Baldur's Gate Dark Alliance

Discussie in 'Algemeen' gestart door wc-bril, 17 feb 2004.

1. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,

Graag jullie mening over dit spel als jullie het gespeeld hebben. Ik zit er namelijk over te denken om het te kopen, maar ik wil graag weten of het een stuk beter is uitgewerkt dan bijvoorbeeld D&D Heroes. Dat spel heb ik nl. gespeeld en viel best tegen.

Alvast bedankt!!!
    Greetz
    Erik

2. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 of 2?
    Ik heb 1 gehad en vond dat een erg goed spel als je van een beetje magic/hack and slash houd met wat elementen van een RPG erin,ik wil Dark Alliance 2ook graag hebben,maar alsikjou was zou ik eerst deel 1 uitproberen,die kan je vast wel ergens voor 15 euro ofzo kopen

3. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Hangt ervan af wat je verwacht. Deze spellen hebben iig niks met RPG's te maken in mijn ogen, het is puur meppen tot je een uitgedraaide duim hebt. Wil je dat, dan is het een perfecte aankoop, mij kon het totaal niet boeien (terwijl ik Baldurs gate 1+2 op de pc geweldig vind).

4. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    jah ik vind juist de pc versie zo zwaaaaar slecht en de xbox versie weer goed.

5. ElectricHead

ElectricHead Xbox 4ever!!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad zo dat het wel om dezelfde serie gaat, maar Baldur's Gate 1 + 2 op de PC is een échte RPG.

Daar tegenover staat dat de XBox versie er zeer gelikt uit ziet en leuk/lekker speelt, maar weinig tot niets van doen heeft met het RPG element (vergelijk 't met Heroes of Might 'n Magic op XBox en PC)...

6. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, vooral Hack and Slash en RPG alleen in de zin van dat je experience points krijgt en je die zelf kan besteden aan mogelijkheden

7. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    Ala Diablo I + II ..... Ik vind dat op zich niet zo heel erg, maar vind 't soms toch leuker om ook echt controle te krijgen over de vaardigheden die je mee kunt krijgen.

Ik wil hiermee 't genre zeker niet afkraken en vind 't zelf zeker leuk om te spelen, maar de BG RPG serie en aanverwante spellen ben ik in de loop der jaren steeds leuker gaan vinden. :D

In eerste instantie vond ik 't kloten om al die statistieken te gaan bewerken, maar nu niet meer en beleef ik er zelfs veel lol aan.

8. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Hij heeft veel weg van D&D: Heroes, maar persoonlijk vind ik BG:DA iets beter. Niet al te veel rpg maar ook niet enkel hak hak klaar.

9. ElectricHead

Leuk Bevonden:
    0
    Ooops ... die bedoelde ik jah! :eek:

10. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    O sorry ik bedoel deel 2.

Inderdaad is de BG op de pc veel meer een echte rpg. Maar de versie van de xbox lijkt me ook tof. Ik vraag me alleen af of ie een stuk diepgaander is wat betreft skills en wapens/armour in vergelijking met D&D Heroes. Die indruk krijg ik namelijk wel en hij zou daardoor een stuk langer 'playable' zijn denk ik.
    D&D raak je imo gewoon niet meer aan als je hem een keer hebt uitgespeeld (single player dan).

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hij is redelijk te vergelijken, ook qua skills enzo, misschien iets beter. Maar het is niet dat je echt veel meer opties/upgrade mogelijkheden krijgt enzo. Ik speel de meeste spellen vaak maar 1 keer. Daarna weet je wat je overal te wachten staat en is het minder leuk om hem nog eens te doorlopen.

12. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    En qua moeilijkheid?
    Ik vond D&D nl. echt te bizar makkelijk gewoon. 1 druk op de knop voor zo'n healing potion en hop, je kracht erbij. Sommige vijanden waren wel pittig maar als je tegen de 100 van die potions hebt....

13. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Is bij BG:DA hetzelfde, tenminste, je kan ook hogere moeilijkheidsgraad kiezen.

14. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Als iemand hem trouwens kwijt wil, kom maar met een vraagbod :)

15. Xtinction

Xtinction Uitsterving ja :D

Leuk Bevonden:
    2
    samenvatting van mij:

in je eentje is er geen FUCK aan. Met zijn 2en is het helemaal de bom :)

Tis naar mijn mening dus echt een game die coop gespeeld moet worden....

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ik heb er zelf erg van genoten in single player, maarjah, smaken verschillen.

17. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    ik ben dus van plan hem te gaan kopen, ik heb alles op het gebied van rgp op de xbox gespeeld(niet weel dus), en deel 1 ook, die vond ik wel strak, maar is deel 2 nou egt beter dan 1??? en meer armors etc... wapens....

18. xboxrullez

xboxrullez xbox for li(fv)e

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds vandaag deel 2. Ik heb deel 1 nooit gespeeld. BG2 bevalt me uitstekend. Het begin vond ik zwak en oninteressant totdat je bij van die grotten komt. Toen kreeg ik zeg maar de diablo sfeer terug. Nu loop ik in baldurs gate. Kheb nog geen spijt van mijn koop. De multiplayer gaat ik morgen effe proberen.

19. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    owja en als ik hem koop , doe ik er dan goed an om hem een beetje op een moeilijk nivo gelijk te zetten, want ik heb er geen zin in dat ik er zo mee klaar ben:p:+???

20. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Ja hoor, je kan easy meteen overslaan en op normal beginnen ofzo. Ga hem zelf ook maar eens aanschaffen.

Deel Deze Pagina