1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Battlefield 3 [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Jorrie, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    ^ dus 'unlock' zouden meer plezier moeten geven?

    Hmmm, volgens mij moet het plezier in een game uit de raw gameplay komen. Zeker bij een game als BF.

    En dat dat zo is weet ik zelf. Ik heb destijds 30 uur verbrand aan de DEMO van BC2 Port Valdez. Dus daar had je helemaal geen unlocks. En slechts 1 map, 1 mode. Maar toch heel veel plezier.

    Unlocks, ranks etc is toch voor kinderen die elke keer iets nieuws willen krijgen. Echte mannen geef je gewoon 1 gun en daar doe je het dan 100 uur mee. Alleen op die manier kan je checken of de gameplay werkelijk goed is.

    :) (ik heb niets tegen unlocks hoor, maar ze camoufleren soms een wat bedenkelijk gameplay)

    Btw, ik vind die IRNV scope ietwat overpowered. Je ziet er heel veel mee, en ik denk dat die wat generfed moet worden. Het is een NV (nightvision) scope lijkt me en dus overdag in de woestijn lijkt me dit wat overdreven, maar het werkt perfect. Klopt niet lijkt me (eerste indruk nu ik hem ook heb)
     
  2. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    BF is beetje zelfde qua unlocks voor Halo, je moet veel doen wat het leuker maakt. Gaan voor de wat moeilijkere te halen unlocks etc is juist de fun in een game. als het alleen maar schieten zou zijn deed ik wel MW3.
     
  3. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat de fack lul jij nou allemaal weer.
    Unlocks camoufleren gameplay?!
    Het is juist een extra element en top toegevoegde waarde.
    Zoals Daggar al aangeeft; Het geeft je net wat extra motivatie om toch nog even dat extra potje te spelen om zo net die laatste paar punten te halen voor dat nieuwe wapen.
    Ook zorgt het ervoor dat je misschien met een classe/speelstijl speelt die je normaal niet zou doen omdat ergens down de line van die classe(in dit geval dan) een wapen is wat je wel tof lijkt en je gewoon wilt hebben.

    Echte mannen willen geen unlocks?
    Echte mannen willen de beste zijn en zich omhoog werken. Op je werk wil je toch ook op een hogere functie komen of wil je een bezem in je handen gedrukt krijgen en daar de rest van je leven mee vegen?
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    +1
     
  5. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Mooi gezegd:thumbs:
     
  6. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Onzin.

    Ik speel nog een extra potje (met dezelfde gun) omdat ik het spelletje leuk vind, en echt niet omdat ik een andere gun kan 'unlocken'.

    Alsof BF3 pas leuk is/wordt als je rank 34 met gun nr 23 hebt. Pfff

    Maar goed, ik ben niet een doorsnee gamer (dat weet ik al 30 jaar:))

    Enne, je 'werkt je niet omhoog', je hebt talent en dat benut je. Ik ben 50 jaar, en ik heb me nog nooit 'omhoog moeten werken' ... tuurlijk je moet dingen leren enervaring krijgen. Maar je moet vooral je talent (waar dat dan ook zit) inzetten. Als Huntelaar voetbalt, is dat dan werken? Gaat hij 'naar zijn werk'? Dacht het niet. Hij benut zijn talent en heeft daar nog lol in ook en met mazzel wordt je nog flink betaalt:) Of bv Einstein. Ging die 'naar zijn werk'?

    Net als gamen. Dat is hopelijk geen 'werken' (dus niet 'werken voor je unlocks' ... bah:))
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2011
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Dat zeggen we toch ook niet? Het principe van upranken en wapens unlocken is gewoon een leuk extraatje dat je bezig blijft houden, ik zou eerlijk gezegd sneller verveeld raken als dat er niet in zou zitten :)

    Het spel blijft hetzelfde, ik vermaak me net zoveel aan een potje dan anders maar het houd je gewoon meer gemotiveerd..
     
  8. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    De GAMEPLAY blijft me bezig houden. Niets anders. (Ik heb Brink of Bodycount niet gespeeld, maar daar is vast heel veel te unlocken, alsof ik een game ga spelen voor die unlocks of achievements ... dat doe je dus niet, ik niet, een bagger game ga ik niet spelen hoeveel 'leuke extra unlocks' er ook zijn)


    Ik speel BF3 dus niet voor de unlocks, maar ik wil wel graag de AN94 ... en daar moet ik dan op wachten. Ik weiger het echter 'werken voor AN94' te noemen;)
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2011
  9. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Tsja, als je het zo ziet kan ik daar ook niks aan doen :)

    Ik zie het als een leuk extraatje, jij ziet gelijk als 'verplichting'.
     
  10. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Het geeft in mijn ogen een extra stimulans. Niet alleen weapons & perks. Maar ook medals en ribbons. Dat vind ik persoonlijk alleen maar leuker, dat zorgt ervoor dat ik ook met andere classes speel en andere wapens.

    Daarnaast is heeft het levelen in BF3 niets te maken met je skill. Iedereen levelt. Alleen je gaat iets sneller als je wat beter bent.
     
  11. Pride

    Pride Active Member

    Berichten:
    4.162
    Leuk Bevonden:
    397
    Was gamen maar mijn werk... that would be so awesome!
     
  12. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je niet bekend bent met het game design concept van reward & satisfaction.

    Je gaat toch ook niet lopen zeuren dat je gelijk het laatste level wilt spelen bij Mario?
     
  13. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Wat kun je weer heerlijk zaniken Max :lol:

    Sommige unlocks zijn wel iets teveel van het goede (flares bijv) ze voegen wel een extra element toe, iets waarna je toe kunt werken en blij mee kunt zijn als je het eindelijk hebt unlocked.
    Zonder unlocks is BF een heel stuk simpeler en denk ook niet dat veel mensen het zullen waarderen anno 2011.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.962
    Ach, flares zijn zo geunlocked, je hoeft maar 1 helikopter neer te halen met 2 mensen erin, heb je gelijk al 350 punten, gaat vrij hard :)
     
  15. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Leuk concept maar puur door het "nu" dat Battlefield dat heeft.
    Waar is die goede oude tijd gebleven van 5 standaard packs en gaan met die banaan. No nonsense _O_ Assault, Medic, Engineer, Anti-tank, Scout
     
  16. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook leuk natuurlijk, maar je moet nagaan dat als iemand dat nu zou uitbrengen de game als onafgemaakt en slordig afgewerkt zou bekeken worden. Bij de eerste delen was dit soort gameplay nog (redelijk) uniek en vernieuwend, BF had een mooie class-based systeempje wat toen genoeg was. Wat ik probeer te zeggen is dat 'vroeger' je met zo'n "kaal" systeem weg kunt komen, nu niet meer. Het is niets nieuws meer, mensen kennen het al. Nu willen mensen natuurlijk wel wat meer zien, want het grote deel van het aantal spelers kent het wel en wil naast de oude gameplay ook -toevoeging- zien.

    Het is alleen maar logisch.
     
  17. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Kom in de server mensen :)
     
  18. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Triple XP boost op Peter's Server nu!
     
  19. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
  20. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    'Reward & satisfation'? Ik ben een mens hoor, geen bewoner van sim city:)

    Lol, mijn 'satisfaction' is simpel. Die heb ik als ik iemand kill of zo. En de 'reward' is dan dat ik er een streepje bij krijg. En dat je aan het einde van de game 6 k, 4 d en zoveel punten voor het team en gewonnen.

    Sterker nog, zelfs als we verliezen kan ik nog heel veel 'satisfaction' hebben omdat de pot zo spannend was. Al dat academische gelul is veel te ver gezocht. Maak gewoon een goede game (en tuurlijk daar heb je wel ervaring, talent, durf, kennis, geld, fans, etc voor nodig).

    Wat heb je aan 'reward & satisfaction'? Ik heb liever een goede mapdesigner of zo. Of lekkere weapon feel, of goede matchmaking of fijne physics, of geen-laggy-servers of etc, etc. balanced matches.

    Ik hou het liever gewoon simpel:)

    Maarre ... satisfaction? Check de 'triple kill' in mijn sig. http://www.youtube.com/watch?v=r7yZQdivSTY Dat was wel satisfaction ja (en ik kreeg ook nog een hele lading punten:))

    Edit: Nu ik die triple kill kijk ... zou er ooit nog een Vietnam DLC komen voor BF3? Zou wel gaaf zijn
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina