1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Multi] Battlefield V

Discussie in 'Games' gestart door Alexknl, 21 mei 2018.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja en als iedereen z'n mond hield omdat ze vinden dat Bethesda een commercieel bedrijf is en best een 20ct tas mogen weggeven omdat ze winst moeten behalen dan was er geen probleem. Je praat jezelf eigenlijk tegen. Je vindt het prima dat EA hun praktijken uitvoeren zoals ze ze uitvoeren omdat ze geen Amnesty zijn, maar je bekijkt het vanuit een consumenten perspectief. Die snap ik niet
     
  2. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik vind het prima wat ze doen, we leven in een vrij land waar consumenten én bedrijven tot op zekere hoogte lekker mogen doen wat ze zelf willen.

    Dat wil niet zeggen dat ik hun spulletjes altijd koop (BF V wel gekocht want vind ik een leuke game), en het wil ook niet zeggen dat ik het eens ben met al hun beleid, maar ik vind wel dat EA de vrijheid heeft en moet hebben om te doen wat hun goeddunkt, en ik denk dat EA doet wat in hun ogen tot winstmaximalisatie leidt, zoals heel heel veel bedrijven op deze aardbol.

    Ik was laatst teleurgesteld in Kunos, maker van de racegame assetto corsa. Heb ze wat feedback gegeven (waar weinig mee gedaan werd), en het betekent simpelweg dat ik hun volgende games voorlopig niet meer koop. Idem bij Forza Motorsport. Na vijf edities grijsgespeeld te hebben ben ik er inmiddels klaar mee (ivm dlc packs en gebrek aan vernieuwing maar dat terzijde) Maar nu komtie: even goede vrienden!! Dat ik het niet eens ben met keuzes die uitgevers maken wil niet zeggen dat zij die keuzes niet mogen maken. Ze verliezen er alleen in mij een klantje mee (en winnen er waarschijnlijk twee nieuwe mee).

    Gamers zijn zo 'entitled'... Menen overal 'recht' op te hebben, terwijl games in de basis hetzelfde zijn als nootjes in de supermarkt. Je koopt 't als 't je bevalt en je koopt 't niet als 't je niet bevalt.
     
    WorkingTitle, Kimi NL, Barbabravo en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Korte aanvulling: we zitten in een vrije markt.

    EA verwoorde het, pr-technisch wat ongelukkig maar verder wel treffend en accuraat met de befaamde woorden

    If you don’t like the creative decisions that went into the game, you don’t have to buy it.

    Maar daar komt het wel op neer. Vervolgens pre orderde geen hond, ik ook niet, en tweakte ea daarom de game /kwam het terug op haar ingezette koers: voila: vrije markt in optima forma.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Ik ben het ook niet met B tender eens. Niet zozeer omdat het verhaal niet klopt, maar er voldoende bedrijven zijn die het tegendeel bewezen hebben. Kijk bijvoorbeeld naar Projekt Red of Nintendo of andere first party devs. Maar ook buiten de gaming industrie zie je voldoende bedrijven waarbij de klant wel degelijk voorop wordt gezet... al is het maar om nog meer geld te verdienen (Ik ben niet naief). Bijvoorbeeld: Coolblue. Ja, ook deze partij verkoopt electronics, maar de service en vriendelijke (opgebouwde) imago maken het af.

    Een bedrijf *kan* er voor zijn klanten zijn en nog steeds heel veel geld verdienen. Beiden staan niet exclusief tot elkaar. EA heeft gewoon een bottom feeder strategie en dat geldt ook steeds meer voor Bethesda.
     
    Peter Bijl, NuclearGoat en UpInSmoke0611 vinden dit leuk.
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Blijkt ook steeds meer dat gamers hier slimmer mee omgaan. De naam van een franchise wordt niet meer volop blind gekocht. Keek toevallig een video van het weekend over hoe EA de Dead Space franchise om zeep had geholpen omdat het meer geld wilde zien. Ja dat krijg je met gierigheid en op verkeerde manieren geld willen verdienen
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2018
    Zifnap en Peter Bijl vinden dit leuk.
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Bedoel jij de zelfde Nintendo als de Nintendo die Waluigi niet opnam in de lineup van Smash, maar wel met de tagline: "Everybody is here" kwam bij de lancering?
    Volgens mij was dat ook niet geheel zonder controverse. Zeker toen later bleek dat hij wel in de presentatie zat, maar alleen als oproepbare aanval. Maar niet als speelbaar personage, waardoor weer een groep 'fans' opriep tot boycot van de game.

