Mijn forum is verloren gegaan bij het overschakelen bij nieuwe servers van de host. Gelukkig had ik een back-up gemaakt, maar hoe gooi ik die er dan weer overheen? Ik weet je moet het forum opnieuw uploaden, maar hoe gooi je nu die backup erover heen? Ik maak gebruik van een PHPBB forum
Dan ga je naar het administration panel. Vervolgens klik je bij General Admin op Restore Database. Daar selecteer je de back up file van je harde schijf. En als het goed is is de database dan weer restored. Alleen kan het zijn dat de database te groot is, in dat geval kun je het beste contact opnemen met je host, zij kunnen de database vervolgens alsnog restoren.
Ok, bedankt, het is me gelukt en mijn forum werkt weer Ik heb wel een probleempje met de avatars. Voordat ik de backup eroverheen gooide werkte de avatars nog, maar nu niet meer, nu zie je alleen een vierkant met een kruisje.
Heeft de avatar-directory schrijftoegang voor de server? Als je FTP-toegang hebt, moet je naar de avatar-directory ftpen (../images/avatars/) en met je ftp-programma de toegangsrechten wijzigen (edit attributes / CHMOD). Deze moet je dan op 0777 zetten (read/write/execute op alles ingeschakeld). Wat natuurlijk ook kan zijn is dat de daadwerkelijke avatar-afbeeldingen niet zijn overgekomen tijdens de serververhuizing. In dat geval zul je je gebruikers moeten vragen hun avatar opnieuw te uploaden.
Bedankt Darkwing Dat ik vergat te CHMODDEn, terwijl het duidelijk in de installatie stond Overigens wel vreemd, want ik had volgens mij die map niet geCHMOD toen ik de installatie voor het eerst deed. Maar goed alles werkt weer
Graag gedaan Het komt wel vaker voor dat bij een serververhuizing CHMODS verkeerd staan. Ik heb hetzelfde meegemaakt vorige week, toen ben ik ook van server verhuisd en werkten de avatars op mijn forum ineens ook niet meer, dus vandaar