1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    [​IMG]

    Wazzup mensen?

    Basketball is de Number 1 sport in Amerika. Het is op de wereld de meest gespeeld
    sport na voetbal. In Nederland is het nog niet heel populair alleen heeft iedereen de naam Micheal Jordan
    wel eens gehoord. Nederland is het langste volk op aarde, dus als we nog wat betere trainers en meer geld zouden hebben.....wie weet.

    Ikzelf speel al meer dan 4 jaar basketball, en train nu op Topsport niveau
    bij de jeugdopleiding van Landstede Basketbal.

    Ik vroeg me af of er hier nog meer mensen zijn die op basketball zitten
    of hebben gezeten, of dat er mensen zijn die Bijv. de NBA volgen of de Nederlandse Competitie. Of zelfs mensen die maar een beetje geinterreseerd zijn.

    Het zou ook leuk zijn als je je favoriete Nederlandse Team(s) en je favoriete NBA team(s) zou noemen.
    Kies ook je favoriete spelers.

    Mijn Fav NBA teams:phoenix Suns, Detroit Pistons en LA lakers
    Fav NL team: Landstede Basketball
    Fav spelers: Kobe Bryant, Steve Nash en Dwight Howard

    Verder kan hier besproken worden wat er allemaal gebeurt in de
    NBA (National Basketball Association)
    www.nba.com
    En ook de Nederlandse Eredivisie natuurlijk
    www.debasketballsitevannederland.nl

    Kortom, praat over alles wat er mee te maken heeft.

    Hier post ik ff wat Basketball foto's en videos.




    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    NBA teams:

    Atlanta Hawks
    Boston Celtics
    Charlotte Bobcats
    Chicago Bulls
    Cleveland Cavaliers
    Dallas Mavericks
    Denver Nuggets
    Detroit Pistons
    Golden State Warriors
    Houston Rockets
    Indiana Pacers
    LA Clippers
    LA Lakers
    Memphis Grizzlies
    Miami Heat
    Milwaukee Bucks
    Minnesota Timberwolves
    New Jersey Nets
    New Orleans Hornets
    New York Knicks
    Oklahoma City Thunder
    Orlando Magic
    Philadelphia 76ers
    Phoenix Suns
    Portland Trail Blazers
    Sacramento Kings
    San Antonio Spurs
    Toronto Raptors
    Utah Jazz
    Washington Wizards
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2008
  2. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe sinds kort een beetje basketballen voor de lol om beter te worden sinds ik gemerkt heb dat ik op de kermis al die ballen gewoon erin gooide. Maar als ik op de tv kijk lijkt het mij alsof basketbal alleen voor lange mensen weggelegd is en niet voor mensen van bijv. 1.75m, is dat waar?

    En trouwens weet je misschien hoe ik beter kan dribbelen of moet dan gewoon in je zitten?
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Valt wel mee met die lange mensen, een paar van de beste guards momenteel zijn ook niet bizar groot, in de NBA tenminste. Chris Paul is b.v. 1.80.
    Je zal alleen met 1.75 niet als forward spelen. Hoe het in NL gesteld is durf ik je niet te zeggen ik volg de NL league niet echt.
    Maar ook bij de Spelen zag je niet alleen grote gasten als guards.
    En NBA heeft ook wel een paar bekende kleine mannen, Spud Webb b.v.
    Anthony Jerome "Spud" Webb, 1.68. Won de dunk contest in ik meen 1985.
    Met 1.75 is er dus zeker hoop voor je ;)
     
  4. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Het is erg handig om lang te zijn, maar het is niet nodig.
    Net als Peter OH zegt: Sommige van de beste NBA spelers zij ook 'maar'
    1.80.

    Tips om te leren dribbelen: Kijk zo min mogelijk naar de bal, dan leer je beter de bal te controleren. Probeer hard te stuiteren en ook laag.

    Als je dat een beetje kan, ga je Cross Overs doen.
    Ik zoek nog ff een filmpje van een goede tutorial

    Edit: Misschien heb je hier wat aan:
    http://www.youth-basketball-tips.com/how-to-dribble-a-basketball.html

    Als je heeeel goed bent, dan kun je zelfs mensen laten vallen door een goede Crossover move.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2008
  5. ToanToan

    ToanToan nicceee

    Berichten:
    397
    Leuk Bevonden:
    1

    dribbel met je vingertoppen en niet met je hand. probeer ook zoveel mogelijk je pols te gebruiken tijdens het dribbelen en niet je hele arm op en neer te duwen.
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Basketbal. Vette sport ja. Een jaartje of 4, 5 als guard gespeeld.
    Heb twee veldjes vlak bij m'n stek liggen hier, moet het eigenlijk weer eens oppakken. Leef nu te veel als een student :9

    Geen idee eigenlijk of ik 't nog kan. Schieten was nooit m'n sterkste punt, maar ik kon toch aardig dribbelen. Niet zo gek ook als je 5 jaar lang de bal moet opbrengen :+
     
  7. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het speelde op school ofzo, dan was ik altijd wel baas, die dribbels en crossovers had ik altijd redelijk goed, speelde het ook zo nu en dan buiten schooltijd, had een super de luxe basketball gekocht, mja ik ben/was vrij klein, dus king of the court met straat basketball kon ik nooit worden :+ Vond het wel altijd heerlijk om te doen, naast voetbal.
    Zit er ook al een tijdje op te hameren dat we een stapel extra zenders moeten krijgen, met ESPN enzo, zodat ik de NBA kan gaan volgen, want op de internets kijken zie ik niet zo zitten :+
     
  8. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    tof een basketbal topic ik,

    ik zit zelf ook op basketbal en vind het ook leuk om naar basketbal te kijken
    echt goed schieten is niet mijn punt maar kan tog aardig dribbelen:cool:

    met m'n 1.94 ben ik niet de kleinste 8)

    ik heb trouwens het idee dat bij mij in de buurt steeds meer op basketbal gaan en het wat ''bekender'' word.
    het gaat in ieder geval de goede richting op.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2008
  9. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb het vrij veel gedaan, maar nooit bij een club (spijt!!). Blijf het vet vinden en af en toe pak ik de bal weer en ga ik een beetje gooien. Mijn lengte werkt inderdaad ook wel mee..

    Kon altijd wel aan de ring hangen (3m) maar net niet dunken, beukte altijd tegen de ring aan. 8)
     
  10. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is nooit te laat om te beginnen ;)

    ik kom ook uit een familie waar iedereen basketbalt me (vader, oom, neef en zelfs me opa vroeger) 8)
     
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ja maar bij team sporten kom je dan vaak in een al vrij hechte groep (ben 21jr), voel me dan een beetje een buitenstaander :9
     
  12. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het leuk om zelf te doen maar speel niet voor een club ofzo.

    Vind het wel jammer dat je het in Nederland niet zo makkelijk kan ontvangen. Er zit wel zo'n Amerikaanse sportzender in het UPS pakket maar die zend meer Baseball uit.
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    aah de voordelen van Sport 1 :) Zit nu NBA Europe te kijken .. Heat vs Nets in Parijs.
    Wade is al een paar keer weer lekker bezig geweest.. toch knap, eerst NBA seizoen (waarin hij dan wel even geblesseerd is geweest) vervolgens olympische spelen en nu ook de tour in Europa, die jongen heeft dit jaar weinig thuis gezeten, dat is zeker. En het NBA seizoen begint binnenkort ook weer.

    Vroeger heb ik zelf op school aardig wat gespeeld, leraar was een enorme NBA fan dus vooral met die regels gespeeld, ook tegen andere scholen. Ik speelde het liefst als forward, ben 1.95 en destijds woog ik 105 kilo, kon dus ook wel een stootje hebben. Vond vooral schieten leuk, het liefst driepunters maar ik kon destijds ook redelijk uit de voeten onder de ring, toen kon ik ook nog dunken. Pas geleden weer eens een potje gespeeld en ik was al blij dat ik de ring nog kon raken met mijn hand laat staan dunken.. haha ouderdom sucks. Het zal tegenwoordig vooral bij kijken naar basketbal blijven.. lol
     
  14. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Net weer ff lekker getraind.
    Overmorgen spelen tegen de Wildcats uit Nijmegen U18.
    Wordt een moeilijke wedstrijd aangezien ons team gemiddeld 14 is.

    En ik ben de langste met ong. 185.
    Ik kan nu ook BTW bijna dunken. Ik kan de ring vastpakken met 1 hand.
    Moet lukken. Over een paar maandjes ben ik wel weer 5 centimeter langer en kan ik hopelijk dunken. :D

    Met training moesten we eerst 3 vs 3, daarna 4 vs 4 en daarna 5 vs 5 allemaal op een half veld. Daarna gingen we full court 5 vs 5 spelen. Ik mocht alleen maar 3 kwartier meedoen van de Sportdoctor. Ik ben vorig jaar het hele seizoen gebleseerd geweest.
    Groeischijf in mn hak was/is overbelast.

    Ik ben dan ook ongeveer 7 centimeter gegroeid dit jaar:9
    En er komt nog 7 centimeter bij.
     
  15. biggie

    biggie ----Xbox360----

    Berichten:
    793
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speelde een tijdje voor eiffeltowers u20
     
  16. itzme

    itzme Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Nice!

    @ Itzme
    ????
     
  18. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    hij verveelde zich denk ik:{

    hoe groot moet je dan zijn om te dunken? ik heb eigenlijk nog nooit geprobeerd kom ik net achter ... nouja ik ga het eens proberen
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Het is niet alleen lengte wat telt
    Tuurlijk is het makkelijker als je lang bent. Yao Ming hoeft niet eens te springen om de bal te dunken. Maar zoals je ziet kan een mannetje van 1.68 het ook. En Jordan is ook 'maar' 6.5, wat 1.95 is.. En dan moet je niet vergeten dat ze in amerika met de schoenen aan de lengte meten wat dus een cm of 2 vaak scheelt.
    Springen/dunken is ook techniek, sprongkracht.
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Vind basketbal wedstrijden altijd wel vet te zien.
    ben bij aantal live games (o.a v/d miami heat)geweest toen ik nog in de states woonde.

    toch wil ik één opmerking maken over je startpost

    Dit is niet helemaal waar. In Amerika zijn er drie grote sporten; Baseball, Football en Basketball. Waarvan football en baseball het populairst zijn.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina