backup DVD niet leesbaar

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door SyKeS1, 2 mrt 2009.

1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Beste,

Redelijke crisis hiero, een van mijn backup DVD's met cruciale bestanden is blijkbaar niet goed gebrand op DVD. HD is inmiddels geformatteerd en net deze DVD was niet gecontroleerd of hij goed werkte.

Ik denk dat de bestanden wel zijn gebrand, de DVD ziet er in ieder geval beschreven uit, echter Vista schijnt de DVD niet te kunnen lezen (hij denkt dat het een lege DVD is, en geeft aan dat 21 MB van de 4.37 GB beschikbaar is...)

Wat kan ik doen om deze bestanden toch nog te redden? Zijn hier speciale programma's voor? Ik hoop van jullie te horen.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Probeer de disk eens te finalizen met nero ofzo. Misschien heb je perongeluk een multi sessie gebrand.

4. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Heb je hem gebrand met het geen wat in Windows Vista zelf is? Dus kopiƫren naar DVD? Ik ben bang dat onderstaande dan van toepassing is:

Vrees dat de bestanden dus niet op de DVD zijn gebrand. Een maat van me die ook hier op XBW actief is heeft ook zoiets een keer mee gemaakt. Thuis gebrand, en overhandigd aan de leraar. Vervolgens kon die het niet nakijken omdat die aangaf dat er niets op stond.

5. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je moet ook niet branden met die troep van Windows zelf :+

Deel Deze Pagina