[XOne] Bankpas als oplossing voor de CC voor live?

Discussie in 'Games' gestart door The Fragsoldier, 9 jan 2003.

?

Is een bankpas de oplossing voor CC

1. Ja!

83 stem(men)
    70,9%
  2. Nee!

17 stem(men)
    14,5%
  3. Maakt mij niet uit

17 stem(men)
    14,5%
  1. The Fragsoldier

The Fragsoldier Xboxlive

Leuk Bevonden:
    0
    Is een bankpas niet de oplossing voor het probleem rondom van CC met xboxlive?Jullie meningen graag Ik vind het een HELE goeie oplossing als MS dat gaat doen want ze kunnen zien hoe oud je bent waar je vandaan komt en geld afschrijven als dat eventueel nodig is

Laatst bewerkt: 9 jan 2003
  2. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    lijkt me fantastische oplossing
    maar ik snap ms ook niet echt stupid fuckers (toch bedankt voor de xbox) dat ze dat doen dan gaat er heel wat geld langs ze want veel gamers zijn geen 18

3. The Fragsoldier

The Fragsoldier Xboxlive

Leuk Bevonden:
    0
    JE haalt me de woorden uit de mond;)

4. Unhooked

Unhooked Adrenaline driven

Leuk Bevonden:
    0
    Mij lijkt een pre paid kaart DÈ oplossing

5. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    ik denk ook niet dat veel mensen een cc aanschaffen omdat er veel risico aanzit en al helemaal online, MS belooft voor al betaalbare content eerst een "hele duidelijke" waarschuwing geeft voor dat je download en dus geld afschrijft

prepaid lijkt me nix, dan moet je telkens weer naar de winkel gaan enzo :cool:

6. The Fragsoldier

The Fragsoldier Xboxlive

Leuk Bevonden:
    0

Dat vind ik juist niet want ze kunnen niet zien hoe oud je bent.En dat is volgens MS heel belangrijk dat ze dat wel weten.

7. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Eind dit jaar komt er voor Europa warschijnlijk een apart systeem met automatische afschrijving etc. Alleen dit jaar is het nog Creditcard, omdat alles nog in Amerika wordt geregelt en daar doen ze alles met CC.

8. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    waarom zit er niet bij het starters pakketje iets waarbij een gleuf onstaat om je pinner in te doen enzo 8)

9. ewout

ewout Addicted 17-05-02

Leuk Bevonden:
    1
    credit kaart , bankpas... maakt me niks uit.. als ik maar kan liven :9 :9 :9

die age check verkomt wel dat jongen gamers 18+ games on-line gaan spelen... maar wat 't nut daar nou van is ?

hoe meer zielen hoe meer vreugde dunkt mij... zolang er geen lag is

10. The Fragsoldier

The Fragsoldier Xboxlive

Leuk Bevonden:
    0

FF een vraag he want vind MS als je tussen de 13 en 17 bent en je kan geen CC aanvragen.Wat moet je dan doen?

11. Lars

Lars StarFucker!®

Leuk Bevonden:
    1
    nog ff iets over een CC bij de postbank bijvoorbeeld moet je
    650 euro per maand verdienen om er een aan te vragen je moet dus elke maand 650 binnenkrijgen erbij en niet je saldo minimaal 650 houden ofzo
    en sinds de meeste mensen nog naar school gaan is het moeilijk om zoveel te verdienen

FUCKED UP !!!! }:]

12. The Fragsoldier

The Fragsoldier Xboxlive

Leuk Bevonden:
    0

Krijg je in Amerika dan makkelijker een CC?Volgens mij is dat wel ongeveer hetzelfde als in Nederland

13. Hotshot

Hotshot Guest

wie heeft op NEE gestemd ? :{

14. Fliepke

Fliepke Wiekser

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kunnen ze helemaal niet, dat mag namelijk niet eens. Wel eens van privacy gehoord, en hoe kun jij ze nou machtigen door alleen een rekenummer te geven. BLABLABLABLA, dikke vette onzin dus...
    Prepaid kaarten lijkt me al veel logischer

15. Fliepke

Fliepke Wiekser

Leuk Bevonden:
    0
    Ja vooral dat risico over een gesloten verbinding met een encrypted transactie, poe poe wat een risico... |:-

16. Fliepke

Fliepke Wiekser

Leuk Bevonden:
    0
    postbank is zoiezo kut, ga naar de rabobank en ga studeren op HBO of WO en dan krijg je hem voor iets van 20 euro per jaar...

17. The Fragsoldier

The Fragsoldier Xboxlive

Leuk Bevonden:
    0
    Het beste is gewoon afwachten dus

18. Netrab

Netrab Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik.

In Amerika gebruikt iedereen CC, het is veilig, universeel, leeftijds gebonden en makkelijk. Al zou je nu dus per bankpas zoiets moeten gaan regelen dan zouden eerst alle banken van Nederland mee moeten gaan doen (kost volgens mij meer adminsitratieve kosten als een universeel systeem voor alle Xbox gebruikers over de hele wereld.

Als iedereen in heel Europa tegelijk op Xbox live zou stappen de eerste dag dat het uitkomt als je geen CC nodig zou hebben dan ligt binnen de kortste keren alle MS servers plat. Door CC te gebruiken zal het aantal starters niet heel erg groot zijn en kan er eventueel bij de servers nog wat bijgestuurd worden zodat tegen de zomervakantie (wanneer iedereen die graag Live wil het eenmaal heeft : desnoods met CC van ouders) alles perfect draaid.

Ik denk dat MS juist een goede keuze heeft gemaakt om het met een CC te laten activeren. Ik heb zelf nog geen CC, maar kan die van mijn ouders gebruiken indien nodig. En dat je een minimaal loon nodig hebt is niet altijd waar. Er zijn ook banken die speciaal voor studenten creditcards hebben.

Hier is trouwens ook te zien (op het moment dit ik dit typ) dat 50% al op Xboxlive zouden kunnen.

Laatst bewerkt: 10 jan 2003
  19. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Voor mij de de bankpas zowat de enige oplossing.
    Zoiets moet gewoon ingevoerd worden.. :cool:

20. AgentOOZ

AgentOOZ Wanted

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je wel Microsoft een machtiging geven dat hun geld van je rekening af mogen halen. dat houd dus in dat ze elk gewenst bedrag eraf mogen halen (Download level BV 1 euro, nieu personage 5 Euro). maar oke dat kan ook met cc:+

Deel Deze Pagina