    :D :D :D

    Ik denk dat bij een heel aantal ontwikkelaars en uitgevers de aandacht is verschoven, wat hier ook vaker terecht is aangegeven, naar "Uitgeven, verdienen en Patchen" in plaats van het oude "Uitwerken, Testen, Fixen, Uitgeven, Verdienen"..

    Hoewel ik dat als bedrijf en verdienmodel wel snap, vind ik het als consument een walgelijke ontwikkeling.
    Het is natuurlijk een kwestie van wat een consument accepteert.

    Als consument accepteerde ik dat ik 35,- euro betaalde voor een alpha-versie van PUBG, en zo 25,- euro "bespaar" op de uiteindelijke full-release.
    Als ik nu de final-release opstart en ik mij moet bedenken dat ik daarvoor 60,- had moeten betalen, dan vind ik het niet waard. Vind namelijk nog steeds dat de game niet soepel, stabiel en fijn speelt voor een 3rd person shooter.

    Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het een constante afweging is wat je accepteert voor het betaalde bedrag. Bij BF5 accepteer ik de huidige game wel voor 60,-, bij een ander spel wellicht niet.
     
    B Tender en Zifnap vinden dit leuk.
  7. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Goed verwoord!

    Ondertussen vermaak ik mij wel met Battlefield stiekem :+.
     
    B Tender en Zifnap vinden dit leuk.
  8. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    [​IMG]
    Welcome to This Week in Battlefield V, December 3rd Chapter 1: Overture Edition!
    This week we prepare the Battlefield for the incoming drop of Battlefield V’s first Tides of War content release, Chapter 1: Overture, that comes complete with Panzerstorm (new map), The Last Tiger (new War Story), Vehicle Visual Customization, the Practice Range, and new weekly missions with rewards.

    Important Community Announcement*: As we were preparing the final checks in releasing our next game update Chapter 1: Overture tomorrow, we’ve encountered a couple of issues as we implement some of the new improvements to the game and servers. Knowing that, we’re putting more time in testing the build and will be pushing back deployment until we can ensure the update is solid. We know a lot of you are excited for this content, and we’re excited to get it to you, but only once we can ensure the experience is great.*
    We don’t anticipate this being a long delay, and we’ll be back with an update tomorrow as soon as we have it.

    As always, timing on these items can always shift, but we want to give you a glimpse into what we have planned so you can tune in as each beat goes live.

    This Week in Battlefield V
    • Monday, December 3rd
      • LIVE NOW Article – This Week in Battlefield V – The rundown of various news beats in a concise communication roadmap. This is the article you’re reading now!
      • LIVE NOW Article – Battlefield V’s Known Issues List Update (Reddit & Forums) – As we track known issues internally and acknowledge major issues brought to our attention we’ll keep our Known Issues list updated frequently.
      • LIVE NOW Trailer – Battlefield V Update – Chapter 1: Overture - In Battlefield V's live service, Tides of War, new experiences, evolving gameplay, and an expanding world will be available for all players – every chapter brings a new battlefield.
      • LIVE NOW Livestream – Battlefield V Tides of War Chapter 1: Overture Gameplay Sneak Peek - Join DICE as we provide a glimpse at all of the new content dropping with Tides of War Chapter 1: Overture.
    • Tuesday, December 4th
      • [DELAYED] Launch – Battlefield V Tides of War Chapter 1: Overture Launches – As communicated above, Chapter 1: Overture has been delayed. Stay tuned as we’ll notify you once we have a new release date set.
      • Announcement – Chapter 1: Overture Release Timing Update – We’ll have an update for you in regards to release date.
    • Wednesday, December 5th
      • AMAA – Reddit AMAA (Ask Me Anything) with DICE – Head over to the Battlefield V subreddit as DICE devs join us to answer almost any outstanding question about Chapter 1: Overture content and Battlefield V game updates.
    • Thursday, December 6th
      • Livestream – Battlefield Weekly Hosted from EA UK – Join the EA UK Community Team as they stream the latest and greatest from Battlefield V.
    • Friday, December 7th
      • Radio Silence – National Pearl Harbor Remembrance Day - National Pearl Harbor Remembrance Day, also referred to as Pearl Harbor Remembrance Day or Pearl Harbor Day, will be observed to remember and honor the 2,403 citizens of the United States who were killed in the Japanese surprise attack on Pearl Harbor in Hawaii on December 7, 1941. Battlefield social channels will go silent.
    • Saturday, December 8th
      • Article – Battlefield V Weekly Debrief - Your one-stop destination for all the blogs, videos, and major news that happened in the week, with a comprehensive Q&A with our DICE developers using feedback collected from the Battlefield Twitter, Reddit, Discord, and Forums. ICYMI, here’s last week’s Battlefield V Weekly Debrief.
    • Coming Soon
      • Update Notes – Battlefield V Tides of War Chapter 1 Overture Update Notes – Upon release of the update, we’ll publish the 14 pages of game improvements that are implemented with Chapter 1: Overture.
      • Blog – Panzerstorm – Learn about the new map that comes with Chapter 1: Overture.
      • Blog – War Stories: The Last Tiger – Providing a deeper look at the new War Stories episode that comes with Chapter 1: Overture.
      • Blog – The Practice Range – Details on the all-new Shooting Trials, Driving Trials, and Open Range that the Practice Range offers.
      • Blog – Chapter 1: Overture Events, Progression, and Rewards – Diving into the various weekly events and rewards you’ll be able to play and collect through the first Tides of War chapter.
      • Blog – Chapter 1: Overture Week 1 Tips – Want to get the most out of the first Chapter 1: Overture weekly missions and in-game events? This blog will help you maximize your efforts.
      • Web – Battlefield V Tides of War Chapter 1: Overture Landing Page – All-new web page with all the details you need to know about Chapter 1: Overture.
    Thank you for being a part of the Battlefield V community!

