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Geswapped voor een 1.8 VVTL 193pk. Nu 220pk na wat aanpassingen.
     
  20. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Netjes hoor :)

    Ik vind de techniek van NU ook wel leuk. Zo'n kleine 1.4 ( nieuwe VW ) en dan 120+ PK d'r in.
     

Deel Deze Pagina