Beamer en xbox

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door [black]label, 26 sep 2003.

1. [black]label

[black]label NUNC AUT NUNQUAM

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er hier mensen die een beamer hebben en deze gebruiken met de xbox voor games en films ? Zo ja wat zijn jullie ervaringen hier mee, hoe is de beeldkwaliteit bijvoorbeeld ?

2. xforz

xforz Guest

ik wel wel eens op een beamer gespeeld met me xbox, was echt vet... erg groot beeld, kwaliteit was redelijk niet echt goed, maar dat lag aan de beamer, dus top!

3. ImpulzZ

ImpulzZ Katie Holmes

Leuk Bevonden:
    0
    bij ons op school had iemand ook eens (op n speciale dag dan) zn xbox meegenomen en die aangesloten op de beamer van de school... en dat zag er toch wel mooi uit! op een groot doek dus, maar ik vraag me af of het goed is voor de beamer om dat langer of vaker te doen?

4. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe duur is zo'n beamer dan? Over het algemeen.

5. Kosmonaut XIV

Kosmonaut XIV xbox schopt aars

Leuk Bevonden:
    0
    zo'n projector ? Op school hebben we er zo'n om aan te sluiten op PC's en die kosten ongeveer 500.000 BEF of 1250 euro ? of 12500 euro ? ik weetet niet juist maar in ieder geval pokkeduur !

6. christvs

christvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen kost volgensmij een nieuwe beamer zon 1500 eurie!

7. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    1250 euro is al duur!! Shit, waarom zijn die zo duur dan? Zo veel speciale electronica zit er toch ook weer niet in, toch?

Edit/ Ik zie er nu ook 1 in xboxgamer staan. Die is 4700 pond!!!!

Laatst bewerkt: 26 sep 2003
  8. Kosmonaut XIV

Kosmonaut XIV xbox schopt aars

Leuk Bevonden:
    0
    tjah zo'n dingen kosten nu eenmaal veel geld !

9. christvs

christvs Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, een beamer maakt gebruik van techniek die door een lampje gaat en dan scherp moet komen en ja dat is natuurlijk een moeilijk klusje dus willen ze veel cash

10. Jeroen

Jeroen nomnomnom

Leuk Bevonden:
    4
    Heb er mee op een Lan party gespeeld en dan DOA3, echt superlijp. Je hebt in iedergeval niet last dat je naar een klein beeld moet kijken :D

11. Black FoX

Black FoX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja ok maar wie koopt er nu een dure beamer behalve scholen, bedrijven etc. Voor dat geld kun je ook een mooi breedbeeldje kopen en /of een soundsystem *)

12. x-core

x-core Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Denk er ook aan dat je lamp een aantal uren meegaat. Als je er regelmatig gebruik van maakt kan dat ook nog heel wat kosten. En de lampen zijn ook vrij kostbaar.

13. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0
    wow lekker duur zeg kun je net zo goed een super grote breedbeeld kopen

14. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Halo op een beamer spelen is best indrukwekkend. Het beeld is natuurlijk wat minder maar je kan de scherpte instellen. Toen ik pgr wou doen was die zwart/wit, dat was wat minder.
    Maar voordat je er een koopt, probeer het gewoon eens.

15. pjotr

pjotr Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf in het bezit van de Epson TW100 projector, heeft een resolutie van 1280 x 720 (widescreen formaat), deze zal voor de meeste gamers buiten het budget vallen. Ik ben hier zeer tevreden over, het scherm is 240 cm x 139 cm, dit geeft bij Colin McRae het gevoel dat je 'echt' in de auto zit en bij Steel Battalion het gevoel dat je echt in de Vertical Tank zit, verder natuurlijk een Dolby Digital geluids systeem.

Maar nu effe terug naar de keuze van een beamer. Zoals de vorige poster al zij, kijk voordat je koopt en sluit een xbox aan. Belangrijk is de lichtopbrenst, hoe minder lichtopbrenst hoe donkerder je de kamer moet maken om het beeld goed te zien. De resolutie is niet al te belangrijk gezien het feit dat de xbox gemaakt is om op een tv aan te sluiten. Verder is de levensduur van de lamp belangrijk, deze zijn namelijk niet goedkoop ,dus hoe langer ze mee gaan hoe beter.

16. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Zelf heb ik een hele tijd op een beamer gespeeld (N64, 1080 Snowboarding ahh gruwelijk was dat).
    Daarna op m'n PC aangesloten, Grand Prix 3 etc. dat is allemaal wel geinig.
    Alleen heb ik er in m'n kamer niet echt een geschikte hoek meer voor, je moet gewoon een groot scherm ergens kunnen neerzetten met de beamer er een aantal meters vandaan.

Opzich is een beamer gewoon minder scherp als een TV, maar de fun is 10 x zo veel!
    Kijk anders is voor een tweedehands.

17. StephaN

StephaN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb wel eens een beamer hier staan en dat is ook een vrij prijzige, maar och je hebt er veel pret mee, maar zoals eerder gezegd, je moet de lampen ook om de zoveel tijd vervangen. Je moet er dus zo'n 250euro per jaar bij optellen. en voor zo'n 2000euro zou ik nog even doorsparen voor een plasma tv :) (vind ik persoonlijk groot zat en mooier)

18. nielsracing

nielsracing My vinyl

Leuk Bevonden:
    1
    Precies, die lampen zijn 't grootste nadeel. Ik haalde eens 2 nieuwe lampen van ik geloof 70 Euro p.s. (Gelukkig kunnen declareren bij de zaak van m''n pa8) ), ik weer blij, en wat denk je, na een uurtje of 3, de 1e lamp stuk! Wij terug naar die winkel en ze zeiden dat we niet konden bewijzen of het wel de lamp was die ze de dag eerder aan ons hadden verkocht!!!:mad: schoften!
    Maarja, die tweede lamp deed 't als een tierelier_O_

19. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    Beamers ...... Geweldig !
    Regelmatig bezoek ik leden van onze clan (Dutch Ghosts) en neem dan 2 beamers mee. Met spelen zoals HALO, waar je met 16 man max. op kunt spelen en het max. aantal Xboxen 4 is !!
    Bied de beamer dus een goede uitkomst.

Op een groot scherm kun je het beeld wel in 4'en splitsen en hou je dus naar verhouding een normale TV per persoon over.

De beamer hoef je niet perse op een scherm te projecteren, maar kan je ook op de muur spelen. De kamer moet wel donker zijn, want dan is je beeld beter.

Ik vind de beeldkwaliteit van een TV beter, maar wanneer je met meerdere mensen speelt, is een beamer de uitkomst.

Heb een tijdje geleden wel in mijn eentje MotoGP2 gespeeld op een beamer en steeg daardoor van een 2.750e plaats naar een 700e ! Doordat je het parcour beter kunt zien, kun je de bochten wat beter nemen (je kunt er kennelijk net wel vol gas door).

Foto's zien ? check deze link: http://www.racing-clan.com/ghost/ en klik op GALLERY ! Dit was onze laatste meeting, met 3 beamers.

Deel Deze Pagina