Ik.
In Amerika gebruikt iedereen CC, het is veilig, universeel, leeftijds gebonden en makkelijk. Al zou je nu dus per bankpas zoiets moeten gaan regelen dan zouden eerst alle banken van Nederland mee moeten gaan doen (kost volgens mij meer adminsitratieve kosten als een universeel systeem voor alle Xbox gebruikers over de hele wereld.
Als iedereen in heel Europa tegelijk op Xbox live zou stappen de eerste dag dat het uitkomt als je geen CC nodig zou hebben dan ligt binnen de kortste keren alle MS servers plat. Door CC te gebruiken zal het aantal starters niet heel erg groot zijn en kan er eventueel bij de servers nog wat bijgestuurd worden zodat tegen de zomervakantie (wanneer iedereen die graag Live wil het eenmaal heeft : desnoods met CC van ouders) alles perfect draaid.
Ik denk dat MS juist een goede keuze heeft gemaakt om het met een CC te laten activeren. Ik heb zelf nog geen CC, maar kan die van mijn ouders gebruiken indien nodig. En dat je een minimaal loon nodig hebt is niet altijd waar. Er zijn ook banken die speciaal voor studenten creditcards hebben.
Hier is trouwens ook te zien (op het moment dit ik dit typ) dat 50% al op Xboxlive zouden kunnen.
Laatst bewerkt: 10 jan 2003