    En je gaat ook kunnen bukken in een tank.
     
  9. Raafie

    Raafie GT: Raafie

    Berichten:
    1.149
    Leuk Bevonden:
    677
    Voor zover ik het begrijp is de TTD bug niet gefixed en je komt nog steeds op de minimap als je een kille hebt gemaakt.
     
  10. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Om 12 uur komt de patch ?
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Volgens Reddit is de patch iig op de PC en PS4 al te downloaden

    @Raafie De developers spreken elkaar een beetje tegen maar dat je op de minimap komt blijkt geen bug te zijn maar een bewuste keuze.
     
    Raafie vindt dit leuk.
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    [​IMG]

    Xbox over een kwartiertje, rest is idd al te downloaden.
     
  13. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Maar wat nou als je al 10 jaar dezelfde nootjes koopt, de multimix. En dat nu plots 3 van de 5 smaken uit de mix zijn weggehaald en de totale inhoud is gehalveerd, maar het zakje wordt wel voor dezelfde prijs verkocht? Ik wil de multimix, maar de multimix is nu slecht. Ik kan wel andere nootjes kopen, maar wat moeten we nou met mijn multimix? :'-(
     
    Peter Bijl vindt dit leuk.
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Kromme vergelijking, de oudere delen zijn nog wel speelbaar. Dan moet het een nieuwe soort zak noten zijn waar de helft uit is.
     
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Tja, mensen die nu weer huillie
    Wat is er weggehaald bij Battlefield dan?
     
  16. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.815
    Leuk Bevonden:
    837
    Rush
     
  17. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Kijken of een andere nootjesboer nog wel de multimix verkoopt. Als er een boel multimix-fans zijn dan springt er vanzelf iemand in dat gat (zoals iedereen nu in het battle royale fat lijkt te springen). Ben je de enige multimix-fan...dan heb je pech, maar begrijp ik wel waarom de multimix niet meer in 't assortiment zit. ;)
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012

    Jeetje.
     
    Servantes vindt dit leuk.
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ooh ik zeg niet dat er wat is weg gehaald of zo, was wat dat betreft niet een directe vergelijking met BFV, meer een vergelijking met dingen die wel eens gebeuren in een franchise.

    Als je heel direct naar BFV zou kijken is het niet het geval dat een kleine groep een bepaalde mening heeft maar een best wel grote groep. Ze hebben een product die voorheen een bepaalde doelgroep had nu deels verschoven naar een andere doelgroep, maar niet helemaal, waardoor je nu een mengelmoes krijgt die nog niet helemaal lekker werkt. Ze mogen van mij best zeggen “dan koop je het toch niet”. Dat advies wordt best goed opgevolgd zo te zien haha. Een project veranderen en een andere doelgroep aanspreken is niet erg, maar doe het dan wel goed.
     
    Yi-Long en B Tender vinden dit leuk.
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Oh dat eerste stuk in mijn post, 'Tja, dat mensen nu weer huillie'... was nog van een eerder, niet geplaatst bericht, dat XBW/Chrome dan bewaart in het tekstvlak. Had ik niet gezien bij het posten van dit bericht.

    Ging volgens mij toen over die reacties op het bericht dat mensen boos waren dat EA/DICE de schouders ophaalt over 'fans' die liepen te janken over dat er een vrouw op de cover staat, en nu de game dus niet kopen.

    Geef ik ze 100% groot gelijk in.
     
    Jorrie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina