1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ok,
    Maar je hebt ook seizoenen hé?
    Volgens mij worden Basketball, football en baseball in andere tijden van het jaar gespeeld.

    Maarja, Ik vond het toch vet om te zien dat basketball de op 1 na meest gespeelde sport is op de hele wereld.
    En nu china het ook leuk begint te vinden.....
     
  2. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    die seizoenen vallen redelijk dicht bij elkaar. Geloof dat de NBA net begint, de NFL is "pas" 4/5 weken bezig, en de MLB zit nu in de playoffs, dus zoveel verschilt dat niet.

    Basketball is idd buiten amerika veruit het populairst omdat het meer toegankelijker is voor buitenstaanders, en iedereen heeft wel eens van basketball gehoord en speelt het met gym regelmatig(in nederland dan).

    toch vind ik het jammer dat deze sporten nog zo klein zijn in nederland. zoals al gezegd werd, er loopt zoveel talent rond hier alleen omdat we hier opgevoed worden met voetbal worden die talenten gewoon niet gevonden wat jammer is. Zo worden deze geweldige sporten nooit groot in nederland en heel europa niet.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2008
  3. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    En ik vind Football, basketball en baseball ook veeeel leuker om te kijken dan
    voetbal of Formule 1.
     
  4. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Football is zo slome sport.
     
  5. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag heel wat goeie tips tussen staan zoals niet naar de bal kijken en gewoon meer met je vingertoppen aanraken en ik moet je zeggen dat het eerst een beetje wennen was maar het gaat toch wel wat beter nu :). Basketbal heb ik altijd al leuker gevonden dan voetbal vooral als je een 3 punter scoort.
    Voetbal vind ik alleen leuk om te zien als de WK begint.


    En dat filmpje van dat je zo goed dribbelt dat je omstander omvalt GROTE LOL :+
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2008
  6. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24

    Mooi dat het dribbelen je al wat beter af gaat.
    Gewoon zo vaak mogelijk doen, met gebruik van de tips.

    Ik vind het wel leuk om te zien dat er toch heel wat mensen zijn die zo af en toe eens basketballen maar niet op basketball zitten.
    Ik ben blij dat ik deze thread heb aangemaakt.

    Maar wat is nou jullie favorieten team? speler?
     
  7. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Michael Jordan _O_

    http://www.youtube.com/watch?v=gWDmau1Vbxs

    Wanneer komen er eigenlijk toernooien van basketbalwedstrijden op tv want ik begin er steeds meer in geïnteresseerd te raken
     
  8. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ja, dat is het kutte van basketball in nederland.
    Het komt nooit op TV.

    Tenzij je Sport 1, Eurosport 2 of NASN hebt.
    Die laatste 2 heb ik, maar ik zou niet weten wanneer er weer een toernooi komt.

    Edit: Hahah, die dunk van dat fimpje van Phantom X @ 2.06.
    Die heb ik precies dezelfde met Kobe Bryant in de Demo van NBA 2K9 gedaan:D:9
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2008
  9. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Nice ach jah anders kijk ik gewoon op youtube naar die matches :) . Ik heb nog een vraagje als je gooit kan je toch liever geen gebruik maken van het bord want straks word je er afhankelijk van of moet je het soms gewoon afwisselen.
     
  10. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Probeer zo min mogelijk via het bord te schieten idd.
    Ikzelf vind het alleen fijn van ong 2 meter schuin tegenover de basket.


    Dus als hier de basket is: O
    8 vanaf hier.

    :9
     
  11. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahaa dat vind ik ook heel erg leuk om 1 of ander reden lol misschien omdat het wat moeilijker lijkt dan gewoon recht ervoor te gaan staan.
     
  12. Hezzel

    Hezzel Peace in my Panties

    Berichten:
    416
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn favo team zijn de Chicago Bulls, ik vind wel dat er gewoon belachelijk weinig besketbal op tv is! er is NASN maar die hebben ook niet elke dag basketbal... het is niet dat geen enkele nederland basketbal wilt kijken er is C'ker wel belangstelling voor.
     
  13. Veriitas

    Veriitas Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar speel jij eigenlijk bij King Dedem?*)
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb hier trouwens nog de DVD '100 best plays' liggen. Tien catergorieën (denk aan passes, alley oops, buzzer beaters, dunks e.d.) onderverdeeld in een uitleg en de top 10 van die categorie. Super vette film/docu die ik helaas weinig kan kijken omdat 'ie uit de USA komt en dus NTSC is.

    Overigens is de tip 'zo min mogelijk via het bord' onzinnig. Je moet juist via het bord. Een swoosh geeft voldoening en ziet er leuk uit, maar via het bord heb je meer kans op scoren. Je hebt namelijk een groter en makkelijker te treffen doel.

    Overigens vind ik And1 streetbasketball veel vetter om te zien dan de gewone competities.

    [yt]JgIi7sycfmk[/yt]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 okt 2008
  15. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee, leuk topic dit. Zelf nooit serieus basketball gespeeld (vroeger af en toe wel is met wat vrienden), maar volg wel al een tijdje de NBA. Nederlandse competitie kan me niet echt boeien. Maar erger me ook al tijden dat we hier niet gewoon ESPN, TNT, of ABC kunnen ontvangen. Wel is gezocht of dat mogelijk is, maar zonder schotel kom je niet ver helaas.

    Hou zelf vooral Denver Nuggets in de gaten. Vaak aanvallend spel, kwaliteit op alle fronten, maar leggen het toch altijd af tegen de 'completere' teams. Ben zelf drie jaar geleden voor 2 jaar naar New Orleans geweest om te studeren, dus sindsdien ook een beetje Hornets fan...helaas eerste jaar dat ik daar was waren ze uitgeweken naar Oklahoma vanwege die orkaan (katrina), maar het tweede jaar kwamen ze weer terug, en toen 2 keer een wedstrijd bezocht. Eentje daarvan was tegen de Lakers toen Kobe on a roll was van aantal wedstrijden achter elkaar boven de 50 punten. Onmogelijk om te zien wat die gast allemaal deed, hoe die schoot, en vooral van waar. Leek hem niks uit te maken, ook niet wie dr voor hem stond, overal vandaan gingen ze erin.

    Ook vorige winter nog naar Nets @ Knicks geweest in madison square garden. Ook heel mooi om daar een keer geweest te zijn, maar de sfeer was heel anders daar. Een beetje kill eigenlijk. Kwam ook denk ik omdat ze het slechtste in de hele NBA presteerde op dat moment, dus echt opgewekte fans op een koude December avond zullen er niet geweest zijn. Maar altijd als ik in de USA ben moet ik naar een sportwedstrijd, liefst basketball of Baseball, eventueel football...heeft allemaal zo een andere beleving dan een potje voetbal hierzo (alhoewel ik daar ook zo af en toe heen ga, daar niet van).

    Kan overigens niet wachten tot de competitie weer opent. En overigens ook niet op NBA 2k9...ben wel benieuwd...mensen die basketball spelen, of die zich ervoor interesseren, spelen die hier ook allemaal NBA Live of 2K??
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2008
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    And1 Mixtape Tour dat is wel vet altijd om te kijken op Exteme Sports. Erger me inderdaad ook dat we hier geen ESPN kunnen ontvangen. Alleen dat stomme ESPN Classic Sports. En dat is echt saai.

    Ik heb zelf een jaar op basketbal gezeten en vind het een van de leukste sporten die ik tot nu toe gedaan heb. Je moet er tenminste echt voor zweten (tenminste als center iig wel). Ik ben er helaas van afgegaan, omdat ik in een team terecht kwam wat me niet aanstond. Wel jammer op zich, maarja.

    Basketbal spellen spelen boeit me niet zo. Op zich als je het echt 5 vs 5 online doet lijkt het me nog wel vet. NBA Street Homecourt daarentegen vond ik wel vet :D De demo iig dan :+ Het was me geen 60 euro waard :9
     
  17. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Bij ZAC Landstede basketball in Zwolle. Daarnaast train ik nog bij een selectie
    voor de wat getalenteerde basketballers in overijssel/flevoland/drenthe.

    Geen Rayon Oost BTW. Daar was ik wel voor geselecteerd, alleen toen kreeg ik een blessure en mocht ik een half jaar niet meer trainen.

    Als dat zo was, hadden we het wel geleerd op training.
    Misschien ken je Herman vd Belt? Mark van Schutterhoef?
    Dat zijn de coach en assistent coach van Landstede Basketbal.
    Van hun heb ik allebei training gehad (Van Mark al 4 jaar). Zij zeggen
    dat je zo min mogelijk via het bord moet schieten.

    Ik heb NBA 2K9 gepredorder. Kan niet wachten om het te spelen.
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Heerlijke sport voor in de zomer, dan ga ik hier in Utrecht vaak naar 1 van de vele basketball veldjes met wat vrienden tegen elkaar. Voor de rest is me werk een sport, en ben ik al kapot als ik thuis kom.

    Maar basketball is tof! :) Veel leuker dan voetbal, vind ik!
     
  19. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    In utrecht heb je toch zon veldje boven een een restaurant ofzo?
    The Basket ofzo toch?
     
  20. Veriitas

    Veriitas Active Member

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke vet.. ik ben dan alweer wat ouder:9
    Maar heb vroeger ook mee getraind met Noord..
    speel nu U22 bij Aris:thumbs:
    Net gewonnen met 71 - 34 :x
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina